Opodatkowanie obligacji

Data: 2012-04-10 11:09:16
Autor: jureq
Opodatkowanie obligacji
Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak naprawdę rozlicza się podatek dochodowy od obligacji kupowanych na giełdzie przez osobę fizyczną. Może na przykładzie. Pomijam zaokrąglenia podatku. Wartość nominalna 1000. Kupuję na giełdzie za 1040 (powiedzmy 1010 + 30 odsetek). Po pewnym czasie następuje wypłata odsetek w kwocie 50. Biuro maklerskie nalicza mi w tym momencie ryczałtowe 19%*50 = 9,5 podatku. Po pewnym czasie sprzedaję na giełdzie za 1030 (1020 + 10 odsetek). Co mam doliczyć do rozliczenia w PIT-38 na koniec roku: 10 zysku (1020-1010) czy 10 straty (1030-1040)?
A może jeszcze jakoś inaczej?

Data: 2012-04-10 13:38:07
Autor: totus
Opodatkowanie obligacji
jureq wrote:

[...]

10 zł straty. Działa tak jak akcje z dywidendą. Od dywidendy płaci się podatek a sprzedaż po odcięciu dywidendy idzie w straty. Podatek jest dochodowy czyli od dochodu. Kupiłeś za 1040, a sprzedałeś za 50 + 1030 = 1080. Dochód to 40, masz zapłacony podatek od 50, nadpłata podatku od 10. Tyle. Gówniany interes. Finansowanie budżetu to gówniany interes. Stratę możesz odliczyć najszybciej w ciągu 2 lat. Bardzo gówniany interes. Znajdź takie rozwiązanie gdzie Ty będziesz mógł mieć niedopłatę przez 2 lata bez płacenia odsetek. To jest sprawiedliwość społeczna i równość podmiotów na rynku oraz wyrównywanie szans w rzeczywistości. Czyli 3 w 1

Data: 2012-04-10 12:42:14
Autor:
Opodatkowanie obligacji
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):
jureq wrote:

> [...]

10 zł straty. Działa tak jak akcje z dywidendą. Od dywidendy płaci się podatek a sprzedaż po odcięciu dywidendy idzie w straty. Podatek jest dochodowy czyli od dochodu. Kupiłeś za 1040, a sprzedałeś za 50 + 1030 = 1080. Dochód to 40, masz zapłacony podatek od 50, nadpłata podatku od 10. Tyle. Gówniany interes. Finansowanie budżetu to gówniany interes. Stratę możesz odliczyć najszybciej w ciągu 2 lat. Bardzo gówniany interes. Znajdź takie rozwiązanie gdzie Ty będziesz mógł mieć niedopłatę przez 2 lata bez płacenia odsetek. To jest sprawiedliwość społeczna i równość podmiotów na rynku oraz wyrównywanie szans w rzeczywistości. Czyli 3 w 1

:-)))))) aleś walnął!!!! Dobry kawał na początek tygodnia:-)))))

--

Opodatkowanie obligacji