Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie

Data: 2009-08-16 21:57:06
Autor: BK
Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
On 17 Sie, 00:35, Michal <mic...@nospam.org> wrote:
Witam

Wiem, ¿e ju¿ by³o, ale warto porozmawiaæ o konsekwencjach.
Dla przypomnienia:http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=4461&_Fiskus_chce_podatku_od_z...

Czy to, ¿e ten przemi³y Pan z Warszawy w ten sposób "interpretuje" prawo
skarbowe (?) oznacza, ¿e wszyscy, w ca³ym kraju, MUSZ¡ deklarowaæ
cashback na PIT? Je¶li tak, jakie realne szanse maj± US na egzekwowanie
tego podatku i nak³adanie kar? Co zamierzacie zrobiæ, kiedy przyjdzie
czas na rozliczenie bie¿±cego roku?

Ta interpretacja wiaze tylko tego kto o nia poprosil. A my spokojnie
mozemy temat olac. Skarbowka nie ma szans na egzekwowanie takiego
podatku, dodatkowo przeciez jest poglad [sluszny], ze cashback to
nagroda i do 760zl jest nieopodatkowany.

Pan pytajacy w tej interpretacji niedokladnie opisal cashback - podal,
ze to zwrot czesci kosztow zakupow - ale jak zajrzymy w regulaminy
kart zwykle jest to jakas nagroda badz premia w wysokosci jakiegos %
transakcji ;-)

Data: 2009-08-17 10:28:25
Autor: kredytywkarpaczu
[...]

obawiam sie (obym by³ w b³edzie) ze racje maja doradcy podatkowi
twierdzacy o zwolnieniu tylko do kwoty 100z³ (premia, nagroda
zwiazana z promocja banku ale nie zwiazana ze SPRZEDAZA premiowa)

dla mnie na ch³opski rozum sprzedaz premiowa to np. margaryna za 0,10
gdy kupie chleb za 2,90 a cashback nie jest wg mnie sprzedaza premiowa
ale rabatem, tylko rabatem.

nie kryje nadziei ze ktos roztrzaska na miazge powy¿sz± argumentacje
i pomoze mi ocaliæ w przysz³ym roku kilka stówek od po¿arcia przez moj± kochan± a¿ zbyt ¿ar³oczna ojczyznê

Data: 2009-08-17 08:57:34
Autor: jureq
Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
Dnia Mon, 17 Aug 2009 10:28:25 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

dla mnie na chłopski rozum sprzedaz premiowa to np. margaryna za 0,10
gdy kupie chleb za 2,90 a cashback nie jest wg mnie sprzedaza premiowa
ale rabatem, tylko rabatem.

Problem jest taki, że kto inny sprzedaje, a kto inny udziela tego "rabatu". Były co prawda ostatnio wyroki dotyczące podobnych rabatów, ale nie da się tego wprost zastosować. Tam chodziło o poszczególne ogniwa łańcucha sprzedaży: producent udziela rabatu sklepowi z pominięciem hurtowni.

Data: 2009-08-17 11:52:33
Autor: kredytywkarpaczu
Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
Dnia Mon, 17 Aug 2009 10:28:25 +0200, kredytywkarpaczu napisaÅ&#65533;(a):

> dla mnie na chÅ&#65533;opski rozum sprzedaz premiowa to np. margaryna za 0,10
> gdy kupie chleb za 2,90 a cashback nie jest wg mnie sprzedaza premiowa
> ale rabatem, tylko rabatem.

Problem jest taki, że kto inny sprzedaje, a kto inny udziela tego "rabatu". (...) producent udziela rabatu sklepowi z pominiÄ&#65533;ciem hurtowni.

p³acê w kawiarni albo w sklepie odzie¿owym, bank zwraca mi 1%
kto udzieli³ mi rabatu? kawiarnia lub sklep odzie¿owy? bank?
hurtownia odzie¿owa? hurtownia spo¿ywcza zaopatruj±ca kawiarniê?

jak mam udowodniæ ¿e ten rabat jest czym¶ wiecej ni¿ samym rabatem?
jak mam udowodniæ ¿e ten rabat jest sprzeda¿± premiow±?

Data: 2009-08-17 10:13:06
Autor: jureq
Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
Dnia Mon, 17 Aug 2009 11:52:33 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

płacę w kawiarni albo w sklepie odzieżowym, bank zwraca mi 1% kto
udzielił mi rabatu? kawiarnia lub sklep odzieżowy? bank? hurtownia
odzieżowa? hurtownia spożywcza zaopatrująca kawiarnię?

Chyba nie zrozumiałeś. Właśnie napisałem ci, na czym polega trudność żeby ten "rabat" uznać za prawdziwy rabat. A czym on jest zgodnie z prawem jeśli nie rabatem, nie podejmuję się rozstrzygnąć.

Data: 2009-08-17 13:13:22
Autor: kredytywkarpaczu
Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
Dnia Mon, 17 Aug 2009 11:52:33 +0200, kredytywkarpaczu napisaÅ&#65533;(a):

> pÅ&#65533;acÄ&#65533; w kawiarni albo w sklepie odzieżowym, bank zwraca mi 1% kto
> udzieliÅ&#65533; mi rabatu? kawiarnia lub sklep odzieżowy? bank? hurtownia
> odzieżowa? hurtownia spożywcza zaopatrujÄ&#65533;ca kawiarniÄ&#65533;?

Chyba nie zrozumiaÅ&#65533;eÅ&#65533;. WÅ&#65533;aÅ&#65533;nie napisaÅ&#65533;em ci, na czym polega trudnoÅ&#65533;Ä&#65533; żeby ten "rabat" uznaÄ&#65533; za prawdziwy rabat. A czym on jest zgodnie z prawem, jeÅ&#65533;li nie rabatem, nie podejmujÄ&#65533; siÄ&#65533; rozstrzygnÄ&#65533;Ä&#65533;.

czyli poprawny jest mój wniosek, ¿e organ podatkowy
mo¿e upieraæ siê, ¿e bank nie prowadzi sprzeda¿y
a w szczególno¶ci sprzeda¿y premiowej i zani¿yæ
kwotê nieopodatkowanego cashback e 760z³ do 100z³?

Data: 2009-08-17 11:17:40
Autor: jureq
Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
Dnia Mon, 17 Aug 2009 13:13:22 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

czyli poprawny jest mój wniosek, że organ podatkowy może upierać się, że
bank nie prowadzi sprzedaży a w szczególności sprzedaży premiowej i
zaniżyć kwotę nieopodatkowanego cashback e 760zł do 100zł?

SkÄ…d siÄ™ bierze 760 wiem. A skÄ…d 100?

Data: 2009-08-17 13:20:12
Autor: kredytywkarpaczu1
Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
jest jeszcze pytanie, czy je¶li kredytobiorca p³aci
podatek liniowy, a z powodu cashbacka z³o¿y dodatkowo
PIT37, to uzyska prawo do odliczeñ ró¿nych ulg, które
s± zastrze¿one dla PIT37 i niedopuszczalne na PIT36L?

SkÄ&#65533;d siÄ&#65533; bierze 760 wiem. A skÄ&#65533;d 100?

art.21 updof pkt 68) i 68a)

--

Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie