Opona Bontrager Jones XR - zagadka

Data: 2009-07-28 20:49:48
Autor: Mega
Opona Bontrager Jones XR - zagadka
witajcie,
Skończyła mi się opona i kupiłem nową... 'prawie' taką samą.
http://bontrager.com/model/02861
Piszę 'prawie' dlatego, że chociaż wygląda identycznie i ma to samo oznaczenie, to kierunek obrotu oznaczony strzałką, jest przeciwny niż w starej.
Zgłupiałem. Ma ktoś takową? Może da radę sprawdzić?

Jak na mój mały rozumek, to bieżnik w kształcie litery V powinien być tak ustawiony jak w traktorze (np Ursusie mojego dziadka :)), czyli w taki sposób, żeby w tym 'V', jako pierwsza dotykała ziemii ta ostra część literki V.
Ciężko to wytłumaczyć, ale pod linkiem jest zdjęcie i wg mojej teorii, kierunek (strzałka) powinna być skierowana w dół.

Założyłem po swojemu i jeżdżę :) Jakieś pomysły?

--
Mega

Data: 2009-07-28 12:33:53
Autor: wojtek_w_pracy
Opona Bontrager Jones XR - zagadka
Napisy maja być po prawej stronie, patrz na strzałkę, kiedy jest do
góry :)

pozdr
wojtek_n

Data: 2009-07-28 21:53:48
Autor: click
wojtek_w_pracy pisze:
Napisy maja być po prawej stronie, patrz na strzałkę, kiedy jest do
góry :)

bontrager ma napisy po obu stronach ;P

--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-07-28 22:06:54
Autor: wojtek_w_pracy
On 28 Lip, 21:53, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:
wojtek_w_pracy pisze:

> Napisy maja być po prawej stronie, patrz na strzałkę, kiedy jest do
> góry :)

bontrager ma napisy po obu stronach ;P

MIałem Jones XR Tubeless Ready, teraz mam Jones XR, w logo producneta,
nazwa modelu i inne informacje są tylko z jednej strony.

Pozdrawiam
wojtek_n

Data: 2009-07-29 00:11:54
Autor: wojtek_w_pracy
Opona Bontrager Jones XR - zagadka

MIałem Jones XR Tubeless Ready, teraz mam Jones XR, w logo producneta,
nazwa modelu i inne informacje są tylko z jednej strony.
 Aaa, zapomniałem, że  w obu przypadkach to oemy z Garego :)
Pozdr
wojtek_n

Data: 2009-07-29 19:41:10
Autor: click
wojtek_w_pracy pisze:
MIałem Jones XR Tubeless Ready, teraz mam Jones XR, w logo producneta,
nazwa modelu i inne informacje są tylko z jednej strony.
 Aaa, zapomniałem, że  w obu przypadkach to oemy z Garego :)

chinskie podroby i tyle ;P

Data: 2009-07-29 20:02:53
Autor: Mega
click pisze:
wojtek_w_pracy pisze:
[...]

Made in Taiwan napisane jest :)
Faktycznie pierwsza była 'oemowa' i miała napis z jednej strony. Ta nowa sklepowa ma już z obu stron. Od wewnątrz nie ma napisów :P

--
Mega i jego Garnek z odwrotnie założoną oponą

Data: 2009-07-28 22:48:30
Autor: jakuboff
click wrote:
wojtek_w_pracy pisze:
Napisy maja być po prawej stronie, patrz na strzałkę, kiedy jest do
gĂłry :)
bontrager ma napisy po obu stronach ;P

Nie filozuj. Ma być tak założone, żeby były tylko po prawej ;)

Data: 2009-07-29 12:13:24
Autor: RP

Użytkownik "jakuboff" <jakuboff@op.pl> napisał w wiadomości news:h4odfe$opn$2news.onet.pl...
click wrote:
wojtek_w_pracy pisze:
Napisy maja być po prawej stronie, patrz na strzałkę, kiedy jest do
gĂłry :)
bontrager ma napisy po obu stronach ;P

Nie filozuj. Ma być tak założone, żeby były tylko po prawej ;)

nie, nie, mają być wewnątrz :))

Data: 2009-07-28 18:50:42
Autor: Artur
Opona Bontrager Jones XR - zagadka
wtorek, 28 lip, Mega:
[...]

Na stronie piszą, że są wersje - przednia i tylna opony. Bywa że zalecają
zakładać jedną z opon "odwrotnie" dla zwiększonej przyczepności.

Data: 2009-07-28 20:51:37
Autor: click
Mega pisze:
[...]

na przod zaklada sie tak jak zalozyles
na tyl odwrotnie

Data: 2009-07-28 21:00:03
Autor: Mega
click pisze:

na przod zaklada sie tak jak zalozyles
na tyl odwrotnie

OK, tylko wczoraj miałem w ręku 2 opony: starą i nową i stały sobie koło siebie. Strzałki były w przeciwnych kierunkach dla takiego samego ustawienia. No i najlepsze jest to, że poprzednią miałem od nowości (roweru w sensie) tak założoną.

A przednia jest tak jak piszecie założona. Jeszcze zdrowa.

--
Mega

Data: 2009-07-28 21:05:37
Autor: click
Mega pisze:
click pisze:

[...]

nie fizolofuj, tylko zaloz taki jak ci napisalem ;P
widac kupiles przednia ;)

A przednia jest tak jak piszecie założona. Jeszcze zdrowa.

i dobrze

Data: 2009-07-28 21:15:29
Autor: Mega
click pisze:
nie fizolofuj, tylko zaloz taki jak ci napisalem ;P
widac kupiles przednia ;)

Nie filozofuję, przednia ma inny bieżnik i jest opisana 'front'.
No, trzeba będzie przełożyć, ale niesmak pozostał :)
dzięki!

--
Mega

Data: 2009-07-28 21:18:05
Autor: click
Mega pisze:
click pisze:
[...]

jak przednia ma inny bieznik
to tyl zaloz tak jak pokazuje strzalka (te V powinno byc odwrotnie niz z przodu)
generalnie zasada jest taka
na przod zakladasz /\
a na tyl \/

ale jak zalozysz inaczej, to tragedii tez nie bedzie ;)

Data: 2009-07-28 21:35:28
Autor: Mega
click pisze:
ale jak zalozysz inaczej, to tragedii tez nie bedzie ;)

No dzięki, czegoś nowego się dowiedziałem. Tak zrobię.

[uwaga będę filozofował]
Ciekawe jest to, że:
- ten sam model (tylna wersja) stara i nowa mają przeciwne kierunki. Różnią się tylko wiekiem - 2 lata. Może w tym czasie nastapiła bieżnikowa rewolucja :)
- oryginalnie założona przez producenta opona na nowym rowerze była założona inaczej niż podpowiadacie, ale za to zgodnie ze strzałką. To może być hamerykański zamach na czystość naszych Polskich pleców :)
[koniec filozofowania]

--
Mega

Data: 2009-07-28 21:06:37
Autor: kml

Użytkownik "Mega" <meger_SPAM_A_LOT_@vp.pl> napisał w wiadomości news:h4nhl9$3t3$1news.onet.pl...
click pisze:

[...]

Ma się te problemy co :) Załozenie odwrotnie sprawi, że opona będzie lepiej napędzać oraz rzucać błotem w tyłek i plecy a na przedzie lepiej odprowadzi. Taki motyw jest stosowany jak jest jedna opona na przód tył. Gdyby w obrębie modelu było rozróżnienie to bieznik byłby zapewne inny.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-29 07:35:56
Autor: Adrian S.
Mega wrote:

Piszę 'prawie' dlatego, że chociaż wygląda identycznie i ma to samo
oznaczenie, to kierunek obrotu oznaczony strzałką, jest przeciwny niż w
starej.

  po prostu trendy się zmieniły i teraz się stawia bardziej na hamowanie niż
na pedałowanie, albo odwrotnie :) a kto jeździ więcej to wie w którą stronę
opona daje lepszą przyczepność i olewa strzałki :)

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-29 21:27:35
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-29, Adrian S. wrote:
Mega wrote:

Piszę 'prawie' dlatego, że chociaż wygląda identycznie i ma to samo
oznaczenie, to kierunek obrotu oznaczony strzałką, jest przeciwny niż w
starej.

  po prostu trendy się zmieniły i teraz się stawia bardziej na hamowanie niĹź
na pedałowanie, albo odwrotnie :) a kto jeździ więcej to wie w którą stronę
opona daje lepszą przyczepność i olewa strzałki :)

Ale w takim bieżniku chodzi jeszcze o czyszczenie się z wody lub błota -
znacznie skuteczniejsze jest, gdy opona toczy sie w kierunku czubka V.

Dodatkowo, kłania się również przyczepność boczna - w bieżniku "V"
będzie albo dobra pod górkę, albo z górki, w zależności od ustawienia
(dlatego taki bieĹźnik jest raczej rzadko stosowany w oponach stricte
terenowych).

Data: 2009-07-30 00:01:47
Autor: Adrian S.
Jan Srzednicki wrote:

Dodatkowo, kłania się również przyczepność boczna - w bieżniku "V"
będzie albo dobra pod górkę, albo z górki, w zależności od ustawienia
(dlatego taki bieżnik jest raczej rzadko stosowany w oponach stricte
terenowych).

  Kiedyś się nad tym teoretycznie zastanawiałem, rysując na kartce jak
kostki bieżnika V przylegają gdy opona jest w przechyleniu. Wychodzi, że
albo mamy oponę, która podczas hamowania w zakręcie dobrze łapie i
spowalnia rower, albo oponę, która w momencie hamowania może wpadać w
poślizg gdzie tylne koło przesuwa się na zewnątrz zakrętu. To drugie
zjawisko może być nawet porządane przy pewnym stylu jeżdżenia - przecież
pozwala to zacieśnić zakręt jakby co. Ale co kto woli.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-29 11:06:16
Autor: Tomek L
Mega pisze:
[...]

Podepnę się pod temat - jak zakładacie Marathony Supreme ? One też mają takie "V"