Opona na zapas.

Data: 2017-07-30 12:34:48
Autor: ±ćęłń󶼿
Opona na zapas.
Zastanawiam się nad "dojazdówk±" do torebki podsiodłowej, opony zintegrowanej z dętk±, co¶ jak szytka, tyle że w nieco szerszym rozmiarze, no i nie klejona do obręczy.
Jest co¶ takiego w ofercie?
Jak inaczej minimalizujecie objęto¶ć zapasu?

Data: 2017-08-01 10:34:57
Autor: Andrzej Ozieblo
Opona na zapas.
W dniu 2017-07-30 o 12:34, ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]

Biorę tylko dętkę do małej podsiodłowej torebki (Decathlon). Tamże składane imbusy. Mał± pompkę doczepiłem ta¶mami do rury podsiodłowej (w fullu nie jest to oczywiste). Od dwóch sezonów (ok. 3000 km) nie złapałem gumy. W bagażniku samochodu wożę na wszelki wypadek zapasow± oponę zwijan±, Schwalbe Smart Sam.

Ale ja jeżdżę na lekko. Sakwiarstwo mnie nie poci±ga, choć podziwiam i szanuję.

Data: 2017-08-01 19:26:31
Autor: Prot Ogenes
Opona na zapas.
On 2017-07-30 12:34, ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Zadaj sobie pytanie ile razy rozwaliłe¶ oponę?

Ja moge ci odpowiedziec za siebie - nigdy nie rozwaliłem opony dlatego pomysł wożenia jej w torebce i do tego podsiodlowej nie przyszedł mi nigdy do głowy. O dziwo jeĽdziłem po takich kamieniach, że sam sie zastanawiałem kiedy mi same obręcze zostan±. No ale widać fuksa miałem.

Jak jedziesz tylko z torebk± podsiodłow±, to masz tak mało miejsca, że może wejdzie ci jaka¶ folia przeciwdeszczowa, klucze, łatki i baton.
Na telefon, zwłaszcza współczesny, może ci nie starczyć miejsca.

Jak jadę dalej, to torba na sztycę i wtedy - jak już kolega wspomniał - zwijana opona. Wtedy to mam więcej miejsca i sensu.

Zwykle jdnak na lekko.

pozdr
Prot

Data: 2017-08-01 19:27:15
Autor: Piotr aka dracorp
Opona na zapas.
Dnia Tue, 01 Aug 2017 19:26:31 +0200, Prot Ogenes napisał(a):

Zadaj sobie pytanie ile razy rozwaliłe¶ oponę?
Wystarczy igła i dratwa. Do tego można dokupić zestaw "naprawczy" do opon, do podklejenia od wewn±trz.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-08-01 20:13:03
Autor: ±ćęłń󶼿
Opona na zapas.
Czym się różni torebka podsiodłowa od torby na sztycę?

-- -- -

Data: 2017-08-01 19:25:38
Autor: Piotr aka dracorp
Opona na zapas.
Dnia Tue, 01 Aug 2017 20:13:03 +0200, ±ćęłń󶼿 napisał(a):

Czym się różni torebka podsiodłowa od torby na sztycę?
Sposobem mocowania.

Data: 2017-08-01 22:48:58
Autor: Prot Ogenes
Opona na zapas.
On 2017-08-01 20:13, ±ćęłń󶼿 wrote:
Czym się różni torebka podsiodłowa od torby na sztycę?

Sorry, skrót my¶lowy. Torba podsiodłowa wisi na prętach siodełka i jest czasem dodatkowo przymocowana do sztycy.

Pisz±c o "torbie na sztycę" miałem na my¶li bagażnik o pojemno¶ci około 10L montowany na sztycę. Torby czasem sa dedykowane albo można kupić osobno. Mozna tez dokupić pręty boczne i korzystać zależnie od potrzeb, albo sam bagaznik, albo z podpórkami sakwy.

Przykładowo zestaw Authora:
ACR-149 - Bagaznik
A-N472 -Torba
ACR-S149 - Podpórki

pozdr
Prot

Data: 2017-08-02 09:31:44
Autor: ±ćęłń󶼿
Opona na zapas.
Jasne, na oponę zwijan± (no przynajmniej na 28x2.0) miejsca w standardowej torebce podsiodłowej nie ma, a nawet sama dętka 29'' (28x2.0) ledwo się mie¶ci - st±d pomysł "oponodętki" jako dojazdówki, jak szytka tylko nieco szerszej.

-- -- -
Torba podsiodłowa wisi na prętach siodełka i jest czasem dodatkowo przymocowana do sztycy.

Data: 2017-08-02 09:25:40
Autor: Andrzej Ozieblo
Opona na zapas.
W dniu 2017-08-01 o 19:26, Prot Ogenes pisze:

[...]

Mnie się zdarzało w dawnych czasach. Hamulce Canti w trakcie zużycia lubiły pocierać o oponę z boku. W ten sposób załatwiłem dwie opony. Pomimo, że geometria pracy klocków jest ta sama w canti i vbrejkach, co mi kiedy¶ wytłumaczył Jasiu Cytawa, nigdy nic złego nie spotkało mnie ze strony vbrejków. A od kiedy jeżdżę z tarczówkami tego typu problem nie występuje z oczywistych powodów.

Data: 2017-08-04 01:57:21
Autor: mmateusz
Opona na zapas.
W dniu ¶roda, 2 sierpnia 2017 09:25:44 UTC+2 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
W dniu 2017-08-01 o 19:26, Prot Ogenes pisze:
Mnie się zdarzało w dawnych czasach. Hamulce Canti w trakcie zużycia lubiły pocierać o oponę z boku. W ten sposób załatwiłem dwie opony.

Mi tez sie tak zdazylo z Canti. Ale moim zdaniem to była bardziej wina w±skich obreczy, które wtedy montowano w rowerach MTB.
Wystarczyła opona wieksza niż 2.0 i odstawała ona na boki, jak pękata żarówka:
klocki idac po łuku czesto kolidowały własnie z opon± ;/
Po zmianie na Vbrejki problem w zasadzie ustapil, ale tez trzeba bylo uwazac przy regulacji.
Ale to bylo 20 lat temu. Teraz zapasowa opona to bylaby jedna z ostatnich rzeczy, któr± bym wzial.
--
mmateusz

Opona na zapas.