Oplaty za gaz z góry

1 Data: Marzec 11 2009 21:14:07
Autor: Ajgor
Oplaty za gaz z góry
Witam.

Takie mam pytanie.
Z gazowni przychodza spisywac moj licznik raz na kilka miesiecy. Dostaję dwa
rachunki do zaplacenia. Jeden za ostatnie miesiace, i drugi - tak zwana
prognoze - na nastepne miesiace. Prognoza jest obliczana wdlug zuzycia gazu
z poprzednich miesiecy. Poniewaz mam centralne ogrzewanie gazowe, wiec
wiadomo, ze w miesiacach zimowych mam o wiele wieksze zuzycie gazu. Wiec jak
mi przyjda w marcu, to wedlug prognozy na kwiecien i maj oblicza mi o wiele
wieksza prognoze, niz wyniesie rzeczywiste zuzycie (bo wylicza wedlug
zuzycia w styczniu i lutym). Oczywiscie pozniej - w lecie mi to zwroca, ale
odsetki za te miesiace juz zostana u nich. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy
gazownia ma prawo kazac mi placic za gaz, ktory dopiero zuzyje, z góry?
Czyli placic za niewykonaną usługę? I odsetki od nadplaconej kwoty zostawiac
sobie? Czy zgodnie z prawem moge sobie zazyczyc placenia co miesiac, lub co
dwa?

2 Data: Marzec 11 2009 21:43:14
Autor: cezarys
Re: Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości
[...]

Płać za zużyty. Ja tak robię i nie ma żadnego problemu. Konto mam, puszczam
przelew i pa.
Ale prawdę mówiąc to identyczna sprawa jest z prądem i też interpretuję to
jako darmowe kredytowanie.
Może szanowna grupa coś wymyśli
CEzarys

3 Data: Marzec 11 2009 22:07:37
Autor: *piotr'ek*
Re: Oplaty za gaz z góry
Zgłoś telefonicznie, że chcesz płacić wg zużycia. Będą w zimie co miesiąc spisywali licznik, a w lecie co 2 m-ce. Nic w tym dziwnego i nienormalnego nie ma.

*

4 Data: Marzec 11 2009 22:32:55
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "*piotr'ek*" napisał w wiadomości

Zgłoś telefonicznie, że chcesz płacić wg zużycia. Będą w zimie co miesiąc
spisywali licznik, a w lecie co 2 m-ce. Nic w tym dziwnego i nienormalnego
nie ma.

Zglaszalem nawet osobiscie w gazowni. Uslyszalem, ze tak nie mozna.

5 Data: Marzec 12 2009 09:28:14
Autor: *piotr'ek*
Re: Oplaty za gaz z góry
Zglaszalem nawet osobiscie w gazowni. Uslyszalem, ze tak nie mozna.

Jaką masz taryfę? W ub.roku zmieniło się i w większości taryf można licznik spisywać/zgłaszać co miesiąc.

*

6 Data: Marzec 11 2009 22:40:36
Autor: Robert Tomasik
Re: Oplaty za gaz z góry
Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr_ekntowykasuj@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp9977$h7g$1inews.gazeta.pl...
Zgłoś telefonicznie, że chcesz płacić wg zużycia. Będą w zimie co miesiąc spisywali licznik, a w lecie co 2 m-ce. Nic w tym dziwnego i
nienormalnego  nie ma.

Z tym, ze najpierw bym zrobił symulację i policzył, ile tych ewentualnych procentów wyjdzie w skali całego roku. Bo to co się traci na wiosnę (prognoza z zimy, a ciepło), to zyskuje się w jesieni (prognoza z lata, a już zimno). W ostatecznym rozrachunku mogę wyjść groszowe i nie warte zamieszania różnice. Zwłaszcza, jeśli przy rozliczeniu tymi średnimi płaci się rachunki raz na dwa miesiące, a przy dokładnym raz na miesiąc, bo w tym momencie też nas gazowani kredytuje. Poza tym przy oprocentowaniu rzędu kilku procent (odsetki ustawowe są 13%!) i przecież nie jakiś olbrzymich kwotach za gaz, to i tak taka różnica będzie kilkuzłotowa. Ostatecznie różnica najpewniej wyjdzie niewielka i niekoniecznie na korzyść gazowni.

7 Data: Marzec 11 2009 22:52:47
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry
Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości

[...]

Prawde mowiac wcale nie chodzi o odsetki. To jest najmniej wazne. Ale wole w
zimie zaplacic co miesiac te 200zl,
niz w grudniu ze 600, a pozniej w kwietniu czy maju 1000. Akurat jak probuje
odlozyc na urlop. Po za tym
przychodza rachuni raz na pare miesiecy, w nich totalne zamieszanie,
prognozy, oplaty przesylowe itp. Sprobuj sie doliczyc, ile na prawde placisz
za gaz :) Majac miesieczne rachunki w rece wiem, ile place, a majac takie
wlasnie co kilka miesiecy,
nie wiem, czy mnie nie oszukuja.
A ze gazownia to jest jeden wielki oszust, to akurat u mnie w miescie
wszyscy wiedza. Byla kiedys sprawa w sadzie przeciwko gazowni o kase
wyłudzoną od ludzi. Chodzilo o ciezka kase. Oczywiscie gazownia przegrala.
Ale nikt tu juz im nie ufa... Chociaz wtedy akurat nie chodzilo o rachunki.

8 Data: Marzec 12 2009 07:33:08
Autor: ant
Re: Oplaty za gaz z góry
Ajgor wrote:
[...]

Złóż reklamację u Krystyny, przyśle Ci korektę.

9 Data: Marzec 12 2009 11:27:07
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "ant" <ant@nowhere.tld> napisał w wiadomości

Złóż reklamację u Krystyny, przyśle Ci korektę.

Przepraszam. Chyba pomylilem grupy. Myslalem, ze to jest pl.soc.prawo a nie
pl.soc jaja.

10 Data: Marzec 12 2009 11:40:24
Autor: ant
Re: Oplaty za gaz z góry
Ajgor wrote:
Użytkownik "ant" <ant@nowhere.tld> napisał w wiadomości
Złóż reklamację u Krystyny, przyśle Ci korektę.
Przepraszam. Chyba pomylilem grupy. Myslalem, ze to jest pl.soc.prawo a nie
pl.soc jaja.

Ja całkiem poważnie mówię :) Pisząc Krystyna, miałem na myśli oczywiście
Krystynę z gazowni :) Jeśli chcesz szczegółów, to spytam rodzicielkę,
bo ona jakiś czas temu tę procedurę przeszła i nie wspominała o jakichś
kłopotach (dostała na ok. 500zł, a po przedstawieniu wyliczeń i stanów
licznika przysłali korektę, na której było już tylko 180zł).

Odnośnie tej Krystyny, to może nie wiesz, ale była kiedyś taka reklama
TPSA z Dudkiem i Krystyną z Gazowni, niestety jestem teraz zbyt głupi,
by ją znaleźc na youtube. Może kto inny poratuje.

11 Data: Marzec 12 2009 17:45:53
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry

Odnośnie tej Krystyny, to może nie wiesz, ale była kiedyś taka reklama
TPSA z Dudkiem i Krystyną z Gazowni, niestety jestem teraz zbyt głupi,
by ją znaleźc na youtube. Może kto inny poratuje.

Alez ja wiem, kto to jest Krystyna z gazowni :) D;atego napisalem
"pl.soc.jaja":)
Ale Ty chyba nie zrozumiales problemu, o ktorym ja pisze.
Rachunki CHYBA nie sa zawyzane. Chodzi o to, ze ja dostaje rachunki do
placenia raz na 4 - 5 miesiecy, w tym jest rachunek za poprzednie dwa
miesiace, i na ich podstawie wyliczona prognoza, ile ja zuzyje przez
nastepne dwa miesiace :)
Jak rachunek przychodzi na przyklad w marcu, to mam zuzycie gazu w styczniu
i luty - kiedy idzie mi duzo gazu na ogrzewanie,
i prognoza na tyle samo na kwiecien i maj, kiedy zuzycie jest o wiele
mniejsze, ale zaplacic mam o wiele wiecej. W ten sposob dostaje dwa rachunki
po 500zl na kazdym. Czyli musze na raz zaplacic 1000zl. A jak by
przychodzili co miesiac, to placil bym w zimie 200-250zl co miesiac, a
pozniej po 50-70zl miesiecznie. Bylo by to nie tylko dla mnie latwierjsze,
ale i przejrzystsze.
Oni to zrobili, bo PODOBNO maja za malo inkasentow. Zwolnili ich w ramach
oszczednosci, czy jakos tak.

12 Data: Marzec 12 2009 16:41:38
Autor: witek
Re: Oplaty za gaz z góry
Ajgor wrote:
Czyli musze na raz zaplacic 1000zl.

A nie możesz odkładać po 250 zł miesiecznie. Wtedy nie będziesz musiał płacić na raz?

[...]
Nie ma sprawy. Ale do każdego rachunku będzie doliczone 20 zł opłaty stałej. Odpowiada ci? Wtedy będzie i na inkasentów i ty będziesz miał rachunki co miesiąc.

13 Data: Marzec 13 2009 11:30:27
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
Ajgor wrote:
Czyli musze na raz zaplacic 1000zl.

A nie możesz odkładać po 250 zł miesiecznie. Wtedy nie będziesz musiał
płacić na raz?

Nie łatwo jest odłożyć coś co miesiąc :)

Nie ma sprawy. Ale do każdego rachunku będzie doliczone 20 zł opłaty
stałej. Odpowiada ci? Wtedy będzie i na inkasentów i ty będziesz miał
rachunki co miesiąc.

Czyli zwykly szantaż. Albo zrobimy jak nam sie podoba, albo płac frajerze.

14 Data: Marzec 13 2009 11:41:41
Autor: Cavallino
Re: Oplaty za gaz z góry
[...]

Czyli zwykly szantaż.

Nie.
Po prostu brak dokładania do Twojego interesu.

Albo zrobimy jak nam sie podoba, albo płac frajerze.

A Ty myślałeś, że ktoś Ci zrobi dobrze za darmo?

15 Data: Marzec 13 2009 16:49:43
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

Albo zrobimy jak nam sie podoba, albo płac frajerze.

A Ty myślałeś, że ktoś Ci zrobi dobrze za darmo?

Przy obecnych zlodziejskich cenach gazu jeszcze Ci przez palce (zeby nie
powiedziec przez gardlo) przeszly slowa "za darmo"?
Za to co im place, co miesiac powinni mi przynosic rachunek w zebach i na
kolanach.

16 Data: Marzec 13 2009 23:43:00
Autor: Cavallino
Re: Oplaty za gaz z góry
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:gpdvap$jd0$1news.dialog.net.pl...
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości news:gpdd96$ugk$1news.onet.pl...

Albo zrobimy jak nam sie podoba, albo płac frajerze.

A Ty myślałeś, że ktoś Ci zrobi dobrze za darmo?

Przy obecnych zlodziejskich cenach gazu

Gazu, a nie opłat za odczytywanie liczników.
Jak coś jest drogie, to masz prawo domagać się sponsorowania przez sprzedawcę?

17 Data: Marzec 14 2009 10:33:01
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
[...]

Wolne zarty. Wiesz co? Ja mieszkam na trzecim pietrze. Zeby do mnie wejsc,
trzeba przejsc po 70-ciu schodkach, i przez bramę. Może mi policzą za każdy
schodek po 2 zl, i za bramę ze 20? Nie chcą chodzić, niech nie chodzą. Ja im
sam mogę zadzwonić i podać. Tylko oni się na to nie zgadzają.

18 Data: Marzec 14 2009 12:38:08
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości

Ja po prostu zuzywam gaz, wiec place za gaz. Inkasentow nie uzywam, wiec
czemu mam za nich placic?
Jak gazownia ich uzywa to niech im sama placi.
Ale termat nie byl o uzywaniu inkasentow. Chcialem sie dowiedziec, czy
gazownia ma prawo okreslac mi oplate za gaz, ktory dopiero zuzyje w
przyszlosci, czyli za usluge z gory, jesli jeszcze nie wiadomo, ile tak na
prawde ta usluga bedzie warta.
Czy to nie jest naduzywanie pozycji monopolisty?

19 Data: Marzec 31 2009 20:44:31
Autor: Rentier
Re: Oplaty za gaz z góry

[...]
U mnie muszą sie zgadzać, bo inkasentów puszczają między 7 a 15, kiedy i ja pracuję.Od paru lat juz podaję im stan na gębę( kartka w drzwi lub telefon)

A przecież można by było to zrobić via internet, rachunek pocztą, lub umyślnym i wszystko by potaniało. (Oczywiście tak sobie naiwnie pomyślałem)
R.

20 Data: Marzec 31 2009 23:42:05
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "Rentier" napisał w wiadomości

[...]

Nic by nie potanialo. Polacy to narod totalnych popieprzonych chciwych
wyłudzaczy. Wszedzie szukaja pretekstu do podniesienia ceny. Jak by Ci
zrobili platnosci za internet, to nie odjeli by za inkasentow, a doliczyli
by za obsluge za internet.
Taka polska mentalnosc. Zedrzec, okrasc, wyludzic, a jak Ci sie nie podoba,
to spadaj. Mozesz nie kupowac.
Jak polski handlowiec nie zarobi na czyms 200-300 procent, to placze, ze mu
sie nie oplaci. Znam takie przypadki, gdzie przez przypadek sie wygadali,
jakie maja dochody na czysto. Tak, jak napisalem: 200-300 procent to norma.

21 Data: Kwiecień 01 2009 08:00:15
Autor: spp
Re: Oplaty za gaz z góry
Ajgor pisze:

Polacy to narod totalnych popieprzonych chciwych wyłudzaczy.

A Ty kto? Hucuł?

--
spp

22 Data: Kwiecień 01 2009 08:57:13
Autor: Ajgor
Re: Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "spp"  napisał w wiadomości news:gquvtj$fu5$2news.onet.pl...
Ajgor pisze:

Polacy to narod totalnych popieprzonych chciwych wyłudzaczy.

A Ty kto? Hucuł?

Jak bym ja był hucuł to bym się cieszył, że nie muszę żyć w Polsce. A muszę.
Po prostu trzeźwo myślący.

Oplaty za gaz z góry