Opona Schwalbe Marathon Plus MTB - idzie zima

Data: 2011-10-17 11:09:08
Autor: Ryszard Mikke
Opona Schwalbe Marathon Plus MTB - idzie zima
#:-) gps <gpsgpsgps@poczta.onet.pl> napisał(a):
Waham się nad zakupem opony na jesień-zima-wiosna.
PlanujÄ™ Schwalbe Marathon Plus MTB 26x1.75 lub 2.10.
http://allegro.pl/opona-schwalbe-marathon-plus-mtb-26x1-75-i1854966491.html

Czy ktoś jeździł na obu rozmiarach w terenie lub po śniegu i może zasugerować szerokość? Będę też wdzięczny za inne uwagi - hamowanie, ślizgi boczne itp. Sam bardziej bym się skłaniał do 1.75, ale nie wiem, czy nie będzie za wąska/nazbyt zapadliwa/wżynająca.

Innych opon raczej nie uwzględniam - nieprzebijalność jest dla mnie dużym argumentem. Mam Schwalbe Marathon Plus Tour 26x1.75, ale po próbach w terenie jest chyba trochę za śliska/za mało czepna, szczególnie na wilgotnym lub sypkim.

Ale to na miasto, czy w teren? Bo do lasu, to bierz szeroka, a na
twarde/odsniezane lub mieszane - to juz zalezy od proporcji...

--
rmikke

Data: 2011-10-17 13:35:48
Autor: #:-) gps
Opona Schwalbe Marathon Plus MTB - idzie zima

Ale to na miasto, czy w teren? Bo do lasu, to bierz szeroka, a na
twarde/odsniezane lub mieszane - to juz zalezy od proporcji...

Chcę pożenić wodę z ogniem - założyć co¶ raz i na tym jeĽdzić do lata. Będzie i jazda po mie¶cie do pracy i (mam nadzieję częste)wypady w teren (np. Jura).

#:-)
gps

Data: 2011-10-17 13:02:40
Autor: Ryszard Mikke
> [...]

Chcę pożenić wodę z ogniem - założyć co¶ raz i na tym jeĽdzić do lata. Będzie i jazda po mie¶cie do pracy i (mam nadzieję częste)wypady w teren (np. Jura).

To i tak wybralbym szerokie. Po miescie poradfzisz sobie na wszystkim, a jak
sobie nie poradzisz, to komunikacja miejska zaprasza, albo zapniesz
gdziekolwiek i wrocisz pozniej. Zatem wybieralbym pod katem wypadow terenowych.

--
rmikke

--

Opona Schwalbe Marathon Plus MTB - idzie zima