Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie

Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie

Data: 2009-10-01 09:48:13
Autor: Robert_J
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie
Witam.
Krótkie pytanie: czy pobranie opłaty za ponowne włączenie prądu przez ZE jest zgodne z prawem? Prąd został odcięty za dwa ostatnie niezapłacone rachuki, które jednak nie zostały doręczone. ZE pospieszył się bardzo, bo nawet nie otrzymał jeszcze zwrotu drugiego listu, tym razem podobno poleconego. Kilka miesięcy temu ukazało się jakieś orzeczenie sądu, które mówi że pobieranie takiej opłaty jest niezgodne z prawem. Chodziło wtedy o m.in. operatorów telefonicznych. Jak jest naprawdę?
Pozdrawiam
RJ

Data: 2009-10-01 21:02:47
Autor: E
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie
Zakladom energetycznym cenniki w ktorych zawarta jest pozycjia - oplata za przywrocenie zasilania, zatwierdza Urzad Regulacji Energetyki (chyba tak to sie nazywa). Tam warto poszukac.
Swoja droga to zdroworozsadkowo - jezeli nie placisz to Ci wylanczaja, przyjezdza dwoch panow slozbowym samochodem iles kilometrow, wylanczaja, czasem trzeba wejsc na slup, czasem wystarcza manipulacja przy liczniku, wypisuja papiery, troche to trwa. Przypuszcam ze u operatora tel sprawa ogranicza sie do kilku klikniec w klawiature o ile nie dzieje sie automatycznie. Wg mnie 80 zl (tyle pobieraja niektore zaklady) za ponowne zalaczenie to i tak za malo by pokryc wszystkie koszty z tym zwiazane.

Pozdrawiam
E


Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:ha1ms3$9nh$1inews.gazeta.pl...
Witam.
Krótkie pytanie: czy pobranie opłaty za ponowne włączenie prądu przez ZE jest zgodne z prawem? Prąd został odcięty za dwa ostatnie niezapłacone rachuki, które jednak nie zostały doręczone. ZE pospieszył się bardzo, bo nawet nie otrzymał jeszcze zwrotu drugiego listu, tym razem podobno poleconego. Kilka miesięcy temu ukazało się jakieś orzeczenie sądu, które mówi że pobieranie takiej opłaty jest niezgodne z prawem. Chodziło wtedy o m.in. operatorów telefonicznych. Jak jest naprawdę?
Pozdrawiam
RJ

Data: 2009-10-02 09:53:02
Autor: Robert_J
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie
Swoja droga to zdroworozsadkowo - jezeli nie placisz to Ci wylanczaja,

Tylko że ci panowie przyjechali ZANIM ZE otrzymał informację o niedoręczeniu mi wezwania do zapłaty :-). A wezwanie nie doszło bo poczta zawaliła. Podobnie jak poprzedni rachunek, nie było go po prostu w skrzynce. Właśnie piszę reklamację z żądaniem zwrotu kasy, zobaczymy co będzie...

Data: 2009-10-02 17:03:36
Autor: Marcin Debowski
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie
On 2009-10-02, Robert_J <rob_33@wp.pl> wrote:
Swoja droga to zdroworozsadkowo - jezeli nie placisz to Ci wylanczaja,
Tylko że ci panowie przyjechali ZANIM ZE otrzymał informację o niedoręczeniu mi wezwania do zapłaty :-). A wezwanie nie doszło bo poczta zawaliła. Podobnie jak poprzedni rachunek, nie było go po prostu w skrzynce. Właśnie piszę reklamację z żądaniem zwrotu kasy, zobaczymy co będzie...

A z jakiś przepisów wynika, że muszą dostarczyć wezwanie?

--
Marcin

Data: 2009-10-02 11:25:48
Autor: Robert_J
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie
A z jakiś przepisów wynika, że muszą dostarczyć wezwanie?

Tak, z umowy :-). Mam ją przed sobą, skończyłem pisać reklamację. "O zamiarze wstrzymania świadczenia usługi Odbiorca zostanie powiadomiony w formie pisemnej". Chodzi o to, że wykazali się nadzwyczajnym pośpiechem, niespotykanym przy np. wezwaniach do usterek itp ;-))). Nie dostali jeszcze zwrotu swojego wezwania z poczty, czyli nawet nie wiedzieli czy nie odebrałem bo jestem lewus, czy nie odebrałem bo umarłem, czy jeszcze co innego... A poczta nie awizowała pisma po prostu, więc żyłem w błogiej nieświadomości :-). Czyli wychodzi na to że wystarczy tylko wysłać ;-))), nie czekając na potwierdzenie odbioru albo "nie odbioru"...

Data: 2009-10-02 11:30:08
Autor: Tomek
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - py tanie
Dnia 02-10-2009 o 11:25:48 Robert_J <rob_33@wp.pl> napisał(a):

A z jakiś przepisów wynika, że muszą dostarczyć wezwanie?

Tak, z umowy :-). Mam ją przed sobą, skończyłem pisać reklamację. "O  zamiarze wstrzymania świadczenia usługi Odbiorca zostanie powiadomiony w  formie pisemnej". Chodzi o to, że wykazali się nadzwyczajnym pośpiechem,  niespotykanym przy np. wezwaniach do usterek itp ;-))). Nie dostali  jeszcze zwrotu swojego wezwania z poczty, czyli nawet nie wiedzieli czy  nie odebrałem bo jestem lewus, czy nie odebrałem bo umarłem, czy jeszcze  co innego... A poczta nie awizowała pisma po prostu, więc żyłem w  błogiej nieświadomości :-). Czyli wychodzi na to że wystarczy tylko  wysłać ;-))), nie czekając na potwierdzenie odbioru albo "nie odbioru"...

Może myśli że to tak jak z PITami - wysyłasz i termin zachowany :)

--
Tomek

Data: 2009-10-02 16:53:04
Autor: Robert_J
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie
Może myśli że to tak jak z PITami - wysyłasz i termin zachowany :)

Kto wie.... ;-)

Data: 2009-10-02 19:09:23
Autor: kuba
Opłata za ponowne uruchomienie usł ugi - pytanie
Robert_J pisze:
A z jakiś przepisów wynika, że muszą dostarczyć wezwanie?

Tak, z umowy :-). Mam ją przed sobą, skończyłem pisać reklamację. "O zamiarze wstrzymania świadczenia usługi Odbiorca zostanie powiadomiony w formie pisemnej".

Jest problem z takimi postanowieniami umownymi, bo nie wiadomo jakie zasady stosować do doręczeń tego typu wezwań.

Nie są to oświadczenia woli, więc nie ma zastosowania wprost art. 61 KC,   ani tym bardziej nie są to pisma sądowe w rozumieniu KPC, więc nie zastosujemy wprost przepisów np. o podwójnym awizowaniu.

Na chwilę obecną rozwiązanie jest chyba takie, że powinno się zasady z powołanych ustaw stosować ostrożnie w drodze analogii.

Jest takie orzeczenie SN-u, które mówi, że można oświadczenie woli uznać za złożone, nawet jeśli adresat nie mógł zapoznać się z jego treścią, przy zastosowaniu per analogiam podwójnego awizowania z KPC.

W Twojej sprawie przedsiębiorstwo energetycznie nie poczekało nawet tych 2 tygodni. W związku z tym wydaje mi się, że należy Ci przyznać rację.


--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-10-02 19:26:17
Autor: Robert_J
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie
W Twojej sprawie przedsiębiorstwo energetycznie nie poczekało nawet tych 2 tygodni. W związku z tym wydaje mi się, że należy Ci przyznać rację.

Mi też tak się wydaje, ale to moje zdanie, subiektywne. Żeby było śmiesznie podobno w tym wezwaniu był termin zapłaty 21.09, a do 30.09 ZE nie otrzymał jeszcze zwrotu listu. Czyli zapewne nie minęły jeszcze te 2 tygodnie od wysłania... Poza tym uważam wstrzymanie dostawy energii tydzień po terminie płatności za lekko nieeleganckie ;-). Żeby oni tak dziarsko reagowali na zgłoszenia to byłbym naprawdę happy ;-))).

Data: 2009-10-02 23:40:11
Autor: E
Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie


Poza tym uważam wstrzymanie dostawy energii tydzień po terminie płatności za lekko nieeleganckie ;-). Żeby oni tak dziarsko reagowali na zgłoszenia to byłbym naprawdę happy ;-))).

Pracuje w takiej firmie, zajmuje sie zalatwianiem reklamacji na codzien i musz powiedziec ze
99% reklamacji o braku zasialania jest zalatwionych w dniu zgloszenia,
na drugi dzien od zgloszenia - to zadkosc,
na trzeci to musiala by byc jakas katastrofa.

Opłata za ponowne uruchomienie usługi - pytanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona