Opłata planistyczna - rozbój w biały dzień...

Data: 2009-04-17 21:10:39
Autor: Jacek_P
Opłata planistyczna - rozbój w biały dzień...
Vonnegut79onVAIO napisal:
Zapoznałem się właśnie z planem zagosp. terenu, który obejmuje m.in. moją dziłakę, która teraz jest rolna, a po wejściu w życie planu będzie budowlana. Wszystko było by super i zgodne z trendem jaki obowiązuje w naszym kraju, gdyby nie opłata planistyczna... W bezczelny sposób gmina nakłada tą opłatą swego rodzaju podatek od zysku na sprzedaży gruntu po uchwaleniu planu. Opłata to 30% tego zysku... :(

Poczekac ze sprzedaza piec lat, o ile sie nie myle.
To akurat ma chronic grunty przed spekulacja generowana
przez urzednikow wladnych zmienic status gruntu.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-04-18 07:16:08
Autor: Vonnegut79onVAIO
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:gsar8f$ktc$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Poczekac ze sprzedaza piec lat, o ile sie nie myle.
To akurat ma chronic grunty przed spekulacja generowana
przez urzednikow wladnych zmienic status gruntu.

___

Masz rację, po 5 latach opłata planistyczna nie jest pobierana, tyle, że ja już nastawiłem się na zmianę mieszkania i nowe inwestycje - tymbardziej, że okres jest do tego dobry. Pomimo iż w moim regionie kryzysu jako takiego nie ma, to jednak wielu developerów staneło z nowymi inwestycjami i wyprzedają, kończą to co zaczeli. Za kilka miesięcy zabraknie nowych mieszkań i wtedy znów będzie wszystko drogie, za 2 lata i płacić się będzie za plany a nie na stojące mieszkanie...

Spekulacje spekulacjami, ale taka ochrona gruntu niestety nie chroni mnie przed stratą. Najgorszy jest ten procent - gdyby chociaż wybrali 0-10% z tej skali do 30% to miałbym poczucie, że nie chcą wykorzystać maksymalnie tej sytuacji. Co więcej - gmina mogła uchwalić plan już dawn temu - wtedy by wzrosły jej zyski (podatki, nowi mieszkańcy, opłata planistyczna), a tak zwlekali tyle ile mogli i jeszcze dorzucili maxymalną opłatę planistyczną...

Ehh ide na Kubice :P

Vonn79

Opłata planistyczna - rozbój w biały dzień...