Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?

Data: 2009-03-02 09:40:23
Autor: Lagoda
Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?
 zmniejszę zuzycie ciepła poprzez lepszą ich wydajność

Przeczytaj to zdanie i zastanó się nad jego sensem.
Jak chcesz by grzejnik oddawał mniej ciepła będąc jednocześnie bardziej wydajnym? cuda?
--
__________________________________________MAT_______

Data: 2009-03-02 01:05:20
Autor: ZbyszekZ
Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?
On 2 Mar, 09:40, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>
wrote:
>  zmniejszę zuzycie ciepła poprzez lepszą ich wydajność

Przeczytaj to zdanie i zastanó się nad jego sensem.
Jak chcesz by grzejnik oddawał mniej ciepła będąc jednocześnie bardziej
wydajnym? cuda?

Nie, skrót myślowy :-)
Zmniejszenie pobieranego z ciepłowni ciepła (zużycie) a dzięki lepszej
wydajności utrzymanie takiego samego komfortu w domu :-)

A do pytacza, o ile mi wiadomo nie da się za bardzo.
Mierniki są dwóch typów podzielniki i mierniki. Pierwszy to porównanie
wydzielanego ciepła pomiędzy udziałowcami a więc bardziej wydajny
będzie je zużywał bardziej a drugi to specyficzny kalorymentr, również
powie ile wykorzystałeś nie uwzględniając poprawy wydajności.
Zakłada się że wszyscy udziałowcy mają takie same grzejniki, albo przy
rozliczaniu stosuje współczynniki w jakiś sposób uwzględniające
różnicę.

--
ZZ@private

Data: 2009-03-02 10:22:57
Autor: mirekm
ZbyszekZ pisze:

[...]

Podzielnik nie jest miernikiem. W najgorszym wydaniu zlicza całkę temperatury grzejnika po czasie. W najlepszym robi to trochę dokładniej, z poprawką o gradient temperatury. Może się to nijak mieć do faktycznego zużycia energii.

pozdrawiam,

mirek

Data: 2009-03-02 02:25:05
Autor: ZbyszekZ
On 2 Mar, 10:22, mirekm <mire...@gazeta.pl> wrote:
ZbyszekZ pisze:

> [...]
> różnicę.

Podzielnik nie jest miernikiem. W najgorszym wydaniu zlicza całkę

Zlicza? Zlicza a więc mierzy czyli jest miernikiem.
Poszukaj sobie tramwaju na wsi do czepiania.

temperatury grzejnika po czasie. W najlepszym robi to trochę dokładniej,
z poprawką o gradient temperatury. Może się to nijak mieć do faktycznego
zużycia energii.

I nie ma.

--
ZZ@private

Data: 2009-03-03 07:35:32
Autor: Andrzej S.
ZbyszekZ pisze:
Podzielnik nie jest miernikiem. W najgorszym wydaniu zlicza całkę

Zlicza? Zlicza a więc mierzy czyli jest miernikiem. Poszukaj sobie
tramwaju na wsi do czepiania.

Wszyscy wiedza o co tu chodzi, ale formalnie podzielnik
nie jest miernikiem, bo nie dostarcza zadnej wielkosci
fizycznej. Nie jest tez wycechowany. W wyniku odczytu nie
mozemy powiedziec, ze zuzyto ilekolwiek czegokolwiek.
Mozesz wiec powiedziec, ze zlicza kreski swojej podzialki
i jesli to wystarcza do Twej definicji bycia miernikiem to OK.

Podzielnik dostarcza stosunków w rodzaju 1 : 2 : 17 :...
Jesli stosunków, to nieważny jest nieznany współczynnik
cechowania (bo sie skraca). Miernik jest za to na węźle
ciepłowniczym. Jego wskazania dzieli się w stosunkach
wskazywanych przez podzielniki i tym obciaza sie klientów.

pozdro
--
A S

Opomiarowane kaloryfery a zmiana grzejników?