Opodatkowanie usług świadczonych w UE

Data: 2013-01-29 14:52:06
Autor: J
Opodatkowanie usług świadczonych w UE
Dobry wieczór,

prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną z początkiem 2012. Prowadzę KPiR, rozliczam się na zasadach ogólnych, opłacam podatek liniowy oraz jestem zwolniony z VAT'u. W roku ubiegłym Jestem programistą i faktycznie pracuję dla niemieckiej firmy. Co miesiąc wystawiam fakturę na stała kwotę. W tym roku muszę zostać VAT'owcem. Moje pytania są następujące:
1) Czy zmuszony jestem co miesiąc wystawiać memu pracodawcy fakturę VAT ? Biuro rachunkowe mego kolegi, który jest w tej samej sytuacji co ja, powiedziało, iż nie musi on opłacać podatku VAT, gdyż w takim przypadku wynosi on 0%. Wyczytałem też w tym artykule "http://een.org.pl/index..php/Podatki-i-prawo-celne/articles/opodatkowanie-uslug-swiadczonych-w-unii-europejskiej.html", że faktycznie podatek opłaca się w miejscu świadczenia, czyli firma która mnie zatrudnia jest zmuszona do jego zapłaty. 2) Nie pokręciłem czegoś? 3) W przypadku gdy, nie będę musiał wystawiać faktury VAT i potem jego opłacać (zgodnie z tym co mi powiedziano i przeczytałem), to czy mogę odliczać podatek naliczony ? Dodać chcę, iż jedyny przychód w miesiącu jaki generuję, to należność za jedną fakturę wystawioną niemieckiej firmie.

Z wyrazami szacunku,

Data: 2013-01-30 00:28:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Jan 2013, J wrote:

W tym roku muszę zostać VAT'owcem. Moje pytania są następujące:
1) Czy zmuszony jestem co miesiąc wystawiać memu pracodawcy fakturę VAT ?

  Primo, można wybrać rozliczanie kwartalne jak chodzi o deklarację,
a również można same faktury wystawiać w dowolnie obranych okresach,
"nie rzadziej niż raz do roku".
  Zauważę, że zaliczka wymaga faktury :>

[...]

  Nie przekręcaj.
  Jest zmuszona do jego wykazania, a jednocześnie może go odliczyć.
  Do *zapłaty* wychodzi zero (z wyjątkami pt. "chwilowa rozbieżność
wynikła z terminów dokumentowania", znaczy z rzadka trzeba
zapłacić po to żeby w następnym okresie odliczyć).
  W odróżnieniu od faktury krajowej, kiedy to pieniądz fizycznie
krąży (trzeba zapłacić przy zakupie), WDT/WNT i zdalne świadczenie
usług ograniczają się do operacji na papierze.

2) Nie pokręciłem czegoś?

  Tylko minimalnie :)
  Przynajmniej z tego co napisałeś.
  Zakładam że tezę iż "grupowicz dostaje komentarz do tego co
napisał, a niekoniecznie do tego o czym myślał" znasz: nie
sposób wydedukować czegoś, czego NIE wyrazisz.

3) W przypadku gdy, nie będę musiał wystawiać faktury VAT

  Nie przekręcaj.
  Brak faktury VAT (czyli rachunek) a faktura na której nie ma VAT
to są dwa odrębne przypadki.

i potem jego opłacać

  Masz widzę szacunek dla VATu ;) (hint: "jego" jest osobowy)

(zgodnie z tym co mi powiedziano i przeczytałem),
to czy mogę odliczać podatek naliczony ?

  Masz do przeczytania ustawę o VAT.
  Nie, NIE żartuję i nie ma zmiłuj się:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html
....przy czym polecam również przejrzeć kilka tysięcy postów z archiwum
niniejszej grupy, tak na początek zupełne minimum 2000 .. 3000, nie tak
"jak leci" lecz z wyborem interesujących tematów.
  Nie, NIE żartuję :> (i to też jest w archiwach)

  W efekcie ze spokojnym sumieniem pójdziesz na pierwsze czynności
sprawdzające, skąd wziął się VAT do zwrotu :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-29 15:47:45
Autor: J
Opodatkowanie usług świadczonych w UE
1) tak, wiem o innych formach opłacania. Jak zauważyłeś napisałem coś innego niż to co miałem na myśli. A więc pytanie moje odnosiło się ogólnie do wystawiania faktury VAT.

3) fakt - faktura na której nie ma VAT.

ustawę przeczytam, gorzej pewnie będzie z jej zrozumieniem - analfabetyzm wtórny ;)

Dzięki,

Data: 2013-01-30 02:00:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Jan 2013, J wrote:

1) tak, wiem o innych formach opłacania.

  Raczej miałem na myśli, że użyłeś słowa "płacenie".
  A płacenia nie ma - ten sam VAT się wykazuje i odlicza, wychodzi zero.

ustawę przeczytam, gorzej pewnie będzie z jej zrozumieniem - analfabetyzm wtórny ;)

  No nie, ona akurat skrajnie łatwa nie jest :(
  A za odesłania "o których mowa w art..." to bym batożył (są akty prawne,
w których pokazano że DA SIĘ zapisać w odesłaniach skrócone określenia
obiektów do których są odesłania, co znakomicie ułatwia czytanie,
znaczy OBOK numerka jest określenie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-31 10:15:46
Autor: Marzena
Opodatkowanie usług świadczonych w UE

Użytkownik "J" <kubaizak@gmail.com> napisał w wiadomości news:f36abc38-475a-46e8-bbb4-627a23bd08degooglegroups.com...
Dobry wieczór,

[...]
(...)

Nie zapomnij zarejestrowac się jako unijny płatnik VAT - do obecnego numeru NIP na początku dojdzie Ci PL. A potem o obowiązku wypełniania VAT-UE.
Niezależnie od tego faktury usługowe wewnątrz UE są nie tyle zwolnione z podatku, co koniecznośc jego zapłacenia jest przerzucona na odbiorcę. Jako stawkę podatku wpisuje się NP (nie podlega) . Ja dodatkowo wpisuje jeszcze na fakturze formułkę:
"Podatek VAT rozliczy nabywca zgodnie z art. 196 dyrektywy Rady nr 2006/112/EC?"
W druga stronę jestto bardziej skomplikowane - jeżeli Ty otrzymasz taką fakturę. Do końca ubiegłego roku można było wystawić fakturę wewnętrzną, a teraz? Jakoś do rejestrów VAT musi to trafić.
http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2012/03/Faktura-Google-AdWords.html

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
http://www.szultaset.pl

Data: 2013-01-31 15:05:50
Autor: ajt
W dniu 2013-01-31 10:15, Marzena pisze:
Ja dodatkowo wpisuje
jeszcze na fakturze formułkę:
"Podatek VAT rozliczy nabywca zgodnie z art. 196 dyrektywy Rady nr
2006/112/EC?"

Zajrzyj do nowego rozporządzenia, bo nieco się w tym zakresie zmieniło :)
Andrzej
www.radom.ws

Opodatkowanie usług świadczonych w UE