Oplaty za gaz z góry

Data: 2009-03-11 21:43:14
Autor: cezarys
Oplaty za gaz z góry

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:gp962e$b95$1news.dialog.net.pl...
Witam.

Takie mam pytanie.
Z gazowni przychodza spisywac moj licznik raz na kilka miesiecy. Dostaję dwa rachunki do zaplacenia. Jeden za ostatnie miesiace, i drugi - tak zwana prognoze - na nastepne miesiace. Prognoza jest obliczana wdlug zuzycia gazu z poprzednich miesiecy. Poniewaz mam centralne ogrzewanie gazowe, wiec wiadomo, ze w miesiacach zimowych mam o wiele wieksze zuzycie gazu. Wiec jak mi przyjda w marcu, to wedlug prognozy na kwiecien i maj oblicza mi o wiele wieksza prognoze, niz wyniesie rzeczywiste zuzycie (bo wylicza wedlug zuzycia w styczniu i lutym). Oczywiscie pozniej - w lecie mi to zwroca, ale odsetki za te miesiace juz zostana u nich. W zwiazku z tym mam pytanie. Czy gazownia ma prawo kazac mi placic za gaz, ktory dopiero zuzyje, z góry? Czyli placic za niewykonaną usługę? I odsetki od nadplaconej kwoty zostawiac sobie? Czy zgodnie z prawem moge sobie zazyczyc placenia co miesiac, lub co dwa?
Płać za zużyty. Ja tak robię i nie ma żadnego problemu. Konto mam, puszczam przelew i pa.
Ale prawdę mówiąc to identyczna sprawa jest z prądem i też interpretuję to jako darmowe kredytowanie.
Może szanowna grupa coś wymyśli
CEzarys

Oplaty za gaz z góry