Opona idealna

Data: 2012-08-22 07:53:21
Autor: Tommies (Wasylek)
Opona idealna
Niestety mój kochany Trek Y3 jak było do przewidzenia nie odnalazł się i od kilku miesięcy pomykam sztywnym Trekiem z serii 8000.
Ma on założone opony Bontrager Jones ACX 2.1 i 2.2
Opony te jednak średnio nadają się na mazowieckie wyasfaltowane góry :)
Szukam zatem opony idealnej tj. lekka, kevlar, gładka na środku ale z klockami po bokach.
Kupiłem i prawie idealne były  SCHWALBE LAND CRUISER 26x1.90, niestety to okropnie ciężka drutówka - realnie ważyła 980g.
Już głowa mnie rozbolała od przeglądania oferty i mniej lub bardziej wiarygodnych testów. Co polecacie podobnego, czyli gładka na środku z małymi oporami toczenia, ale z porządnymi klockami po bokach dzięki czemu w terenie też się by sprawdziła, no i lekka :)

Data: 2012-08-22 10:49:37
Autor: Wojtas
Opona idealna
W dniu 2012-08-22 09:53, Tommies (Wasylek) pisze:

Co polecacie podobnego, czyli gładka na środku z małymi oporami toczenia, ale
z porządnymi klockami po bokach dzięki czemu w terenie też się by sprawdziła,
no i lekka :)

Zobacz Schwalbe Hurricane.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2012-08-22 10:45:48
Autor: smig1o
Opona idealna
W dniu środa, 22 sierpnia 2012 10:49:37 UTC+2 użytkownik Wojtas napisał:
W dniu 2012-08-22 09:53, Tommies (Wasylek) pisze:

> Co polecacie podobnego, czyli g�adka na �rodku z ma�ymi oporami toczenia, ale

> z porz�dnymi klockami po bokach dzi�ki czemu w terenie te� si� by sprawdzi�a,

> no i lekka :)

Zobacz Schwalbe Hurricane.

Trzeci rok pomykam na Hurricanach i muszę powiedzieć, że dają radę. Zarówno w mieście, jak i na dłuższych wycieczkach (a każda wycieczka to jakieś 60% jazdy po asfalcie i 40% szutry; czasem nieco piachów). Jak trafisz na niezbyt głęboki piasek - jedzie się ciężej ale da się. Przy głębszym piachu - sorry.
No i jeszcze jedno. Na mokrym asfalcie sprawuje się raczej kiepsko, tzn. Nie ma problemu, dopóki nie spróbujesz hamować na łuku. Wtedy zaczyna być mniej ciekawie.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-23 00:13:50
Autor: Tommies (Wasylek)
Opona idealna
Kolejna opinia za HURRICANE. Zastanawiam się też na SAMMY SLICK - sporo lżejsza.

Data: 2012-08-24 19:41:26
Autor: PK
Opona idealna
On 2012-08-22, Wojtas <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> wrote:
Zobacz Schwalbe Hurricane.

Masz porównanie z węższymi oponami?
Kiedyś zakładałem do roweru (MTB) Kendy Kwest 1.5".
Jazda super, ale gumy łapałem co ~200km (może moje 80kg i dość ostry
styl jazdy to za dużo dla cienkiego slicka za 25 zł).

Trochę odpycha mnie szerokość tej opony - zdecydowanie wolałbym jakieś
1.5-1.8", ale może będzie solidniejsza, a niewiele wolniejsza.

Zasadnicze pytanie: czy te bardzo dobre opinie (których widuję sporo
w internecie) dotyczą obu wersji czy kevlarowej? Bo wolałbym kupić
drutową (tańsza, łatwo dostępna).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-08-24 14:49:48
Autor: $mig1o
Opona idealna
On 2012-08-22, Wojtas <wojtas@!#NOSPAM#!rubikon.pl> wrote:

> Zobacz Schwalbe Hurricane.

[ciach zaskakujący]
[...]

Jeśli pytasz o Hurricane to ja ujeżdżam na wersji zadrutowanej i przy mojej wadze (+/-75kg z bagażem) gumy zacząłem łapać dopiero po około 9k km. Z tym, że opona rzeczywiście wygląda na nieco zużytą.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-22 21:29:04
Autor: biodarek
Opona idealna
[...]

Tak, te Land Cruisery strasznie ciężkie. Córka ma takie i chyba też jej zmienię. Ale niekoniecznie na takie z gładkim środkiem opony. Myślę albo o Maxxis Aspen (sam mam takie w wersji 29") albo Geax Aka. Obie zwijane w wersji 26" powinny ważyć po około 500g.

--
biodarek

Opona idealna