Opona na mokry piasek

Data: 2012-12-02 22:48:27
Autor: biodarek
Opona na mokry piasek
Czy istnieje coś takiego jak opona na mokry piasek? Czu musi być to opona typowo na błoto czyli z dużymi, rzadko rozmieszczonymi klockami?

Trochę już mam dosyć oblepionych przez cały czas Crossmarków niczym obwarzanki, żeby nie powiedzieć precle. Jeżdżę jak przyssany do gleby.

Może i teraz, kiedy jest chłodno, nie przeszkadza mi to za bardzo, bo kiedy jeżdżę wolno to się nie wychładzam, a na przejechanej liczbie kilometrów mi nie zależy. Jednak jedna z Maxxisów się kończy i chcę się przymierzyć do innych opon. Te Crossmarki fajnie jeżdżą po suchym. Może nie mają najlepszego trzymania bocznego, ale są przewidywalne - czuje się kiedy koło jest na granicy uślizgu w zakręcie, ale jeszcze nie odjeżdża. Chyba wynika to z bardzo obłego przekroju tej opony. Tylko to jej samooczyszczanie... Szukam opony w podobnym rozmiarze - 29x2,1".

Tutaj są jakieś nowe opony, które mają klocki z różnych rodzajów gumy i przy uginaniu skręcają się, aby po odciążeniu "otrzepać" się z błota:
Michelin Wild Mud
http://www.bikeradar.com/news/article/new-road-mountain-bike-and-cyclocross-tires-eurobike-2012-35246/

A może coś w rodzaju Schwalbe Rocket Ron będzie dobre dla mnie? Choć do tej firmy trochę się zniechęciłem ostatnio. Jeszcze nie jeździłem na oponach Geax. Może Saguaro? 0-1% jazdy asfaltem. Reszta to mokry piasek, trawa, mech, korzenie, szuter i po płaskim.

A moĹĽe jest to kwestia pokrycia opony jakimĹ› preparatem? Sok z cytryny?

--
biodarek

Data: 2012-12-03 08:10:49
Autor: rzymo
Opona na mokry piasek
W dniu niedziela, 2 grudnia 2012 22:48:27 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:
Czy istnieje co¶ takiego jak opona na mokry piasek? Czu musi być to opona typowo na błoto czyli z dużymi, rzadko rozmieszczonymi klockami?
(...)
Jeżdżę jak przyssany do gleby.

Ja nie znalazłem takiej :) Wszystko się do niego lepi i jedzie się po prostu ciężko.

Na piachy jako takie to używam opon szerokich, bieżnik mniej ważny (obecnie 54mm x 27.5"). Po mokrym piasku mam wrażenie, że jedzie mi się ciut łatwiej niż na węższych, bardziej zapadaj±cych się.

Data: 2012-12-03 17:43:39
Autor: biodarek
Opona na mokry piasek
W dniu 2012-12-03 17:10, rzymo pisze:
[...]
JeĹĽdĹĽÄ™ jak przyssany do gleby.

Ja nie znalazłem takiej :) Wszystko się do niego lepi i jedzie się po prostu ciężko.

Na piachy jako takie to używam opon szerokich, bieżnik mniej ważny (obecnie 54mm x 27.5"). Po mokrym piasku mam wrażenie, że jedzie mi się ciut łatwiej niż na węższych, bardziej zapadających się.

To te moje Crossmarki mają podobną szerokość - 53mm. Ale mają jeszcze inną wadę - strasznie sypią piaskiem. Nie da się jeździć bez okularów. A pomimo to słabo się oczyszczają.

Nigdy nie miałem typowo błotnych opon, więc korci mnie, aby zamówić u św. Mikołaja bobry czyli Maxxis Beaver. Są lekkie ale dość wąskie. Nie mają deklarowanych przez producenta 2 cali.

A czy nie dałoby nic spryskanie opon czymś w rodzaju nano-wycieraczki? Może wtedy nie oblepiałyby się tak.

--
biodarek

Data: 2012-12-03 09:02:35
Autor: rmikke
Opona na mokry piasek
W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 17:43:39 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:
W dniu 2012-12-03 17:10, rzymo pisze:

A czy nie dałoby nic spryskanie opon czym¶ w rodzaju nano-wycieraczki? Może wtedy nie oblepiałyby się tak.

W±tpię, to s± całkiem różne zjawiska co do skali i samej zasady,
w±tpię, żeby piasek miał co¶ na kształt napiecia powierzchniowego ;)

Data: 2012-12-03 13:32:59
Autor: Rowerex
Opona na mokry piasek
On 2 Gru, 22:48, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

Jeżdżę jak przyssany do gleby.

Tak to jest z mokrym piachem. Wydaje mi się, że szersza opona jest
teoretycznie lepsza, ale do pewnych granic, ponieważ im większa
powierzchnia tym większe "przyssanie"...

Te Crossmarki fajnie jeżdż± po suchym. Może
nie maj± najlepszego trzymania bocznego, ale s± przewidywalne - czuje
się kiedy koło jest na granicy u¶lizgu w zakręcie, ale jeszcze nie
odjeżdża.

Je¶li opona się tak zachowuje, to raczej nie nadaje się na piach. Np.
mam Kendy SBE, które wspaniale jad± po terenie typu: ubity piach lub
ziemia, trawa itp, ale na bardziej luĽnym piachu s± po prostu
koszmarne, niemal jad± gdzie chc±, trudno utrzymać prosty tor jazdy,
sypi± piachem straszliwie, podejrzewam że nawet bardziej niż
Crossmarki ze względu na gęstszy bieżnik.

Chyba wynika to z bardzo obłego przekroju tej opony. Tylko to
jej samooczyszczanie... Szukam opony w podobnym rozmiarze - 29x2,1".

Wg mnie opona powinna być ¶rednio szeroka (2,0-2,1) z rzadkim
bieżnikiem i ¶rednio wysokim klockami, wyższymi niż Crossmarki. Chyba
najlepiej użyć opon specjalizowanych pod względem przeznaczenia na
przód i na tył, no chyba że producent zaleca odwracanie opony w
zależno¶ci od koła. Crossmarki wygl±daj± na "jednokierunkowe", nie
przeznaczone do odwracania

Tutaj s± jakie¶ nowe opony, które maj± klocki z różnych rodzajów gumy i
przy uginaniu skręcaj± się, aby po odci±żeniu "otrzepać" się z błota:
Michelin Wild Mudhttp://www.bikeradar.com/news/article/new-road-mountain-bike-and-cycl...

Taki niziuteńki bieżnik na błoto? Ciekawe czy to się ¶lizga.

Ja używam z przodu Michelinów Lite S (dawno nie produkowane) a z tyłu
Michelin Contry Mud. Z piachem, nawet mokrym, zestaw w miarę sobie
radzi.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-12-03 18:21:29
Autor: Mike
Opona na mokry piasek
W dniu 2012-12-02 22:48, biodarek pisze:
Czy istnieje coś takiego jak opona na mokry piasek? Czu musi być to
opona typowo na błoto czyli z dużymi, rzadko rozmieszczonymi klockami?

Pewnie, że istnieją opony na piasek, ale może będziesz musiał zmienić ramę bo się nie zmieści :P
http://www.competitivecyclist.com/images/pages/whatsnew/021910/Custom_Beach_Bike.jpg

A na serio, to Opony prawie slick, ale za to bardzo grube. U nas nie są popularne wyścigi po plaży, to i rowerów to tego brak, ale opony są- mianowicie dedykowane do tego schwalbe super moto 2,35.

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2012-12-03 22:52:24
Autor: Wojtek Paszkowski
Opona na mokry piasek
"biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> wrote in message news:k9gimq$48l$1mx1.internetia.pl...
Czy istnieje coś takiego jak opona na mokry piasek? Czu musi być to opona typowo na błoto czyli z dużymi, rzadko rozmieszczonymi klockami?

obstawiam, że to będzie dokładnie ta sama opona, co na suchy piasek. Czyli szeroka i z delikatnym bieżnikiem, ewentualnie nieco większym po bokach. Tylko na rozmiar 29'' wybór w tym temacie niewielki, o ile nie żaden. Szkoda, że WTB zaprzestało produkcji Vulpine w wersji wielkokiszkowej.

Dedykowane opony "błotne" są zazwyczaj stosunkowo wąskie, a to nawet na mokry piach średnie rozwiązanie.

pozdr

Data: 2012-12-03 14:13:13
Autor: Rowerex
Opona na mokry piasek
On 3 Gru, 22:52, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:
"biodarek" <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote in message

> Czy istnieje co¶ takiego jak opona na mokry piasek? Czu musi być to opona
> typowo na błoto czyli z dużymi, rzadko rozmieszczonymi klockami?

obstawiam, że to będzie dokładnie ta sama opona, co na suchy piasek..

Niekoniecznie - mokry piach to insza inszo¶ć w porównaniu z suchym.
Najgorszy jest "mokry z wierzchu" bo potwornie się lepi, potężnie
spowalnia i strasznie nim rzuca. Natomiast "mokry do spodu" jest już
zupełnie inny, bardziej "ssie", ale mniej spowalnia i mniej się lepi.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-12-04 20:10:17
Autor: biodarek
wrote:
[...]

Niekoniecznie - mokry piach to insza inszość w porównaniu z suchym.
Najgorszy jest "mokry z wierzchu" bo potwornie się lepi, potężnie
spowalnia i strasznie nim rzuca. Natomiast "mokry do spodu" jest juĹĽ
zupełnie inny, bardziej "ssie", ale mniej spowalnia i mniej się lepi.

Lepiej bym tego nie określił :)
"Mokry z wierzchu" czasami zdarza się w lato, w trakcie deszczu -> koła obwarzanki. A patrząc za okno myślę, że "problem" odsunie się w czasie do wiosny.

--
biodarek

Opona na mokry piasek