Opłata skarbowa - kwestia miejsca jej wniesienia.

Data: 2009-08-07 09:47:39
Autor: MareK
Opłata skarbowa - kwestia miejsca jej wniesienia.
Wczoraj spotkałem się z sytuacją cokolwiek dziwną. Moi rodzice są stroną w postępowaniu administracyjnym (sprawa dot. budowy, prowadzona przez powiatowego inspektora nadzoru budowlanego) i ojciec poprosił bym reprezentował go przed tym organem jako pełnomocnik. Złożyłem pełnomocnictwo wraz dowodem wpłaty opłaty skarbowej (17zł). Wpłaty dokonałem w kasie miejscowego urzędu gminy ale pani z nadzoru budowlanego stwierdziła, że powinienem był wpłacić te pieniądze w kasie starostwa powiatowego (po kilku fochach jednak przyjęła ten dowód wpłaty). Nie za bardzo rozumiem, o co jej chodziło? Gdyby dalej istniały znaczki skarbowe to by sprawdzała, gdzie je kupiłem? Czy pieniądze z opłat skarbowych trafiają na różne konta, w zależności od tego, gdzie są wpłacane? Czy miała rację, kwestionując mój dowód wpłaty?
MareK

Data: 2009-08-07 10:23:41
Autor: .B:artek.
Opłata skarbowa - kwestia miejsca jej wniesienia.
MareK wyskrobał(a):
[...]

Zacznijmy od tego, że pełnomocnictwo udzielone synowi jest zwolnione z opłaty skarbowej.

A po drugie, tak - opłatę skarbową wnosi się w urzędzie gminy właściwym miejscowo ze względu na miejsce dokonania czynności, wydania zaświadczenia albo złożenia pełnomocnictwa.

--
..B:artek.

Data: 2009-08-07 11:08:08
Autor: mz
Opłata skarbowa - kwestia miejsca jej wniesienia.
Chyba ma znaczenie. BO wpłacając w banku (przelew) opłate skarbowa musiałem podać nr konta urzędu miasta.

Opłata skarbowa - kwestia miejsca jej wniesienia.