Opona dla melomana

Data: 2012-10-29 20:55:07
Autor: Tomasz Pyra
Opona dla melomana
Dnia Mon, 29 Oct 2012 15:01:38 +0100, santor napisał(a):

Szukam sensownych opon do mojego auta które nie jest najlepiej wyciszone,
ale przy predkości podróżnej
którą pokonuje codzienie 4x bardzo doskwiera mi szum pochodzący z toczenia a
nie inne odgłosy.
Rozmiar to 205/55R16 sezon w zasadzie mi obojętny może być letnia, zimowa
lub całoroczna, jedynym
kryterium jest dla mnie głośność w dB przy 80-100 km/h. Jeżdże w ruchu
pozamiejskim codziennie 4x60km
drogą bez świateł, nieźle utrzymaną z prędkością podróżną 60-90 km/h. Cena
oczywiście mile widzana ze średniej półki,
te po 500pln/szt. odpadają.

UE w trosce o powszechną szczęśliwość w narodach Europy, nakazała od kilku
miesięcy na każdej oponie umieścić informacje o niej - m.in. głośność
toczenia.

O ile przyczepność na mokrej nawierzchni to jakaś kompletna ściema nie
mająca nic wspólnego z rzeczywistością, ale może chociaż głośność byli w
stanie zmierzyć wiarygodnie? Nie wiem, ale możesz spróbować.

Chociaż prawdę mówiąc Ciebie pewnie interesuje nie tyle głośność nowej
opony, a to jak się będzie zachowywać przez większość swojego życia, kiedy
już nie będzie nowa. A najbardziej buczą chyba opony wyząbkowane.

No dobra... pewnie nie pomogłem :)

Opona dla melomana