Data: 2009-07-29 07:35:56 | |
Autor: Adrian S. | |
Opona Bontrager Jones XR - zagadka | |
Mega wrote:
Piszę 'prawie' dlatego, że chociaż wygląda identycznie i ma to samo po prostu trendy się zmieniły i teraz się stawia bardziej na hamowanie niż na pedałowanie, albo odwrotnie :) a kto jeździ więcej to wie w którą stronę opona daje lepszą przyczepność i olewa strzałki :) -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-07-29 21:27:35 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Opona Bontrager Jones XR - zagadka | |
On 2009-07-29, Adrian S. wrote:
Mega wrote: Ale w takim bieĹźniku chodzi jeszcze o czyszczenie siÄ z wody lub bĹota - znacznie skuteczniejsze jest, gdy opona toczy sie w kierunku czubka V. Dodatkowo, kĹania siÄ rĂłwnieĹź przyczepnoĹÄ boczna - w bieĹźniku "V" bÄdzie albo dobra pod gĂłrkÄ, albo z gĂłrki, w zaleĹźnoĹci od ustawienia (dlatego taki bieĹźnik jest raczej rzadko stosowany w oponach stricte terenowych). -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-07-30 00:01:47 | |
Autor: Adrian S. | |
Opona Bontrager Jones XR - zagadka | |
Jan Srzednicki wrote:
Dodatkowo, kłania się również przyczepność boczna - w bieżniku "V" Kiedyś się nad tym teoretycznie zastanawiałem, rysując na kartce jak kostki bieżnika V przylegają gdy opona jest w przechyleniu. Wychodzi, że albo mamy oponę, która podczas hamowania w zakręcie dobrze łapie i spowalnia rower, albo oponę, która w momencie hamowania może wpadać w poślizg gdzie tylne koło przesuwa się na zewnątrz zakrętu. To drugie zjawisko może być nawet porządane przy pewnym stylu jeżdżenia - przecież pozwala to zacieśnić zakręt jakby co. Ale co kto woli. -- Adrian S. the Lajt Rider |
|