Opłaty za zarządzanie TFI

Data: 2013-03-10 17:42:50
Autor: xxx
Opłaty za zarządzanie TFI
W funduszach parasolowych nie ma obecnie opłat za konwersję, zakup i umorzenie jednostek. Jest jednak opłata za zarządzanie- zwykle 3-4%. Co to oznacza? Powiedziano mi na infolinii banku że jest to opłata o którą jest już podwyższona cena po której nabyłem jednostki uczestnictwa TFI. Czy to prawda? Czy też po roku skasują 4% z wartości inwestycji ?

Data: 2013-03-10 20:25:45
Autor: vvvvvv
Opłaty za zarządzanie TFI
Użytkownik "xxx" <konsultant121@o2.pl> napisał w wiadomości news:khid65$pih$1speranza.aioe.org...
[...]

ta opłata jest zawarta w cenie jednostki i z tego tytułu nikt osobiście mieć do ciebie pretensji nie będzie :)
w skrócie chodzi o to, za za zarzadzanie TFI pobiera sobie 4% w skali roku od wartosci aktywow funduszu.

Data: 2013-03-10 20:27:44
Autor: xxx
Opłaty za zarządzanie TFI
W dniu 2013-03-10 20:25, vvvvvv pisze:
[...]

Czyli nic tylko inwestować w fundusze akcyjne teraz bez prowizji. Przewidują 40-50% zysku w ciągu 2-2,5 roku;)

Data: 2013-03-10 20:43:22
Autor: Maruda
Opłaty za zarządzanie TFI
W dniu 2013-03-10 20:27, xxx pisze:
[...]

Nie prościej po prostu w akcje? Dlaczego oddawać 4% za nic jakimś pociotkom prezesów?

Aha - a ci, co przewidują, przewidzieli również kiedy ten wzrost się zakończy?
I dlaczego tracą czas i energię na publikowanie swoich przewidywań, zamiast brać kredyty i kupować, kupować, kupować... ?

;)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-10 20:54:51
Autor: Wojciech Bancer
Opłaty za zarządzanie TFI
On 2013-03-10, Maruda <maruda@null.com> wrote:

[...]

Czyli nic tylko inwestować w fundusze akcyjne teraz bez prowizji.
Przewidują 40-50% zysku w ciągu 2-2,5 roku;)

Nie prościej po prostu w akcje? Dlaczego oddawać 4% za nic jakimś pociotkom prezesów?

Myślę, że to zależy od ilości:

a) kapitału do zainwestowania
b) czasu, który się ma na analizy obecnej sytuacji i reakcję
c) wiedzy

Na TFI zdecydowanie łatwiej gra się w długim horyzoncie czasowym
i mniejszymi kwotami (mniejsze = poniżej 50 tys).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-03-10 23:24:36
Autor: xxx
Opłaty za zarządzanie TFI
On 2013-03-10, Maruda <maruda@null.com> wrote:

[...]

[...]

Zamierzam zainwestować w sumie do 250k PLN w fundusze akcyjne, w sumie do 7 różnych funduszy akcyjnych rynku polskiego i 1 mieszanego oraz 1 mieszanego polsko-europejsko-tureckiego. Reszta majątku (100k zl w lokatach bankowych). Myślę że jest to dobra inwestycja na 2-3 lata.

Data: 2013-03-11 10:27:29
Autor: Przemek
Opłaty za zarządzanie TFI

On 2013-03-10, Maruda <maruda@null.com> wrote:

[...]

[...]

A jaki masz prog bólu w przypadku straty?

Data: 2013-03-11 10:27:08
Autor: Maruda
Opłaty za zarządzanie TFI

[...]

Skonfrontuj to np. z przedstawionymi na tym obrazku wynikami funduszu Novo Obligacji (dawniej: SEB 2):
http://images40.fotosik.pl/1977/35f8e464205a235emed.jpg
albo (inny link do tego samego obrazka):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35f8e464205a235e.html

i zastanów się, czy zrobiłbyś taki hardkor inwestując samodzielnie... :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-11 10:43:41
Autor: Wojciech Bancer
Opłaty za zarządzanie TFI
On 2013-03-11, Maruda <maruda@null.com> wrote:

[...]

Skonfrontuj to np. z przedstawionymi na tym obrazku wynikami funduszu Novo Obligacji (dawniej: SEB 2):
http://images40.fotosik.pl/1977/35f8e464205a235emed.jpg

Albo:
http://www.bankier.pl/inwestowanie/profile/quote.html?symbol=TPSA&format=chart&period=1Y&size=B
:) A TPSA jakby nie było była uznawana za "bezpieczną", wręcz obligacyjną spółkę.

albo (inny link do tego samego obrazka):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35f8e464205a235e.html
i zastanów się, czy zrobiłbyś taki hardkor inwestując samodzielnie... :)

A nie? Jeśli nastawiasz się na daytrading to masz szansę czegoś takiego uniknąć,
ale w przypadku samodzielnego inwestowania w akcję "średnio" i "długoterminowo"
to jesteś narażony nawet bardziej, bo TFI swoje wyniki uśrednia.

Niedawno czytałem analizę (nie umiem do niej dotrzeć teraz niestety), ze znakomita
większość spółek nie mogła się pochwalić jakimś szczególnym wzrostem wartości akcji
już prędzej w grę wchodziły straty. Indeksy w górę były wypchnięte przez kilka
podmiotów o bardzo nieprzeciętnych zyskach.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-03-11 11:25:22
Autor: Andrzej Kubiak
Opłaty za zarządzanie TFI
Dnia Mon, 11 Mar 2013 10:43:41 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35f8e464205a235e.html
Jeśli nastawiasz się na daytrading to masz szansę czegoś takiego uniknąć

Uprasza się nie żartować w taki sposób, bo jeszcze ktoś uwierzy i zrobi
sobie krzywdę.

AK

Opłaty za zarządzanie TFI