Opłata 170 zł za VAT-R przy powrocie na zwolnienie podmiotowe?

Data: 2014-12-09 03:13:31
Autor: jerzykwrzos
Opłata 170 zł za VAT-R przy powrocie na zwolnienie podmiotowe?
Dzisiaj byłem złożyć w Urzędzie Skarbowym VAT-R w zwi±zku z powrotem na zwolnienie podmiotowe VAT. Pani, która go ode mnie przyjmowała w okienku powiedziała, że powinienem najpierw ui¶cić opłatę 170 zł i zaznaczyć na VAT-R, że to rejestracja, a nie aktualizacja danych.

Z tego co pamiętam, to taka opłata jest przy rejestracji jako podatnik VAT, ale czy przy powrocie na zwolnienie podmiotowe również? Czy na VAT-R należy rzeczywi¶cie zaznaczyć jako "4. Cel złożenia zgłoszenia" opcję "rejestracyjny", a nie "aktualizacja danych"?
Byłoby to cokolwiek dziwne, bo ja nic nie rejestruję :)

Data: 2014-12-09 12:26:51
Autor: Liwiusz
Opłata 170 zł za VAT-R przy powrocie na zwolnienie podmiotowe?
W dniu 2014-12-09 12:13, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
Dzisiaj byłem złożyć w Urzędzie Skarbowym VAT-R w związku z powrotem na zwolnienie podmiotowe VAT. Pani, która go ode mnie przyjmowała w okienku powiedziała, że powinienem najpierw uiścić opłatę 170 zł i zaznaczyć na VAT-R, że to rejestracja, a nie aktualizacja danych.

Z tego co pamiętam, to taka opłata jest przy rejestracji jako podatnik VAT, ale czy przy powrocie na zwolnienie podmiotowe również? Czy na VAT-R należy rzeczywiście zaznaczyć jako "4. Cel złożenia zgłoszenia" opcję "rejestracyjny", a nie "aktualizacja danych"?
Byłoby to cokolwiek dziwne, bo ja nic nie rejestruję :)

W kwestii formalnej - opłata jest za potwierdzenie zarejestrowania.
Pytanie podchwytliwe - czy potrzebujesz takie potwierdzenie? ;)

--
Liwiusz

Data: 2014-12-09 03:54:54
Autor: jerzykwrzos
W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 12:27:06 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2014-12-09 12:13, j...@gmail.com pisze:
> [...]

W kwestii formalnej - opłata jest za potwierdzenie zarejestrowania.
Pytanie podchwytliwe - czy potrzebujesz takie potwierdzenie? ;)

Jak dla mnie zbyt podchwytliwe, jak tylko chciałbym powrócić na zwolnienie podmiotowe VAT :) Ale chętnie dowiedziałbym się o co w tym podchwytliwym pytaniu chodziło :)

Z tego co czytałem, to aktualizacja danych w VAT-R jest darmowa, ale pytanie, czy rzeczywi¶cie powrót na zwolnienie VAT jest traktowany jako aktualizacja danych, czy może jednak jako rejestracja (jako podatnik VAT zwolniony)?

Data: 2014-12-09 12:57:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-12-09 12:54, jerzykwrzos@gmail.com pisze:
[...]

Z tego co czytałem, to aktualizacja danych w VAT-R jest darmowa, ale pytanie, czy rzeczywiście powrót na zwolnienie VAT jest traktowany jako aktualizacja danych, czy może jednak jako rejestracja (jako podatnik VAT zwolniony)?

Ani rejestracja, ani aktualizacja danych nie podlega opłacie. Opłata
dotyczy czegoĹ› innego (potwierdzenie zarejestrowania podatnika podatku
od towarów i usług jako podatnika VAT czynnego lub podatnika VAT
zwolnionego).

--
Liwiusz

Data: 2014-12-09 04:08:54
Autor: jerzykwrzos
W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 12:58:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2014-12-09 12:54, j...@gmail.com pisze:

Ani rejestracja, ani aktualizacja danych nie podlega opłacie. Opłata
dotyczy czego¶ innego (potwierdzenie zarejestrowania podatnika podatku
od towarów i usług jako podatnika VAT czynnego lub podatnika VAT
zwolnionego).

-- Liwiusz

Wracaj±c do tej drugiej kwestii, skoro wracam do zwolnienia podmiotowego VAT, to rejestruję się jako podatnik VAT zwolniony, wynikałoby więc z tego, że jednak powinienem zaznaczyć na VAT-R, że to rejestracja, a nie aktualizacja danych (która jest pewnie zwi±zana ze zmian± danych, ale w czę¶ci B deklaracji VAT-R)?

Data: 2014-12-09 13:09:51
Autor: Piotrek
On 2014-12-09 12:26, Liwiusz wrote:
W kwestii formalnej - opłata jest za potwierdzenie zarejestrowania.
Pytanie podchwytliwe - czy potrzebujesz takie potwierdzenie? ;)

Literalnie czytając ustawę, potwierdzenie jest wydawane *z urzędu* jako odpowiedź na VAT-R i niespecjalnie można z niego zrezygnować.

A przynajmniej taki był stan prawny jak się parę lat temu rejestrowałem.

Oczywiście można się było kopać z koniem o 170 plz, ale IMHO sukces wątpliwy tak więc potraktowałem to analogicznie jakby mnie zbójcy złupili na gościńcu ;-)

Zdaje się, że mieli zdjąć fakultatywność tej opłaty od 2015 ale zgaduję, że chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

Piotrek

Data: 2014-12-09 13:11:47
Autor: Piotrek
On 2014-12-09 13:09, Piotrek wrote:

Zdaje się, że mieli zdjąć fakultatywność tej opłaty od 2015 ale zgaduję,
że chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

Obligatoryjność oczywiście ...

Piotrek

Opłata 170 zł za VAT-R przy powrocie na zwolnienie podmiotowe?