Opłaty od zastrzeżonych kart

Data: 2010-03-29 18:19:39
Autor: MarekZ
Opłaty od zastrzeżonych kart
Właśnie przed chwilą zastrzegłem KK Getinu. Umowy na razie nie wypowiedziałem, bo nie chciałem sobie skracać ostatniego grace-periodu (30 dniowy okres wypowiedzenia), gdyż odsetki nawet za jeden dzień są znacznie wyższe niż miesięczne opłaty za kartę.

Czy znane są praktyki banków polegające na pobieraniu opłat od zastrzeżonych kart w przypadku braku wypowiedzenia umowy? Mam wrażenie, że na grupie ktoś o tym wspominał (chyba ING był takim negatywnym przykładem). Ja testowałem to w Sygma oraz w BPH, mBanku i Multi, żaden z nich opłat nie pobierał. Jak będzie w przypadku Getinu okaże się już 1 kwietnia. A co warto w tym przypadku obstawiać? Opłaty są dwie: obowiązkowe ubezpieczenie transakcji nieistniejącą kartą oraz kara za nieużywanie karty.

Data: 2010-03-29 22:15:13
Autor: turczy
Opłaty od zastrzeżonych kart
Mnie doił toyota bank :/
Arek

Data: 2010-03-30 10:19:06
Autor: Erazmus
Opłaty od zastrzeżonych kart
On 29 Mar, 18:19, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
W a nie przed chwil zastrzeg em KK Getinu. Umowy na razie nie
wypowiedzia em, bo nie chcia em sobie skraca ostatniego grace-periodu (30
dniowy okres wypowiedzenia), gdy odsetki nawet za jeden dzie s znacznie
wy sze ni miesi czne op aty za kart .

Czy znane s praktyki bank w polegaj ce na pobieraniu op at od zastrze onych
kart w przypadku braku wypowiedzenia umowy? Mam wra enie, e na grupie kto
o tym wspomina (chyba ING by takim negatywnym przyk adem). Ja testowa em
to w Sygma oraz w BPH, mBanku i Multi, aden z nich op at nie pobiera . Jak
b dzie w przypadku Getinu oka e si ju 1 kwietnia. A co warto w tym
przypadku obstawia ? Op aty s dwie: obowi zkowe ubezpieczenie transakcji
nieistniej c kart oraz kara za nieu ywanie karty.

Ja zrobiłem to samo tydzień temu i powiedziano mi że opłaty się będą
naliczać dopóki nie złoże wypowiedzenia osobiście w oddziale  i nie
spłacę zadłużenia.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-03-30 21:57:30
Autor: MarekZ
Użytkownik "Erazmus" <jacek.erazmus@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b180e0ac-efa2-494b-8a20-7d0779b42385@b33g2000yqc.googlegroups.com...

Ja zrobiłem to samo tydzień temu i powiedziano mi że opłaty się będą
naliczać dopóki nie złoże wypowiedzenia osobiście w oddziale  i nie
spłacę zadłużenia.

Zobaczymy jak będzie, temu co mówią nie ma co wierzyć za mocno. Debetową też zastrzegłem, umowy nie wypowiedziałem i opłaty za nią się nie naliczają.

Data: 2010-04-01 19:01:50
Autor: MarekZ
[...]

Dzisiejsze oględziny pacjenta wykazały, że żadna opłata się nie naliczyła. No chyba, że to pułapka primaaprilisowa, ale zawsze pobierały się pierwszego roboczego dnia miesiąca.

Sugeruje to, że wchodzi w rachubę taka możliwość, iż być może można było zastrzec kartę Getinu nie wypowiadając umowy i korzystać wyłącznie z przelewów z rachunku karty bez ponoszenia obowiązkowych opłat za kartę. Naturalnie miało szansę to zadziałać tylko w takim przypadku, gdyby nie istniało jakieś zabezpieczenie przed wykonaniem przelewu z rachunku karty zastrzeżonej, no nie istnienie takiego zabezpieczenia w aplikacji funkcjonującej w oddziałach nie wydaje się zbyt prawdopodobne, choć nie jest niemożliwe, bo taki przelew w żadnym aspekcie nie jest operacją wykonywaną kartą. Ja w podglądzie swojej karty widzę ilość środków dostępnych równą zeru, ale to dlatego, że mam 100% limitu wykorzystanego. Czy mamy na grupie posiadacza zastrzeżonej KK Getinu z limitem niewykorzystanym w 100%?

Data: 2010-04-02 09:44:00
Autor: Erazmus
On 1 Kwi, 19:01, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "Erazmus" <jacek.eraz...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> [...]

zeru, ale to dlatego, że mam 100% limitu wykorzystanego. Czy mamy na grupie
posiadacza zastrzeżonej KK Getinu z limitem niewykorzystanym w 100%?

Ja zostawiłem 10 zł na kk na potencjalne opłaty ale nie mam dostępu
przez www bo zamknąłem juz E-Getin.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-03-30 19:32:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Opłaty od zastrzeżonych kart

"MarekZ" hoqjmk$h4r$1@srv.cyf-kr.edu.pl

Czy znane są praktyki banków polegające na pobieraniu opłat od
zastrzeżonych kart w przypadku braku wypowiedzenia umowy?

Lukas...

 -- Chcę zastrzec kartę bankomatową.
 -- Ponieważ zgubiłem ją.
    [w przepastnej szufladzie z kartami -- ale tego nie dodałem]
 -- Więc może chce [szanowny ;)] Pan ją zablokować?
 -- Chcę zastrzec.
 -- A dlaczego nie zablokować?
 -- Bo zablokowanie kosztuje 2 złote a zastrzeżenie 0 zł.
 -- Tak? [może jeszcze dodano -- jest pan pewny, a może
    nawet sprawdzono w cenniku]

Czy zablokowanie można cofnąć a zastrzeżenia nie można?
(czy w razie odnalezienie karty zablokowanej,można odblokować?)
Nie można. W obu wypadkach karta jest stracona, choć jakoś inaczej.

-=-

Dziś już nie pamiętam detali, ale naprawdę namawiano mnie na płatne zablokowanie. :)

Gdy innym razem zbyt intensywnie mnie namawiano (a może to tym właśnie razem?)
poprosiłem o zamknięcie konta. I dopiero wówczas zaczęło się... Przecież konto
jest za darmo, do niczego nie zobowiązuje, może kiedyś przyda się itd... Chyba
właśnie chodziło o to, czy karta nie odżyje samoistnie. :) (a miesięcznie trzeba
było za nią płacić chyba 1 zł w razie niewpłacania na konto bodajże 1200 złotych)

Opłaty od zastrzeżonych kart