Opona na pustynię

Data: 2009-09-03 09:05:42
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Opona na pustynię
Dnia 02-09-2009 o 14:04:59 JK <ps_997@gazeta.pl> napisał(a):

Witam,
Do tej pory jeździłem na semislickach (Maxxis Wormdrive), ale ze względu  na wyjazd potrzebuje czegoś bardziej terenowego na 26 cali (opony +  dętki).

Poszukiwane cechy opony :
-Dobre parametry na ubitym piasku (czyli raczej szeroka), wyschniętym  błocie i drobnych kamieniach na terenie głównie płaskim
-Odporność na przebicia (ważne), komfortowa jazda na słabiej  napompowanych kołach
-Żeby po asfalcie też dało się pojeździć (i żeby się za szybko nie  starła)
-Najlepiej żeby kosztowała majątku i była na Allegro

Opony potrzebuję na pustynię (ale taką z twardszym terenem) i myślałem o  produktach Schwalbe albo Continental ale jestem otwarty na inne  propozycje.

to ja proponuje WTB weirwolf ltc 2.55" z drutem, drobny bieznik waga ~780g  cena 35zl. taka jak w linku ino z drutem
http://www.wtb.com/products/tires/allmountain/weirwolflt/

opone taka sam uzytkuje spisuje sie rewelacyjnie na wszystkich  nawiezchniach po ktorych mialem okazje jezdzic. na piasku nie sprawdzalem  poniewaz taki w moich okolicach nie wystepuje, ale w blocie roznej  konsystencji nie bylo zadnych problemow.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-09-03 14:16:36
Autor: JK
Opona na pustynię
Leszek 'Cousie' Pasoń pisze:
[...]

Wyglądają ciekawie, tylko musiałbym zmierzyć czy mi by weszły w hamulce. Jak spisują się na asfalcie?

--
JK | http://www.all-exclusive.pl/ | http://jakprzetrwac.pl

Data: 2009-09-03 15:39:14
Autor: Wojtek Paszkowski
Opona na pustynię

"JK" <ps_997@gazeta.pl> wrote in message news:h7oc34$l5$2inews.gazeta.pl...

Wyglądają ciekawie, tylko musiałbym zmierzyć czy mi by weszły w hamulce.

zawszeć jest mniejszy rozmiar

Jak spisują się na asfalcie?

głośno ;)

Ja tam sobie oponki tej firmy cenię, ale jako opony do mozolnego przedzierania się przez góry. To nie są gumy do pokonywania dłuższych dystansów po płaskim. Zresztą kategoria, w której są umieszczone (all-mountain), chyba wszystko tłumaczy.

pozdr

Data: 2009-09-03 15:49:38
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Opona na pustynię
Dnia 03-09-2009 o 14:16:36 JK <ps_997@gazeta.pl> napisał(a):

Wyglądają ciekawie, tylko musiałbym zmierzyć czy mi by weszły w hamulce.  Jak spisują się na asfalcie?

spisuje sie dobrze, nie ma sie wrazenia ze hamuje rower, jedynie ze  wzgledu na duza srednice jezdzi sie troche ciezej niz na waskiej oponie, o  jeden bieg. drobne klocki nawet nie szumia bardzo.
za to ma sie do dyspozycji prawie 5cm skoku w terenie ;)

na obreczy 19mm ma 56mm szerokosci i tylezsamo wysokosci.

problem mozesz miec ze wcisnieciem w rame, u minie jest miejsca na opone  2.7 wiec spoko(trek 8500) ale np moj brat musi spuszczac powietrze zeby  zdjac/zalozyc kolo (trek 4300) bo opona 2.0 nie miesci sie miedzy klockami  hamulcowymi.