Opona na pustynię

Data: 2009-09-02 14:04:59
Autor: JK
Opona na pustynię
Witam,
Do tej pory jeździłem na semislickach (Maxxis Wormdrive), ale ze względu na wyjazd potrzebuje czegoś bardziej terenowego na 26 cali (opony + dętki).

Poszukiwane cechy opony :
-Dobre parametry na ubitym piasku (czyli raczej szeroka), wyschniętym błocie i drobnych kamieniach na terenie głównie płaskim
-Odporność na przebicia (ważne), komfortowa jazda na słabiej napompowanych kołach
-Żeby po asfalcie też dało się pojeździć (i żeby się za szybko nie starła)
-Najlepiej żeby kosztowała majątku i była na Allegro

Opony potrzebuję na pustynię (ale taką z twardszym terenem) i myślałem o produktach Schwalbe albo Continental ale jestem otwarty na inne propozycje.

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-09-02 12:14:17
Autor: piecia aka dracorp
Opona na pustynię
Dnia Wed, 02 Sep 2009 14:04:59 +0200, JK napisał(a):

[...]
A coś podobnego: <http://www.wrower.pl/turystyka/relacje/2005-
CanningStockRouteExpedition/index.php#Sprzet>

--
piecia aka dracorp

Data: 2009-09-02 14:31:46
Autor: JK
Opona na pustynię
piecia aka dracorp pisze:
Dnia Wed, 02 Sep 2009 14:04:59 +0200, JK napisał(a):

[...]
A coś podobnego: <http://www.wrower.pl/turystyka/relacje/2005-
CanningStockRouteExpedition/index.php#Sprzet
Oglądałem tą stronkę wcześniej, gościu był dobrze przygotowany, ale teren gdzie będę się poruszał będzie mniej piaszczysty, więc raczej odpowiednia będzie szerokość 2.1-2.25. Prawdę mówiąc znacznie bardziej zależy mi na twardości (odporność na przebicia) niż wyszukanym, bieżniku.

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-09-02 16:54:47
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Opona na pustynię
w odpowiedzi piecia aka dracorp na post news:h7lnip$l7b$1news.wp.pl z Śr 02 wrz 2009 14:14:17 pisze co nastepuje:

A coś podobnego: <http://www.wrower.pl/turystyka/relacje/2005-
CanningStockRouteExpedition/index.php#Sprzet>

Kuba Postrzygacz robil do tych opon specjalna rame :)

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-09-02 17:17:34
Autor: Jan Srzednicki
Opona na pustynię
On 2009-09-02, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz wrote:
[...]

Przecież wedle opisów to była seryjna Surly Pugsley:

http://www.surlybikes.com/pugsley.html

Kuba miał jakąś specjalną pod siebie?

Data: 2009-09-02 18:47:14
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Opona na pustynię
w odpowiedzi Jan Srzednicki na post
news:slrnh9ta5e.2c9j.w_at_wrzask_dot_ploak.pl z Śr 02 wrz 2009
19:17:34 pisze co nastepuje:
On 2009-09-02, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz wrote:
[...]

cos mial robione z widelcem i oczywiscie z przyczepka.
ale na 100% nie jestem pewien

Data: 2009-09-02 14:30:45
Autor: Tomasz Minkiewicz
Opona na pustynię
On Wed, 02 Sep 2009 14:04:59 +0200
JK <ps_997@gazeta.pl> wrote:

[...]

Na pustyni nie ma miejsca na kompromisy (w tym cenowe ;)):
http://www.surlybikes.com/parts/endomorph.html .

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-09-02 14:35:44
Autor: JK
Opona na pustynię
Tomasz Minkiewicz pisze:
Na pustyni nie ma miejsca na kompromisy (w tym cenowe ;)):
http://www.surlybikes.com/parts/endomorph.html .

Nie demonizujmy :) na "głębokiej" piaszczystej pustyni faktycznie lepiej mięć najlepszy sprzęt, ale skracając drogę pistami wyjeżdżonymi przez samochody nie jest to konieczne. Na wiosne jeździłem trochę na wynajętym rowerze (taki holender, wąskie opony, bez przerzutek) po trasach w okolicach Luksoru i dawał radę.

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-09-02 18:16:34
Autor: Krasnal
Opona na pustynię
To był 2 wrzesień (środa), gdy o godz. 14:04 *JK* napisał(a):

Opony potrzebuję na pustynię (ale taką z twardszym terenem) i myślałem o produktach Schwalbe albo Continental ale jestem otwarty na inne propozycje.

To może Schwalbe Fat Albert? Powinna spełnić oczekiwania.

--
Krasnal...

Data: 2009-09-02 20:36:32
Autor: QRT
Opona na pustynię
JK wrote:

[...]

Dość długo jeżdziłem na Tioga factory Extreme i trochę na Schwable NN 2,1, choć nie na pustyni to dużo jazdy w piachach (często piach na plaży)  Oby dwie radzą sobie na piachach nieźle, jak się tył dociąży, choć Tioga na mokrym sporo odstawała od Schwable. Jeździłem tez na Schwable RR ale to jest jak dla mnie opona do wyścigów, szybko się ściera, ale prędkości średnie można uzyskać większe co nie jest dla mnie priorytetem.
-Odporność na przebicia (ważne), komfortowa jazda na słabiej
napompowanych kołach
Przebijam oponę raz na parę lat, ale stosuję dość grube dętki.
-Żeby po asfalcie też dało się pojeździć (i żeby się za szybko nie starła)
Na każdej da radę po asfalcie.
-Najlepiej żeby kosztowała majątku i była na Allegro
Schwable NN na allegro jest w miarę dostępna ale gorzej z ceną, nie jest zbyt niska

Opony potrzebuję na pustynię (ale taką z twardszym terenem) i myślałem o
produktach Schwalbe albo Continental ale jestem otwarty na inne
propozycje.
Polecałbym Schwable NN choć niektórych mogą przerazić opory toczenia.

--
Z pozdrowieniami,
QRT

Data: 2009-09-23 18:20:02
Autor: Ryszard Mikke
Opona na pustynię
QRT <qrt@wp.eu> napisał(a):
JK wrote:

> [...]
Przebijam oponę raz na parę lat, ale stosuję dość grube dętki.
> -Żeby po asfalcie też dało się pojeździć (i żeby się za szybko nie starła)
Na każdej da radę po asfalcie. > -Najlepiej żeby kosztowała majątku i była na Allegro
> [...]
> propozycje.
Polecałbym Schwable NN choć niektórych mogą przerazić opory toczenia.

<REKLAMA>
Mam na sprzedaż Komplet NN, zwijanych, za jakies pół ceny.
Nówki sztuki nie smigane, trzymane półtora roku w dobrych warunkach :D </REKLAMA>

rmikke

Data: 2009-09-03 04:46:38
Autor: Iguan007
Opona na pustynię

"JK" <ps_997@gazeta.pl> wrote in message
Opony potrzebuję na pustynię (ale taką z twardszym terenem) i myślałem o
produktach Schwalbe albo Continental ale jestem otwarty na inne
propozycje.

A tak z ciekwosci, gdzie sie wybierasz?

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-09-03 02:15:26
Autor: JK
Opona na pustynię
Iguan007 pisze:
A tak z ciekwosci, gdzie sie wybierasz?
Jedziemy większą grupą z uniwersytetu do Tunezji na zwiedzanie (ale to raczej północne okolice asfaltami), a ja mam później plan trochę się pokręcić na południu zarówno asfaltem jak i pistami.

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-09-03 09:05:42
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Opona na pustynię
Dnia 02-09-2009 o 14:04:59 JK <ps_997@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

to ja proponuje WTB weirwolf ltc 2.55" z drutem, drobny bieznik waga ~780g  cena 35zl. taka jak w linku ino z drutem
http://www.wtb.com/products/tires/allmountain/weirwolflt/

opone taka sam uzytkuje spisuje sie rewelacyjnie na wszystkich  nawiezchniach po ktorych mialem okazje jezdzic. na piasku nie sprawdzalem  poniewaz taki w moich okolicach nie wystepuje, ale w blocie roznej  konsystencji nie bylo zadnych problemow.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-09-03 14:16:36
Autor: JK
Opona na pustynię
Leszek 'Cousie' Pasoń pisze:
[...]

Wyglądają ciekawie, tylko musiałbym zmierzyć czy mi by weszły w hamulce. Jak spisują się na asfalcie?

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-09-03 15:39:14
Autor: Wojtek Paszkowski
Opona na pustynię

"JK" <ps_997@gazeta.pl> wrote in message news:h7oc34$l5$2inews.gazeta.pl...

Wyglądają ciekawie, tylko musiałbym zmierzyć czy mi by weszły w hamulce.

zawszeć jest mniejszy rozmiar

Jak spisują się na asfalcie?

głośno ;)

Ja tam sobie oponki tej firmy cenię, ale jako opony do mozolnego przedzierania się przez góry. To nie są gumy do pokonywania dłuższych dystansów po płaskim. Zresztą kategoria, w której są umieszczone (all-mountain), chyba wszystko tłumaczy.

pozdr

Data: 2009-09-03 15:49:38
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Opona na pustynię
Dnia 03-09-2009 o 14:16:36 JK <ps_997@gazeta.pl> napisał(a):

Wyglądają ciekawie, tylko musiałbym zmierzyć czy mi by weszły w hamulce.  Jak spisują się na asfalcie?

spisuje sie dobrze, nie ma sie wrazenia ze hamuje rower, jedynie ze  wzgledu na duza srednice jezdzi sie troche ciezej niz na waskiej oponie, o  jeden bieg. drobne klocki nawet nie szumia bardzo.
za to ma sie do dyspozycji prawie 5cm skoku w terenie ;)

na obreczy 19mm ma 56mm szerokosci i tylezsamo wysokosci.

problem mozesz miec ze wcisnieciem w rame, u minie jest miejsca na opone  2.7 wiec spoko(trek 8500) ale np moj brat musi spuszczac powietrze zeby  zdjac/zalozyc kolo (trek 4300) bo opona 2.0 nie miesci sie miedzy klockami  hamulcowymi.

Data: 2009-09-03 14:32:15
Autor: JK
Opona na pustynię
Data: 2009-09-03 14:36:10
Autor: cynamoon
Opona na pustynię
Poszukiwane cechy opony :
-Dobre parametry na ubitym piasku (czyli raczej szeroka), wyschniętym błocie i drobnych kamieniach na terenie głównie płaskim

Tiga factory XC 1.95

-Odporność na przebicia (ważne), komfortowa jazda na słabiej napompowanych kołach

Tioga factory XC 1.95

-Żeby po asfalcie też dało się pojeździć

Tioga factory XC 1.95 ale na mokrym asfalcie może polecieć bokiem

i była na Allegro

 nie wiem czy tam jest

Marek

Data: 2009-09-03 15:38:49
Autor: Wojtek Paszkowski
Opona na pustynię
"cynamoon" <pulserWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:33ae.000004d3.4a9fb83anewsgate.onet.pl...

> Tioga factory XC 1.95

a używałeś jeszcze jakichś innych opon? ;-)

pozdr

Data: 2009-09-22 21:49:04
Autor: Adrian S.
Opona na pustynię
cynamoon wrote:

-Żeby po asfalcie też dało się pojeździć

Tioga factory XC 1.95 ale na mokrym asfalcie może polecieć bokiem

 u mnie z tyłu DH 2.10 ale też bokiem potrafi polecieć na mokrej kostce
brukowej (ddr).

--
Adrian S. the Lajt Rider

Opona na pustynię