Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Opłata abonamentu - kiedy umorzenie

Opłata abonamentu - kiedy umorzenie

Data: 2009-11-05 10:50:12
Autor: Krzysiek
Opłata abonamentu - kiedy umorzenie
Witam, mam pytanie - po jakim czasie usługodawca, musi odstąpić od dochodzenia opłaty za zaległy abonament.
Przykładowa sytuacja:
Usługodawca świadczy usługę telekomunikacyjną od 01.01.2008, w międzyczasie pojawia się problem z opłatą za jedną z faktur, dajmy na to   fv z 05/2008. Po roku Usługodawca wysyła Klientowi wezwanie do zapłaty.
Klient stoi na stanowisku że:
1. Nie otrzymał tej faktury - rzecz nie do sprawdzenia.
2. Upłynęło już za dużo czasu od wystawienia faktury, żeby usługodawca dopominał się płatności.

Oczywiście stanowisko Usługodawcy jest zupełnie inne :)

I teraz pytanie, czy oprócz regulaminu obowiązującego Usługodawcę i Klienta (który wskazuje że rację ma usługodawca) o przedmiocie sporu traktują jakieś przepisy?

pozdrawiam,
K

Data: 2009-11-05 08:21:23
Autor: witek
Opłata abonamentu - kiedy umorzenie
Krzysiek wrote:
Witam, mam pytanie - po jakim czasie usługodawca, musi odstąpić od dochodzenia opłaty za zaległy abonament.

2 lata

jeśli nie zapłaciłeś to zapłać.

Data: 2009-11-05 16:26:30
Autor: wombi
Opłata abonamentu - kiedy umorzenie
witek pisze:
Krzysiek wrote:
Witam, mam pytanie - po jakim czasie usługodawca, musi odstąpić od dochodzenia opłaty za zaległy abonament.

2 lata

jeśli nie zapłaciłeś to zapłać.

3 lata

Uchwała z dnia 7 maja 2009 r. (sygn. akt III CZP 20/09).
Termin przedawnienia roszczenia o opłatę abonamentową i wynagrodzenie za połączenia telefoniczne z umowy o świadczenie usług telefonicznych, zawartej na podstawie ustawy z dnia 16.VII.2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 r., Nr 171, poz. 1800, ze zm.), określa art. 118 k.c.

http://www.rp.pl/artykul/55670,302563_Przedawnienie_oplaty_za_telefon_po_trzech_latach.html

Data: 2009-11-05 10:49:23
Autor: Liwiusz
Opłata abonamentu - kiedy umorzenie
Krzysiek pisze:
Witam, mam pytanie - po jakim czasie usługodawca, musi odstąpić od dochodzenia opłaty za zaległy abonament.
Przykładowa sytuacja:
Usługodawca świadczy usługę telekomunikacyjną od 01.01.2008, w międzyczasie pojawia się problem z opłatą za jedną z faktur, dajmy na to  fv z 05/2008. Po roku Usługodawca wysyła Klientowi wezwanie do zapłaty.
Klient stoi na stanowisku że:
1. Nie otrzymał tej faktury - rzecz nie do sprawdzenia.
2. Upłynęło już za dużo czasu od wystawienia faktury, żeby usługodawca dopominał się płatności.

Oczywiście stanowisko Usługodawcy jest zupełnie inne :)

I teraz pytanie, czy oprócz regulaminu obowiązującego Usługodawcę i Klienta (który wskazuje że rację ma usługodawca) o przedmiocie sporu traktują jakieś przepisy?


  Termin przedawnienia to przynajmniej 2, a może i 3 lata.

--
Liwiusz

Opłata abonamentu - kiedy umorzenie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona