Opłata za przelew walutowy w PKO BP

Data: 2009-12-17 16:32:13
Autor: stas
Opłata za przelew walutowy w PKO BP
Witam speców bankowych.
Mam pytanie dotyczące prowizji za niezrealizowany przelew walutowego z EU w PKO BP
Sytuacja wygląda następujaco:
Osoba z zagranicy (DE) wpłaca przelewem na zlikwidowane już konto w tym banku kwotę 70 ?
Oczywiście bank zwraca tą kwotę  z informacją że takie konto nie istnieje, jednak kwota jest już pomniejszona o około 40?
I tu moje pytanie: czy jest to możliwe by była taka prowizja? Przecież to jest prawie 40% wartości przelewu!!
Podejrzewam że cos tu sobie PKO BP nadużyło i chciałbym by osoba wpłacająca mogła część odzyskać.
Dlatego z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie
Staś

Data: 2009-12-17 17:45:18
Autor: MarekZ
Użytkownik "stas" <stanik@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hgditr$fte$1@news.onet.pl...

Podejrzewam że cos tu sobie PKO BP nadużyło i chciałbym by osoba wpłacająca mogła część odzyskać.
Dlatego z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

Jest jak najbardziej możliwa na zasadzie opłaty za "błąd" leżący po stronie wysyłającego przelew. Szanse na zwrot pobranej opłaty oceniłbym jako znikome. Dodatkowo nie wiemy czy to było SEPA czy SWIFT i z jakimi opcjami (OUR/SHA/BEN).

Data: 2009-12-17 18:21:05
Autor: RobertS
[...]

nie sądzę, pewnie prowizja była określona kwotowo a nie procentowo

RobertS

Data: 2009-12-18 00:32:20
Autor: Erazmus
On 17 Gru, 18:21, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

> pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie

nie sądzę, pewnie prowizja była określona kwotowo a nie procentowo

W DB jest to kwotowo 50 zł + koszty banków pośredniczących.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-12-18 09:35:42
Autor: RobertS
Opłata za przelew walutowy w PKO BP

W DB jest to kwotowo 50 zł + koszty banków pośredniczących.

drogo, w każdej walucie tyle kosztuje?

RobertS

Data: 2009-12-18 06:07:48
Autor: Erazmus
On 18 Gru, 09:35, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> W DB jest to kwotowo 50 zł + koszty banków pośredniczących.

drogo, w każdej walucie tyle kosztuje?

W przypadku reklamacji w każdej. Jest za dobra wiadomość bo od
stycznia przelewy wewnątrz UE w Euro będą kosztować w DB 5 zł .

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2009-12-18 12:57:53
Autor: Staś
Opłata za przelew walutowy w PKO BP

Użytkownik "Erazmus" <jacek.erazmus@gmail.com> napisał

W DB jest to kwotowo 50 zł + koszty banków pośredniczących.

Zatem 10 EUR plus 10 EUR prowizji banku zagranicznego(bardzo możliwe że to też DB) to nadal nie jest 40
Ale być może PKO BP ma wyższe stawki, skoro wszyscy z niego uciekają.
Utwierdzam się w przekonaniu, że sektor bankowy to największy rozbójnik w dzisiejszych czasach.
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Chyba trzeba się pogodzić z ta stratą.

Data: 2009-12-18 13:41:40
Autor: ąćęłńóśźż
Opłata za przelew walutowy w PKO BP
W sumie o tyle dziwna sprawa, że powinni się skontaktować z właścicielem dawnego rachunku.

Posiadanie konta lub nie w danym banku nie powinno przesądzać o przyjęciu przelewu, środki można by było wypłacić w kasie.

Ciekawe, czy bank tak samo by potraktował obciążenie zamkniętego już rachunku jakąś kwotą?
JaC

Opłata za przelew walutowy w PKO BP