Opona Schwalbe Marathon Plus MTB - idzie zima

Data: 2011-10-17 12:52:13
Autor: #:-) gps
Opona Schwalbe Marathon Plus MTB - idzie zima
Waham się nad zakupem opony na jesień-zima-wiosna.
PlanujÄ™ Schwalbe Marathon Plus MTB 26x1.75 lub 2.10.
http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-plus-mtb-26x1-75-i1854966491.html

Czy ktoś jeździł na obu rozmiarach w terenie lub po śniegu i może zasugerować szerokość? Będę też wdzięczny za inne uwagi - hamowanie, ślizgi boczne itp. Sam bardziej bym się skłaniał do 1.75, ale nie wiem, czy nie będzie za wąska/nazbyt zapadliwa/wżynająca.

Innych opon raczej nie uwzględniam - nieprzebijalność jest dla mnie dużym argumentem. Mam Schwalbe Marathon Plus Tour 26x1.75, ale po próbach w terenie jest chyba trochę za śliska/za mało czepna, szczególnie na wilgotnym lub sypkim.

#:-)
gps

Data: 2011-10-17 11:09:08
Autor: Ryszard Mikke
#:-) gps <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Ale to na miasto, czy w teren? Bo do lasu, to bierz szeroka, a na
twarde/odsniezane lub mieszane - to juz zalezy od proporcji...

--
rmikke

Data: 2011-10-17 13:35:48
Autor: #:-) gps
Opona Schwalbe Marathon Plus MTB - idzie zima

Ale to na miasto, czy w teren? Bo do lasu, to bierz szeroka, a na
twarde/odsniezane lub mieszane - to juz zalezy od proporcji...

Chcę pożenić wodę z ogniem - założyć co¶ raz i na tym jeĽdzić do lata. Będzie i jazda po mie¶cie do pracy i (mam nadzieję częste)wypady w teren (np. Jura).

#:-)
gps

Data: 2011-10-17 13:02:40
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Chcę pożenić wodę z ogniem - założyć co¶ raz i na tym jeĽdzić do lata. Będzie i jazda po mie¶cie do pracy i (mam nadzieję częste)wypady w teren (np. Jura).

To i tak wybralbym szerokie. Po miescie poradfzisz sobie na wszystkim, a jak
sobie nie poradzisz, to komunikacja miejska zaprasza, albo zapniesz
gdziekolwiek i wrocisz pozniej. Zatem wybieralbym pod katem wypadow terenowych.

--
rmikke

Data: 2011-10-17 14:10:08
Autor: Nuel
W dniu 2011-10-17 12:52, #:-) gps pisze:
[...]

Ja na zime na miasto (dojazdy do pracy) uzbrajam rower w "kartofle" (mocno klockowaty bieżnik) 2.1 na przód i jakas dosc mocno bieżnikowaną 1.95 na tył. Dl mnie 1,75 na zime było za waskie i za bardzo wrzynające sie - ale fakt ze mialem semislicki, wiec dodatkowo slizgalo sie jak cholera.

Pozdro
Nuel

Data: 2011-10-19 02:27:53
Autor: Zbrochaty
On 17 PaĽ, 12:52, "#:-) gps" <gpsgps...@poczta.onet.pl> wrote:
Waham się nad zakupem opony na jesień-zima-wiosna.
Planuję Schwalbe Marathon Plus MTB 26x1.75 lub 2.10.http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-plus-mtb-26x1-75-i185496649...

Czy kto¶ jeĽdził na obu rozmiarach w terenie lub po ¶niegu i może
zasugerować szeroko¶ć? Będę też wdzięczny za inne uwagi - hamowanie,
¶lizgi boczne itp. Sam bardziej bym się skłaniał do 1.75, ale nie wiem,
czy nie będzie za w±ska/nazbyt zapadliwa/wżynaj±ca.

Innych opon raczej nie uwzględniam - nieprzebijalno¶ć jest dla mnie
dużym argumentem. Mam Schwalbe Marathon Plus Tour 26x1.75, ale po
próbach w terenie jest chyba trochę za ¶liska/za mało czepna,
szczególnie na wilgotnym lub sypkim.

Pogodzic jedna opone na zime to bedzie troche ciezko.
Kiedys zauwazylem podchodzac z nartami pod Goryczkowa na Kasrprowy po
dobrze ubitej zasniezonej sciezce, ze najlepiej spisuja sie adidasy z
bieznikiem tenisowym, tzn najmniej sie slizgaja (nawet lepiej niz
trapery czy gorskie buty z klockowym bieznikiem). Sprobowalem dobrac
troche podobny drobno ciety bieznik w oponie rowerowej.
Znalazlem taki:
http://tinyurl.com/642hx8a
uzywam juz dwa lata i dziala dobrze po ubitym i w miare ubitym sniegu,
po lodzie w miescie i po ubitych nierowno udeptanych sciezkach w
lesie, genaralnie dosc dobrze na sliskim-twardym. No i duzo mniejsze
opory toczenia. Jak dasz klockowy bieznik to bedziesz mial troche
czestsze gleby w miescie.. ale za to pojezdzisz w grzaskim terenie
Zbrochaty

Data: 2011-10-19 11:05:47
Autor: Ryszard Mikke
Zbrochaty <zbrochaty@gmail.com> napisał(a):
On 17 Pa=BC, 12:52, "#:-) gps" <gpsgps...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

opory toczenia. Jak dasz klockowy bieznik to bedziesz mial troche
czestsze gleby w miescie.. ale za to pojezdzisz w grzaskim terenie

Ta opona kiedys bardzo mi sie podobala. Tyle ze po poltora sezonu zaczalem
lapac gumy, nawet dwie dziennie. Od byle czego. Opona sie zuzyla.

--
rmikke

--

Opona Schwalbe Marathon Plus MTB - idzie zima