Opłata za SMS MMS przychodzący

Data: 2012-09-09 10:17:35
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Opłata za SMS MMS przychodzący
Na jakiej zasadzie działa pobieranie opłat za SMS i MMS przychodzące ?
Przykładowo ten serwis:
http://www.tvn24.pl/nakomorke.html

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/EURO_2012/strefa_kibica_Warszawa9.php

Data: 2012-09-09 10:20:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 10:17:35 +0200, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) napisał(a):

Na jakiej zasadzie działa pobieranie opłat za SMS i MMS przychodzące ?
Przykładowo ten serwis:
http://www.tvn24.pl/nakomorke.html

Na zasadzie obciążania konta osoby która zamówiła usługę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-09-09 11:40:48
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Sep 2012 10:20:03 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Ale wiesz - tak bez umowy, bez pozycji w cenniku ...

J.

Data: 2012-09-09 10:42:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 11:40:48 +0200, J.F. napisał(a):

Przykładowo ten serwis:
http://www.tvn24.pl/nakomorke.html
Na zasadzie obciążania konta osoby która zamówiła usługę.

Ale wiesz - tak bez umowy, bez pozycji w cenniku ...

Na stronie masz cennik, umowę zawierasz zamawiając ją. W czym masz problem?

Data: 2012-09-09 12:11:36
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 10:42:20 +0100, Waldek Godel napisał(a):

umowę zawierasz zamawiając ją.

Umowę z operatorem komórkowym???

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-09-09 13:14:26
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 12:11:36 +0200, Chris94 napisał(a):

umowę zawierasz zamawiając ją.

Umowę z operatorem komórkowym???

to znaczy? Operator z pewnością ma do tego stosowne umowy

Data: 2012-09-09 14:29:52
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Sep 2012 13:14:26 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Sun, 9 Sep 2012 12:11:36 +0200, Chris94 napisał(a):
umowę zawierasz zamawiając ją.
Umowę z operatorem komórkowym???
to znaczy? Operator z pewnością ma do tego stosowne umowy

A co bys powiedzial jakby operator sam ci sciagnal zalegle faktury z konta
w banku? Tzn bez dyspozycji polecenia zaplaty przez Ciebie.

Wszak ty masz umowe z bankiem na prowadzenie konta, operator tez ma jakas
umowe z bankiem, nic wiecej nie trzeba.

Albo zona przyszla do zakladu "prosze Godelowi pensji nie placic, mnie
prosze placic, bo to pijak jest i wszystko przepija".

J.

Data: 2012-09-09 13:37:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 14:29:52 +0200, J.F. napisał(a):

A co bys powiedzial jakby operator sam ci sciagnal zalegle faktury z konta
w banku? Tzn bez dyspozycji polecenia zaplaty przez Ciebie.

A kto powiedział, że bez dyspozycji? Jeżeli zawrzesz z bankiem taką umowę,
to co w tym złego?

Wszak ty masz umowe z bankiem na prowadzenie konta, operator tez ma jakas
umowe z bankiem, nic wiecej nie trzeba.

Zgadza się, jeżeli do tego złożysz w banku odpowiednie zlecenie, to
wszystko w porządku.

Albo zona przyszla do zakladu "prosze Godelowi pensji nie placic, mnie
prosze placic, bo to pijak jest i wszystko przepija".

Jeżeli wcześniej dałbym żonie upoważnienie do składania takich dyspozycji,
to też prawnie będzie w porządku.

Data: 2012-09-09 15:16:54
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 13:37:21 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Zgadza się, jeżeli do tego złożysz w banku odpowiednie zlecenie, to
wszystko w porządku.

Więc pytanie dotyczyło właśnie tego, jaką podstawę ma operator do
obciążania abonenta, jeśli nie dostał od niego odpowiedniej dyspozycji.

Data: 2012-09-09 14:20:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 15:16:54 +0200, Chris94 napisał(a):

Więc pytanie dotyczyło właśnie tego, jaką podstawę ma operator do
obciążania abonenta, jeśli nie dostał od niego odpowiedniej dyspozycji.

Jedziesz na stację benzynową. Tankujesz tylko paliwo.
A tu nagle jakiś Polcard do spółki z jakąś Visą obciąża twoje konto
bankowe.
SKANDAL!!!!
Komisję i Macierewicza!!!!!

Data: 2012-09-09 15:32:03
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 14:20:08 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Ja Visę upoważniłem do obciążania mojego konta w banku.
Operatora komórkowego nie upoważniałem, żeby opłacał środkami z mojego
konta jakieś moje lub nie moje rachunki!

Data: 2012-09-09 14:45:33
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 15:32:03 +0200, Chris94 napisał(a):

[...]

Zamawiając usługę upoważniasz operatora do obciążenia twojego konta u
operatora. Dokładnie tak samo jak upoważniasz Visę i Polcard wkładając
kartę do czytnika.

Data: 2012-09-09 17:09:34
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 14:45:33 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Czy usługę zamawiam za pośrednictwem operatora?

Dokładnie tak samo jak upoważniasz Visę i Polcard wkładając
kartę do czytnika.

Nie! Visę upoważniam podpisując umowę o kartę płatniczą, a nie

Data: 2012-09-09 17:22:25
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 17:09:34 +0200, Chris94 napisał(a):

Nie! Visę upoważniam podpisując umowę o kartę płatniczą, a nie
"wkładając kartę do czytnika"!!!

Podpisałeś umowę z Visą? Respect...
I jak musiałeś załatwić z tymi tankowaniami? Masz sztywno ustalone dni i
godziny? Np. w kazdy piątek cię obciążają za 30 litrów?

Data: 2012-09-09 18:48:47
Autor: Tomek

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał:

Podpisałeś umowę z Visą? Respect...

Waldek jeśli ktoś nie rozumie zasad pobierania opłat za SMSy przychodzące z zamawianych serwisów i upiera się bardziej niż iAzbest, a na dodatek urodził się w `94, to wybacz, nie dasz rady.
Szkoda pożywienia.

Data: 2012-09-09 21:45:19
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 18:48:47 +0200, Tomek napisał(a):

Waldek jeśli ktoś nie rozumie zasad pobierania opłat za SMSy przychodzące z zamawianych serwisów

Ten wątek właśnie po to powstał, żeby wyjaśnić na jakiej podstawie
operator pobiera opłaty za przychodzące SMS-y.
Jeśli jesteś wstanie tę podstawę podać, to zapraszamy!

a na dodatek urodził się w `94

Tylko taka ewentualność przychodzi Ci do głowy?
Nie świadczy to najlepiej o Twojej inteligencji!
Ale ponieważ sam na to zapewne nie wpadniesz, to Ci wyjaśnię:
w 1994 roku zacząłem korzystać z internetu i stąd akurat taki nick!

Data: 2012-09-09 20:48:40
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:45:19 +0200, Chris94 napisał(a):

Ten wątek właśnie po to powstał, żeby wyjaśnić na jakiej podstawie
operator pobiera opłaty za przychodzące SMS-y.
Jeśli jesteś wstanie tę podstawę podać, to zapraszamy!

Podstawą jest umowa z dostawcą treści którą zawierasz zapisując się na
usługę. To nie jest specjalnie skomplikowane...

Data: 2012-09-09 22:26:56
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Sep 2012 20:48:40 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

I jak ta umowa wplywa na twoja umowe z operatorem ? J.

Data: 2012-09-09 21:34:42
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:26:56 +0200, J.F. napisał(a):

Podstawą jest umowa z dostawcą treści którą zawierasz zapisując się na
usługę. To nie jest specjalnie skomplikowane...

I jak ta umowa wplywa na twoja umowe z operatorem ?

Zdradzę ci wielką tajemnicę, tylko nie mów nikomu. W ogóle nie wpływa.

Data: 2012-09-09 23:39:17
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:34:42 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

O widzisz, i o tym mowa.
Wiec jakim prawem operator sciaga naleznosci dla firm trzecich, bez mojego
upowaznienia ? J.

P.S. Pamietasz jeszcze jak wchodzili niezalezni operatorzy miedzymiastowi ? Ile to sie wtedy powodow znalazlo dla ktorych naleznosc dla nich _nie_moze_
byc zafakturowana przez TP :-)

Data: 2012-09-09 22:43:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 23:39:17 +0200, J.F. napisał(a):

O widzisz, i o tym mowa.
Wiec jakim prawem operator sciaga naleznosci dla firm trzecich, bez mojego
upowaznienia ?

Ktoś za ciebie wysłał to zlecenie? No to NATYCHMIAST zgłoś fraud!!!!

P.S. Pamietasz jeszcze jak wchodzili niezalezni operatorzy miedzymiastowi ? Ile to sie wtedy powodow znalazlo dla ktorych naleznosc dla nich _nie_moze_
byc zafakturowana przez TP :-)

Co było sprytnym wybiegiem TP, żeby udupić konkurencję, co zresztą im się
udało. Cały cywilizowany świat mógł, tylko w Banana Republic of Poland się
nie dało.

Data: 2012-09-10 07:33:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-09-09 23:43, Waldek Godel pisze:

Co było sprytnym wybiegiem TP, żeby udupić konkurencję, co zresztą im się
udało. Cały cywilizowany świat mógł, tylko w Banana Republic of Poland się
nie dało.

Co oznacza, że pytania o podstawę żądania przez operatora zapłaty nie są bezzasadne. Jak widać, nie ma głupich pytań. Nawiasem pisząc, czytam wątek, i pomimo tego, że ktoś chce tu uchodzić za dużo wiedzącego, to odpowiedzi nadal nie ma.

--
Liwiusz

Data: 2012-09-10 19:00:39
Autor: J.F.
Opłata za SMS MMS przychodzący
Dnia Mon, 10 Sep 2012 11:38:15 +0100, Waldek Godel napisał(a):
Dnia Mon, 10 Sep 2012 12:33:23 +0200, Liwiusz napisał(a):
To inaczej:
Wojtek: Liwek, weź sobie tę stówkę, co ci jestem winien, ściągnij via mój operator.
Jak mogę to zrobić?

Podpisz umowę z operatorem, oczywiście jak ci nie przeszkadza, że on ci
zabierze połowę z tej stówki.

I co - wystarczy ze podpisze umowe z twoim bankiem, a potem powiem ze Godel
sie ze mna tak umowil ze mi bedzie placil co miesiac z konta, i bank
zacznie przelewac ?

Co prawda ze tego co pisales, to i owszem - zacznie. I ja tego nie neguje,
aczkolwiek srednio to mi sie podoba :-)

J.

Data: 2012-09-10 18:36:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 10 Sep 2012 19:00:39 +0200, J.F. napisał(a):

Co prawda ze tego co pisales, to i owszem - zacznie. I ja tego nie neguje,
aczkolwiek srednio to mi sie podoba :-)

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że grupa ludzi narzekających tak jak
ty powyżej dosyć mocno pokrywa się z grupą osób narzekających, że zdobycie
karty Aero2 jest tak skomplikowane i długie.

I choć nie jestem zwolennikiem takiego wyrażania się, to tu nie da się
opisać tego inaczej - to trzeba mieć nasrane do pustego łba, żeby narzekać
na obydwie rzeczy jednocześnie.

Data: 2012-09-11 08:25:30
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Sep 2012 18:36:36 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Hm, a to nie trzeba miec nasrane zeby wiazac jedno z drugim ? I ewentualnie miec nasrane, zeby notowac kto i kiedy narzekal na Aero, aby
mu pozniej dosrac w dyskusji ? P.S. A w kwestii uzyskania wziales pod uwage
ze nie kazdy mieszka w Warszawie ? A tak poza tym - ty, wielki oredownik dbania o prywatnosc, nie uwazasz ze
bank powinien realizowac _twoje_ dyspozycje, a nie kazdego kto ma ochote
pobrac ci pare groszy z konta ? I podobnie operator telefonu.

J.

Data: 2012-09-11 10:16:32
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Sep 2012 08:25:30 +0200, J.F. napisał(a):

A tak poza tym - ty, wielki oredownik dbania o prywatnosc, nie uwazasz ze
bank powinien realizowac _twoje_ dyspozycje, a nie kazdego kto ma ochote
pobrac ci pare groszy z konta ? I podobnie operator telefonu.

To nie jest sprzeczne. Stąd też był przykład karty kredytowej/debetowej.
Też teoretycznie powinny być zlikwidowane, bo bank zrealizuje dyspozycje
każdego kto zna jej numerki.

Złożenie takiego zamówienia przez kogoś innego jest fraudem i powinno być
ścigane. Zresztą zakładam, że są tam jakieś zabezpieczenia i system pyta
właściciela numeru o potwierdzenie. Jak nie, to trzeba się awanturować o wyeliminowanie takich przypadków albo
o skuteczny system reklamacji biorący częsciej stronę abonenta. A nie o
jakieś bezsensowne komunistyczne wymogi pisemnych umów z każdym (które
zresztą byłyby naruszeniem prawa)

Data: 2012-09-11 11:47:53
Autor: J.F
Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:yeebf9qqdmkg.dlg@lepper.institute.com...
[...]

Tak, tylko ze o karte kredytowa to _JA_ wnioskowalem. Moglem nie wnioskowac i byc bezpiecznym.
Widziales gdzies zeby bank ludziom wyslal karty debetowe, bo "wpadlismy na pomysl jak ulatwilic panstwu korzystanie z konta" ?

Fraud czy nie - masz problem. I byc moze nie masz pieniedzy.
Dla banku to tez problem, wiec sie zabezpieczaja.

A zobacz teraz na oburzonych ludzi, bo im bank wyslal kolejna karte, tym razem super duper bezprzewodowa. A oni sobie tego, k*, nie zycza.

Mozesz tez sobie odszukac dlaczego we wroclawiu trzeba lepiej kart pilnowac.

Złożenie takiego zamówienia przez kogoś innego jest fraudem i powinno być
ścigane.

Ale nie jest. No co, pomylic sie w numerze nie mozna ? :-)
Zarejestrowac z Rosji, albo anonimowego internetu ? :-)

Owszem, przy wiekszej ilosci pewnie bedzie scigane, i moze nawet skutecznie.

Zresztą zakładam, że są tam jakieś zabezpieczenia i system pyta
właściciela numeru o potwierdzenie.

Tez zakladam ze sa ... ale jak to w zyciu - moze bedzie niewyraznie napisane, moze bedzie sugerowac odpowiedz.

No dobra, udalo sie sprawdzic - przysylaja kod, ktory trzeba wprowadzic na stronie www, nawet z w miare jasnym opisem - tzn na koncu wyraznie napisane ze 0.37/sms.
Troche to dziwne, bo operator jakby tracil kontrole nad tym kto co potwierdzil.

No i ciagle mamy przypadek np dziecka, ktore usluge zamowilo, a zdolnosc prawna ma ograniczona. I co wtedy ?

I pracownika, ktory zamowil, a nie ma prawa. I nawet nie mozesz mu ograniczyc mozliwosci, bo blokada na platne SMS nie zadziala.

Jak nie, to trzeba się awanturować o wyeliminowanie takich przypadków albo

Ale nie wyeliminujesz. Zreszta jak widac - operatorom nie zalezy, tzn na eliminacji nie zalezy :-)

o skuteczny system reklamacji biorący częsciej stronę abonenta. A nie o
jakieś bezsensowne komunistyczne wymogi pisemnych umów z każdym (które
zresztą byłyby naruszeniem prawa)

A nie mozna normalnie - musisz jawnie wyrazic operatorowi zgode na obciazanie swojego konta ?

A moze nawet jeszcze lepiej - skoro bierze pieniadze, to niech swiadczy usluge, bedzie prosta sciezka reklamacyjna ..

J.

Data: 2012-09-11 11:13:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Sep 2012 11:47:53 +0200, J.F napisał(a):

[...]

Tak, wiele razy. A nawet karty kredytowe. Czasem nawet przy wyraźnym
sprzeciwie klienta. Ale to zupełnie nie na temat.

Przypomnę, że o kartę SIM też ty wnioskowałeś.

Fraud czy nie - masz problem. I byc moze nie masz pieniedzy.
Dla banku to tez problem, wiec sie zabezpieczaja.

tak samo operator powinien zabezpieczać klienta. To, że mają to w dupie nie
znaczy, że trzeba całą usługę zlikwidować.
Drogówka też miała zabezpieczać bezpieczeństwo na drogach a nie budżet. A
jakoś nikt drogówki nie likwiduje.

Ale nie jest. No co, pomylic sie w numerze nie mozna ? :-)
Zarejestrowac z Rosji, albo anonimowego internetu ? :-)

Dlatego powinna być weryfikacja, np. SMS na dany numer z hasłem "jeżeli ty
zamawiałeś, potwierdź to SMS-em na numer xxxxx albo wpisując kod na
stronie"

No i ciagle mamy przypadek np dziecka, ktore usluge zamowilo, a zdolnosc prawna ma ograniczona. I co wtedy ?

Nic. Odpowiedzialność rodzica który dał dziecku sprzęt. Za czyny dzieci
odpowiadają rodzice. Mogą je nauczyć, co robić a co nie albo zablokować
wszelkie usługi premium-rate.

I pracownika, ktory zamowil, a nie ma prawa. I nawet nie mozesz mu ograniczyc mozliwosci, bo blokada na platne SMS nie zadziala.

Blokada usług premium-rate powinna to objąć. Oprócz tego pracownik powinien
być odpowiedzialny materialnie za swoje czyny.

Ale nie wyeliminujesz. Zreszta jak widac - operatorom nie zalezy, tzn na eliminacji nie zalezy :-)

Ale dlaczego ma zależeć? Oni są od świadczenia usług, to są usługi.
W tej mentalności powinni zabronić Starbaksów i podobnych - sprzedaż kawy
za 20 zł to czyste złodziejstwo, tak jak takie SMSy. A jak pracownik
pójdzie i zapłaci firmową kartą? A może dziecko tam pójdzie? SODOMA I
GOMORA!!!! Natychmiast zabronić!!!!! Na jakiej to podstawie prawnej????
A kto podpisał z nimi umowę?? To skandal, że tak każdy może wejść i mu kawę
sprzedadzą!!! KOMISJA!!!!

A nie mozna normalnie - musisz jawnie wyrazic operatorowi zgode na obciazanie swojego konta ?

Wyrażasz - potwierdzając zamówienie usługi. Wracając do karty - chciałbyś
za każdą płatnością na stacji benzynowej dzwonić do banku i potwierdzać
transakcję?

Data: 2012-09-11 13:22:19
Autor: J.F
[...]

w USA ?

Przypomnę, że o kartę SIM też ty wnioskowałeś.

Jak wnioskowalem, to zadnych takich uslug nie bylo :-P

A cenniku ani regulaminie chyba nadal nie ma "operator zastrzega sobie prawo naliczania oplat dla innych podmiotow wedle swojego uznania" :-P

[...]

A czy ja wnioskuje zeby zlikwidowac ?

Tylko wiesz - zyjesz w demokracji - jak ilosc osob naciagnietych przekroczy ilosc zadowolonych, to sie ustawowo zabroni :-)

[...]

A jest "PIN dla serwisu SERWIS INFORMACYJNY to : 98501 Wpisz PIN na stronie WWW aby aktywowac usluge Przychodzacy SMS/MM Specjalny. Koszt za odebrany SMS/MMS 0.37PLN".

W sumie to jest nawet niezle, bo nawet jakbym sie chcial pomylic, to nie wiem gdzie wpisac ten kod.

Ale moze jednak profilaktycznie zlozyc reklamacje jakim prawem obciazaja mnie za _ten_ odebrany SMS ? :-P

No i ... jak aktywuje te usluge "przychodzacy SMS", to ona jest tylko od TVN, czy automatycznie wszystkie inne platne przychodzace aktywowalem ?

No i ciagle mamy przypadek np dziecka, ktore usluge zamowilo, a
zdolnosc prawna ma ograniczona. I co wtedy ?

Nic. Odpowiedzialność rodzica który dał dziecku sprzęt. Za czyny dzieci
odpowiadają rodzice.

W ograniczonym zakresie. Jak dziecko sprzeda dom za dwa lizaki, to nabywca ryzykuje aresztem, nie rodzice :-)

A jak dziecko pojdzie do operatora pobrac nowego ajfona ... no zobacz, czemu ten operator z nim nie podpisze umowy, wszak rodzice beda winni ....

[...]

A obejmuje ? Podaj link do stosownego regulaminu ... no wlasnie - u kogo go szukac ? :-)

Oprócz tego pracownik powinien
być odpowiedzialny materialnie za swoje czyny.

A pracodawca miec srodki ochronne przed niefrasobliwoscia pracownikow.

Ale nie wyeliminujesz. Zreszta jak widac - operatorom nie zalezy, tzn
na eliminacji nie zalezy :-)
Ale dlaczego ma zależeć? Oni są od świadczenia usług, to są usługi.

Oni sa od zwiekszania zysku, czyli od wlaczania ludziom uslug :-)

W tej mentalności powinni zabronić Starbaksów i podobnych - sprzedaż kawy
za 20 zł to czyste złodziejstwo, tak jak takie SMSy.

Zauwaz ze w paru dziedzinach tak jest. Zabronili rzekomo lichwiarskich procentow w bankach, potrafia nakazac gorny poziom cen w taksowkach, gorny poziom cen w roamingu -

A jak pracownik pójdzie i zapłaci firmową kartą?

To go ksiegowa przeswieci. Zreszta wczesniej powinna mu firma urzadzic szkolenie co mu wolno a czego nie :-)

[...]

Kawy na wynos nie maja ? Podaj adres ... moze zadzwonie i zamowie abonament, pewnie sie ucieszysz z dobrej kawy o poranku :-)

[...]

I znow - ja sie na to zgodzilem wczesniej. I uzgodnilismy odpowiednie ograniczenia. I potwierdzam pinem.

I nawet rachunki mi sciagaja sami z konta - tylko jedna roznica - ja wyraznie napisalem bankowi zlececenie/dyspozycje/upowaznienie do obciazania swojego konta.

I mam durna nadzieje ze ktos w banku sprawdzil zgodnosc podpisow :-)
A nie ze "prosze nam podyktowac nr konta, my sobie sami sciagniemy". Z takiego banku nic tylko sie wypisac :-)

Tak nawiasem mowiac, to mi brakuje przy tej dyspozycji do banku podobnych ograniczen - ze owszem, upowazniam, ale np do kwoty 200zl miesiecznie.
Bo pobiora sobie 200 tys i co - mam przez miesiac wyjasniac i prokuratorem ich straszyc ?

J.

Data: 2012-09-11 13:01:13
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Sep 2012 13:22:19 +0200, J.F napisał(a):

Tak, wiele razy. A nawet karty kredytowe. Czasem nawet przy wyraźnym
sprzeciwie klienta. Ale to zupełnie nie na temat.

w USA ?

Tak, oczywiście, drogi Watsonie, twoja przenikliwość zawsze mnie zaskakuje.
http://bit.ly/PZ00tc

Jak wnioskowalem, to zadnych takich uslug nie bylo :-P

Aha.. To może jeszcze się okaże, że 3G nie było i korzystasz z niego
bezprawnie? Albo włączyłeś sobie ACR, mimo, że twoja umowa na to nie
opiewa? Przyznaj się... i jeżeli tak, to natychmiast zwróć SIMa !!!!

A cenniku ani regulaminie chyba nadal nie ma "operator zastrzega sobie prawo naliczania oplat dla innych podmiotow wedle swojego uznania" :-P

I słusznie. Bo on nalicza nie według uznania, tylko według cennika usług,
które abonent zamówił.

Tylko wiesz - zyjesz w demokracji - jak ilosc osob naciagnietych przekroczy ilosc zadowolonych, to sie ustawowo zabroni :-)

I dlatego takim burakom trzeba się przeciwstawiać siłą i godnością
osobistą, bo z takiego niańczenia frajerów jest więcej szkody niż pożytku.
O ile jeszcze regulacje rozumiem, najlepiej przez już istniejący i dobrze
działający urząd (jak UKE czy UOKiK, choć z działaniem tego drugiego
ostatnio nie jest różowo), to odgórne zabranianie czyni zdecydowanie więcej
szkody niż pożytku.

Ale moze jednak profilaktycznie zlozyc reklamacje jakim prawem obciazaja mnie za _ten_ odebrany SMS ? :-P

Na podstawie umowy którą zawarłeś z dostarczycielem usług.

W ograniczonym zakresie. Jak dziecko sprzeda dom za dwa lizaki, to nabywca ryzykuje aresztem, nie rodzice :-)

Tak, bo to jest inna sytuacja.
A jak dziecko pojdzie do operatora pobrac nowego ajfona ... no zobacz, czemu ten operator z nim nie podpisze umowy, wszak rodzice beda winni ...

Bo będzie widać, że to dziecko.
A obejmuje ? Podaj link do stosownego regulaminu ... no wlasnie - u kogo go szukac ? :-)

W regulacjach dotyczących usług premium rate. Bo one nie rozdzielają usług
na przychodzące, wychodzące, czy też chodzące w kółko w jednym miejscu.

A pracodawca miec srodki ochronne przed niefrasobliwoscia pracownikow.

Najlepszym środkiem ochronnym pracodawcy jest on sam. I odpowiedni system
odpowiedzialności pracowników za efekty ich czynów.

Oni sa od zwiekszania zysku, czyli od wlaczania ludziom uslug :-)

Dokąd włączają zgodnie z prawem i zamówieniem klienta to wszystko w
porządku.

Zauwaz ze w paru dziedzinach tak jest. Zabronili rzekomo lichwiarskich procentow w bankach, potrafia nakazac gorny poziom cen w taksowkach, gorny poziom cen w roamingu -

Taaa.. i krótkie przejrzenie ofert rynkowych natychmiast przekonuje nas, że
ten zakaz świetnie działa. Czapki z głów przed skutecznością urzędowych
zakazów!!!!

To go ksiegowa przeswieci. Zreszta wczesniej powinna mu firma urzadzic szkolenie co mu wolno a czego nie :-)

Czekaj, dopiero co pisałeś, że powinny być jakieś zabezpieczenia.
Schizofrenia? A może chociaż zrób wykaz rzeczy, do których wystarczy groźna
księgowa i szkolenie a do których musi być specustawa i specjalna tajna
służba kontrolująca jej realizację, najlepiej z prawem do podsłuchu,
rewizji, zatrzymywania samochodów i stawiania fotoradarów. Czekam
niecierpliwie, chętnie poczytam.

Kawy na wynos nie maja ? Podaj adres ... moze zadzwonie i zamowie abonament, pewnie sie ucieszysz z dobrej kawy o poranku :-)

Proszę bardzo, próbuj.
[...]

Tu też masz odpowiednie zabezpieczenie, musisz potwierdzić hasłem. I to
znacznie lepszym niż PIN, bo dłuższym i za każdym razem zmiennym. Więc idź
się czepiaj swojego banku a dopiero póżniej operatora.

I nawet rachunki mi sciagaja sami z konta - tylko jedna roznica - ja wyraznie napisalem bankowi zlececenie/dyspozycje/upowaznienie do obciazania swojego konta.

to samo co wyżej...

[...]

masz wyraźną informację na stronie z linku w pierwszym poście ile to będzie
kosztowało miesięcznie. Ani mniej ani więcej. Wszelkie zmiany będą
niezgodne z umową, więc będzie podstawa do reklamacji.

Data: 2012-09-11 15:51:31
Autor: J.F
[...]

W Polsce chyba nie ma takiego zwyczaju. Jeszcze.

http://bit.ly/PZ00tc

I co to ma w temacie ? Bo na razie to znalazlem tylko ze kot ma swoje prawa :-)

[...]

A ktos sie mnie pytal czy zycze sobie korzystac z 3G ? Moze sobie nie zycze ?

Podobnie Era i TP byly takie madre "w trosce o srodowisko wlaczylismy e-fakture"...

[...]

Tylko ze w tym caly problem - nie "klient zamowil", tylko "zupelnie inna firma poprosila o obciazenie".

[...]

Tylko kogo masz na mysli ?
I ciebie kiedys ktos oszuka, i moze wtedy zmienisz zdanie :-)

Ale moze jednak profilaktycznie zlozyc reklamacje jakim prawem
obciazaja mnie za _ten_ odebrany SMS ? :-P

Na podstawie umowy którą zawarłeś z dostarczycielem usług.

Jakiej umowy ? Ja nic sie nie umawialem, ja dostalem cytowany SMS i on jest platny :-)

W ograniczonym zakresie. Jak dziecko sprzeda dom za dwa lizaki, to
nabywca ryzykuje aresztem, nie rodzice :-)
Tak, bo to jest inna sytuacja.

A jak dziecko sobie zamowi usluge za 50 zl miesiecznie a rodzice sie zorientuja po 3 miesiacach ze cos to za duzo ? :-P

A jak dziecko pojdzie do operatora pobrac nowego ajfona ... no zobacz,
czemu ten operator z nim nie podpisze umowy, wszak rodzice beda winni
Bo będzie widać, że to dziecko.

A to operator ma obowiazek patrzec i sprawdzac ? Czy klient zamawia usluge, to wykonuje ?

[...]

Badz chlop z jajami, odszukaj na stronie T-mobile, daj linka :-P

A pracodawca miec srodki ochronne przed niefrasobliwoscia pracownikow.
Najlepszym środkiem ochronnym pracodawcy jest on sam. I odpowiedni system
odpowiedzialności pracowników za efekty ich czynów.

Kodeks pracy czytal ? Trzy pensje, a i one bardzo niepewne :-)

[...]

Ale sa.

[...]

Zabezpieczenia to jedno, a szkolenie to drugie. Pracownik powinien wiedziec ze paliwo do sluzbowego samochodu moze zaplacic karta, a do prywatnego nie, nawet jak jedzie w sluzbowa delegacje. Ze jak nocuje sam w hotelu, to za kolacje na dwie osoby moze zaplacic, a za jedna nie powinien itp :-)

Zreszta masz - karta Orlen Flota, i do innego samochodu nie zatankujesz. Przynajmniej teoretycznie :-)

[...]

audytor, nik i UKS chetnie sprawdza.  A o tajnym wyposazeniu tych ostatnich mozesz odszukac :-)

[...]

Sie nie zrozumiemy. Ja nie mam ochoty miec podstawy do reklamacji.
Ja mam ochote zeby bank pilnowal moich interesow i moch pieniedzy, a nie rozsylal ich gdzie popadnie i komukolwiek, kto sobie zazyczy.

O, masz co znalazles
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3884043.html
"Mieszkanka szkockiego Aberdeen zamiast zamówionego wyciągu z własnego konta bankowego otrzymała wyciągi... 75 tys. innych klientów"

Tu tylko wyciagi ... ale ja nie mam ochoty obudzic z pustym kontem, bo wie pan, informatyk sie pomylil, obciazylismy pana rachunkami 75 tys klientow i tydzien bedziemy odkrecac.

I operatora to tez dotyczy. Jak zloze jasna dyspozycje ze sobie zycze wlaczenia danej uslugi, to ma wlaczyc i obciazac.
A nie ze byle firma moze sobie obciazenia na mnie nakladac. Z tym trzeba walczyc w zarodku :-P

A jak pierwsza odpowiedz pisales, to zaledwie "miales nadzieje" ze jest to jakos zabezpieczone.
A teraz jak juz znamy procedure - to mam watpliwosci - operator o tym wie, czy tylko ma umowe z TVN ze ten bedzie uczciwy ...

J.

Data: 2012-09-11 15:57:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 11 Sep 2012 15:51:31 +0200, J.F napisał(a):

I co to ma w temacie ? Bo na razie to znalazlem tylko ze kot ma swoje prawa :-)

Udajesz głupiego, czy nie musisz?

Na podstawie umowy którą zawarłeś z dostarczycielem usług.

Jakiej umowy ? Ja nic sie nie umawialem, ja dostalem cytowany SMS i on jest platny :-)

Twój biling stwierdzi co innego - jeżeli zamowisz oczywiście.
I jest to zawarcie umowy.

Ale sa.

Trzy koła są dobre.
ale to to samo!!!
Ale jak brzmi!!!!

[...]

Lista.. zrobisz tą listę?

Data: 2012-09-11 19:21:09
Autor: J.F
[...]

Udajesz madrego ?

Wsrod wyszukanych stron nie widze zadnej, ktora by mowila o przypadku wyslania przez bank niezamowionej karty klientowi.
No dobra - na piewszej stronie nie widze, dalej nie zagladam.

[...]

W tym przypadku ? Moj billing nic nie stwierdzi.
I owszem, to jest odpowiedz - ze szanowny pan zle zrozumial tresc sms, nie ten jest platny, tylko nastepne beda platne.
Ale jakby tak musieli 10 tys odpowiedziec, to moze by sie nauczyli :-)

[...]

Prezes zrobi/ksiegowa zrobi. Po paru upierdliwych kontrolach sie naucza i beda "zasady korzystania ze sluzbowej karty", tudziez sluzbowej komorki, sluzbowego samochodu itp :-)

J.

Data: 2012-09-22 20:26:47
Autor: MarcinK
Op�ata za SMS MMS przychodz�cy

Badz chlop z jajami, odszukaj na stronie T-mobile, daj linka :-P

len? minuta szukania, poczytaj definicje Wap Specjalny

http://www.t-mobile.pl/r/repo1/documents/t_sa/D0000251001_C_NPrem_P_TM_SA_110801.pdf

Data: 2012-09-17 22:17:39
Autor: sumar
Opłata za SMS MMS przychodzący
J.F.:

Hm, a to nie trzeba miec nasrane zeby wiazac jedno z drugim ?

Trzeba mieć nasrane i najebane, żeby z takim kretyńskim
uporem pizgać po spacji przed pytajnikami.

Data: 2012-09-18 18:21:14
Autor: John Kołalsky
Opłata za SMS MMS przychodzący

Użytkownik "sumar" <sumar@onet.eu>

J.F.:

Hm, a to nie trzeba miec nasrane zeby wiazac jedno z drugim ?

Trzeba mieć nasrane i najebane, żeby z takim kretyńskim
uporem pizgać po spacji przed pytajnikami.

Mnie się podoba

Data: 2012-09-27 11:01:51
Autor: cpt. Nemo

Użytkownik "sumar" <sumar@onet.eu> napisał w wiadomości news:sumar.1347912980news.neostrada.pl...

Trzeba mieć nasrane i najebane, żeby z takim kretyńskim
uporem pizgać po spacji przed pytajnikami.

Tak duzo ladniej wyglada :)

Data: 2012-09-09 22:28:58
Autor: Chris94
Opłata za SMS MMS przychodzący
Dnia Sun, 9 Sep 2012 20:48:40 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Podstawą jest umowa z dostawcą treści którą zawierasz zapisując się na
usługę.

Ale tę umowę zawieram z dostawcą treści internetowych, więc operatorowi
komórkowemu nic do tego!

Data: 2012-09-09 21:35:31
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:28:58 +0200, Chris94 napisał(a):

Ale tę umowę zawieram z dostawcą treści internetowych, więc operatorowi
komórkowemu nic do tego!

Dokładnie tak samo jak bankowi nic do tego, że kupujesz paliwo na stacji
benzynowych. Oni tylko udostepniają sposób płatności. Nie podoba się - nie
korzystaj.

Data: 2012-09-09 22:53:26
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:35:31 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Ale ja bank upoważniłem do regulowania moich płatności, a operatora już
nie!
Czy nadal tego nie możesz zrozumieć?

Data: 2012-09-09 21:55:57
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:53:26 +0200, Chris94 napisał(a):

Ale ja bank upoważniłem do regulowania moich płatności, a operatora już
nie!
Czy nadal tego nie możesz zrozumieć?

Nie, to ty nie rozumiesz i to zaczyna już być żenujące. Zlecając usługę,
zlecasz obsługę tej płatności. Masz pisemną umowę ze stacją benzynową?

Data: 2012-09-10 22:46:50
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:55:57 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

A po co mi umowa ze stacją benzynową?
Przecież na swoich pieniędzy na stacji benzynowej nie trzymam!

Data: 2012-09-10 21:58:08
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 10 Sep 2012 22:46:50 +0200, Chris94 napisał(a):

A po co mi umowa ze stacją benzynową?
Przecież na swoich pieniędzy na stacji benzynowej nie trzymam!

Twierdzisz, że jak zlecisz usługę, to będziesz trzymał pieniądze w TVN? Bo już zaczynasz takie brednie opowiadać, że aż się niedobrze robi.
Podpowiem - na karcie kredytowej/debetowej też się nie trzyma pieniędzy.

Data: 2012-09-09 21:35:27
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 17:22:25 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Podpisałeś umowę z Visą? Respect...

Nie! Umowę podpisałem z moim bankiem i upoważniłem go do obciążania
mojego rachunku kwotami przedstawionymi przez Visę.
Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć?

I jak musiałeś załatwić z tymi tankowaniami? Masz sztywno ustalone dni i
godziny? Np. w kazdy piątek cię obciążają za 30 litrów?

A po co?

Data: 2012-09-09 20:45:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:35:27 +0200, Chris94 napisał(a):

I jak musiałeś załatwić z tymi tankowaniami? Masz sztywno ustalone dni i
godziny? Np. w kazdy piątek cię obciążają za 30 litrów?

A po co?

Bo to ciekawe skąd visa wie ile konto obciążyć, skoro to nie karta w
terminalu jest upoważnieniem do przeprowadzenia transakcji. Bardzo mnie to
nurtuje..

Data: 2012-09-09 21:52:15
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 20:45:59 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

A jaki to ma związek z tematem tego wątku?

Data: 2012-09-09 21:03:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:52:15 +0200, Chris94 napisał(a):

A jaki to ma związek z tematem tego wątku?

Podobny sposób płatności. Którego również nie rozumiesz.

Data: 2012-09-09 22:37:11
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:03:21 +0100, Waldek Godel napisał(a):

A jaki to ma związek z tematem tego wątku?

Podobny sposób płatności. Którego również nie rozumiesz.

To zdaje się Ty nie rozumiesz, że w przypadku karty płatniczej bank ma
moją zgodę na regulowanie moich płatności, a w przypadku SMS-ów takiej
zgody operator komórkowy nie otrzymał.

Data: 2012-09-09 21:42:01
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:37:11 +0200, Chris94 napisał(a):

To zdaje się Ty nie rozumiesz, że w przypadku karty płatniczej bank ma
moją zgodę na regulowanie moich płatności, a w przypadku SMS-ów takiej
zgody operator komórkowy nie otrzymał.

Dostarczyciel treści otrzymując twoje zlecenie dostał polecenie wykonania
usług telekomunikacyjnych. Będąc w roamingu też korzystasz z usług których być może nie ma w cenniku i
obcy operator obciąży twoje konto u twojego operatora.

Data: 2012-09-09 22:50:40
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:42:01 +0100, Waldek Godel napisał(a):

Dostarczyciel treści otrzymując twoje zlecenie dostał polecenie wykonania
usług telekomunikacyjnych.

Tak, dostarczyciel treści. Ale co ma do tego mój operator komórkowy?

Będąc w roamingu też korzystasz z usług których być może nie ma w cenniku i
obcy operator obciąży twoje konto u twojego operatora.

Na przykład jakich usług?

Data: 2012-09-09 21:54:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:50:40 +0200, Chris94 napisał(a):

Tak, dostarczyciel treści. Ale co ma do tego mój operator komórkowy?

obsługuje płatności przez konto telefonu. I to od wielu lat.

Będąc w roamingu też korzystasz z usług których być może nie ma w cenniku i
obcy operator obciąży twoje konto u twojego operatora.

Na przykład jakich usług?

Każde. W tym takie, które są w cenniku operatora zagranicznego, a nie są w
cenniku twojego operatora. A mimo to zapłacisz za to poprzez swoje konto u
operatora, mimo, że nie podpisaleś na to specjalnej pisemnej umowy (jak
trzeba mieć zryty beret żeby tego oczekiwać, bosz...)

Data: 2012-09-10 23:26:43
Autor: Chris94
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:54:00 +0100, Waldek Godel napisał(a):

[...]

Zawarłem z operatorem umowę, że on mi umożliwi roaming, a ja pokryję
koszty usług z których skorzystam w roamingu.

(jak
trzeba mieć zryty beret żeby tego oczekiwać, bosz...)

A jakim strasznym trzeba być kmiotem, żeby się w tak chamski sposób
zachowywać! Nie dość, że nic nie wyjaśnisz, ale jeszcze co chwila
obrażasz dyskutantów!
Kiedyś, przed laty, ktoś tutaj na grupie dość skutecznie robił ci koło
dupy. Byłem tym wówczas oburzony, ale on przejrzał cię znacznie
wcześniej niż ja i teraz w pełni go rozumiem oraz popieram.
Dawno temu pisywałeś nawet z sensem, ale już od kilku lat żaden z twoich
komentarzy tutaj nie ma najmniejszej wartości, bijesz tu tylko pianę,
obrażasz ludzi i marnujesz miejsce na serwerach newsów.
Chyba wszyscy mają cię już dość, bo na ten twój szmatławy portal pies z
kulawa nogą nie zagląda (widać to choćby po komentarzach), więc z nudów
produkujesz się tutaj.
Ale moja wyrozumiałość dla twojego chamstwa się już wyczerpała.

--
Bez pozdrowień

Data: 2012-09-10 23:10:03
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 10 Sep 2012 23:26:43 +0200, Chris94 napisał(a):

Zawarłem z operatorem umowę, że on mi umożliwi roaming, a ja pokryję
koszty usług z których skorzystam w roamingu.

No to byłaby chyba pierwsza w tym kraju umowa o świadczenie usług która
zawiera taką klauzulę explicite. Gratulacje, jesteś wyjątkowy

Data: 2012-09-10 23:12:21
Autor: Waldek Godel
[...]

Nie bądź taki skromny, póki co osobą która zdecydowanie najbardziej cię tu
obraża jestes ty sam. Nieprędko ci ktoś dorówna.

Data: 2012-09-11 08:18:03
Autor: ALEX
Opłata za SMS MMS przychodzący

Nie! Visę upoważniam podpisując umowę o kartę płatniczą

Podpisałeś bezpośrednio z Visa? Szacun.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-09-11 16:53:13
Autor: Marek Dyjor
Chris94 wrote:
[...]

popisałeś umowę z operatorem gsm?

Data: 2012-09-09 17:14:17
Autor: ToMasz
Opłata za SMS MMS przychodzący

Zamawiając usługę upoważniasz operatora do obciążenia twojego konta u
operatora. Dokładnie tak samo jak upoważniasz Visę i Polcard wkładając
kartę do czytnika.

była stosowna sprawa w sądzie. Zdecydowano że jeśli klient zaczyna korzystać z jakiejkolwiek usługi, to domniema się że w ten sposób zgadza się na jej warunki w tym system opłat. Czyli jeśli wkładasz w telefon kartę sim, i zaczynasz logujesz się do sieci - zgadzasz się na opłaty. W przedmiotowej sprawie: jeśli masz zerowe konto prepaida, to możesz _odbierać_ rozmowy, smsy i mmsy czy nie?

ToMasz

Data: 2012-09-09 22:42:23
Autor: J.F.
Dnia Sun, 09 Sep 2012 17:14:17 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

Obawiam sie ze to jest bardziej skomplikowane:
-umowe z dostawca zawarles, on dostarczyl ... ty jestes mu winny.

-w zasadzie ... problemu nie ma zeby operator prepaida zszedl z kontem na
minus i domagal sie pozniej doplacenia zaleglosci.

-ale rowniez w zasadzie - uczeni w prawie moga wywodzic ze na tym wlasnie
polega prepaid, ze nie trzeba pilnowac zadluzenia ktore sie zrobilo.
Operator ma pilnowac.

-a jesli powysze zostanie uznane .. to moze i dostawca powinien pilnowac
:-)

P.S. Przeciez pare loterii na podobnej zasadzie juz bylo ... jak sie sprawy
zakonczyly?

J.

Data: 2012-09-09 21:45:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:42:23 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Brak środków na koncie powinny oznaczać zakończenie świadczenia usługi,
przynajmniej w ramach zdrowego rozsądku. Tak, wiem, zgrywusi mają niewiele
z tym wspólnego.

Data: 2012-09-09 23:33:08
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:45:41 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Masz to zapisane w umowie ? :-P

J.

Data: 2012-09-09 22:37:44
Autor: J.F.
[...]

Ja ci powiem wiecej - mnie tmobile obciaza moje konto bankowe.
Jest tylko roznica - ja jawnie podpisalem polecenie/zezwolenie/upowaznienie
dla banku do tego obciazania. I przy karcie tez duzo podpisywalem.

J.

P.S. tak nawiasem mowiac - to ciekaw jestem czy te upowaznienia ktos czyta.
Czy tego jest juz taka ilosc, ze po prostu realizuja automatycznie, a w
razie reklamacji klienta prostuja ..

Data: 2012-09-09 21:43:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:37:44 +0200, J.F. napisał(a):

P.S. tak nawiasem mowiac - to ciekaw jestem czy te upowaznienia ktos czyta.
Czy tego jest juz taka ilosc, ze po prostu realizuja automatycznie, a w
razie reklamacji klienta prostuja ..

To drugie. Tak samo jak działały czeki, teraz karty kredytowe i debetowe.
No chyba, że odbywają się jakieś duże ilości operacji które mogą sugerować
fraud - dokładnie jak w przypadku kart.

Data: 2012-09-09 22:47:00
Autor: J.F.
[...]

A jak nie zlozysz ? A w dyskutowanym przypadku - skladasz taka dyspozycje ? P.S. nie dziala mi ta strona ... a co z telefonami sluzbowymi ? Gdzie umowe moze zawrzec prezes lub inna upowazniona osoba ...

J.

Data: 2012-09-09 21:55:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Sun, 9 Sep 2012 22:47:00 +0200, J.F. napisał(a):

P.S. nie dziala mi ta strona ... a co z telefonami sluzbowymi ? Gdzie umowe moze zawrzec prezes lub inna upowazniona osoba ...

Upoważnioną osobą jest użytkownik telefonu.

Data: 2012-09-09 23:31:35
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Sep 2012 21:55:00 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

Ni ch*. On jest upowazniony do rozmawiania w celach sluzbowych, a do
ustalania uslug, taryf itp - to jest upowazniony dyr d/s telekomunikacji

J.

Data: 2012-09-12 21:57:22
Autor: rageofhonor

Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości news:504c509f$0$1298$65785112news.neostrada.pl...
Na jakiej zasadzie działa pobieranie opłat za SMS i MMS przychodzące ?
Przykładowo ten serwis:
http://www.tvn24.pl/nakomorke.html

-- Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/EURO_2012/strefa_kibica_Warszawa9.php

To jest coś w rodzaju abonamentu. Czasami w nocy są te reklamy z babeczkami co oferują filmiki na komorkę za 1 PLN film a tak naprawdę to wysyłają 25-30 filmów miesięcznie lub tygodniowo czyli 25-30 PLN miesięcznie lub tygodniowo. W Niemczech bardzo popularnym serwisem stosującym takie techniki jest "Jamba" tu wysyłają dzwonki itp. też w abonamencie kilka razy miesięcznie lub tygodniowo. Też płatne miesięcznie lub tygodniowo nim się nie zatrzyma tego SMSem. To się nazwa półłapka abonamentowa tam.

Opłata za SMS MMS przychodzący