Data: 2009-06-16 15:21:49 | |
Autor: mmateusz | |
Opona przód Enduro | |
witam,
w związku z tym, że mój Conti Explorer 2,1 powoli się kończy szukam opony na przód do Enduro. Z Explorera byłem zadowolony, ale wolałbym coś szerszego. Polecane są Nobby Nice, ale wolałbym coś tańszego. Tak pobieżnie z przeglądu rynku: - Schwalbe FAT ALBERT Front 26x2,25 - Conti Mountain King - Conti Speed King - ale chyba za mały bieżnik. - Nobby Nic - jeszcze raz Explorer - przynajmniej wiem jak się zachowa mk. -- |
|
Data: 2009-06-16 16:00:57 | |
Autor: mbut | |
Opona przód Enduro | |
mmateusz pisze:
witam,no właśnie zakupiłem taką oponkę po raz pierwszy Continental-Explorer ProTecion 26x2,1 mógłbyś mi opisać coś na ten temat, jak Ci się sprawowała. Jeźdzę na maratony i rajdy-teren leśny. Bardzo rzadko po szosie. pozdrawiam |
|
Data: 2009-06-16 16:17:41 | |
Autor: mmateusz | |
Opona przód Enduro | |
no właśnie zakupiłem taką oponkę po raz pierwszy Continental-Explorer ProTecion 26x2,1 oponka b. uniwersalna - na błocie i kamieniach radzi sobie b. dobrze. słabo sobie radzi tylko na luźnym i sypkim - wtedy popuszcza. no i luźne kamienie wielkości pięści - czuć, że jest do tego za mała. wada, to że łapią dużo gum, ale to raczej moje uwielbienie do jazdy na niskim ciśnieniu, bo większość to snejki :) -- mk -- |
|
Data: 2009-06-16 16:01:08 | |
Autor: mbut | |
Opona przód Enduro | |
mmateusz pisze:
witam,no właśnie zakupiłem taką oponkę po raz pierwszy Continental-Explorer ProTecion 26x2,1 mógłbyś mi opisać coś na ten temat, jak Ci się sprawowała. Jeźdzę na maratony i rajdy-teren leśny. Bardzo rzadko po szosie. pozdrawiam |
|
Data: 2009-06-16 16:01:41 | |
Autor: mbut | |
Opona przód Enduro | |
mmateusz pisze:
witam,no właśnie zakupiłem taką oponkę po raz pierwszy Continental-Explorer ProTecion 26x2,1 mógłbyś mi opisać coś na ten temat, jak Ci się sprawowała. Jeźdzę na maratony i rajdy-teren leśny. Bardzo rzadko po szosie. pozdrawiam |
|
Data: 2009-06-16 16:04:54 | |
Autor: Legut | |
Opona przód Enduro | |
mmateusz pisze:
witam, MOże Tioga Factory DH 2,1F? Mam je już drugi sezon i spisują się świetnie. pozdrawiam Legut |
|
Data: 2009-06-16 16:35:00 | |
Autor: Wooyek | |
Opona przód Enduro | |
w związku z tym, że mój Conti Explorer 2,1 powoli się kończy szukam Nowe Fat Alberty to jest właśnie prawdziwe enduro. Opona dość świeża, więc trudno o sensowne opinie, ale pierwsze relacje użytkowników bardzo pozytywne :) - Conti Mountain King Bardziej przerośnięte XC, niż enduro - ponoć się sprawdzają, ale te szmatki wymagają dużej dozy zaufania (co do wytrzymałości)... - Conti Speed King - ale chyba za mały bieżnik. Do polskiego enduro to bym się nie skusił (w PL zawsze gdzieś zalega jakieś błoto), zwłaszcza na przód. - Nobby Nic Mój typ i mój wybór. Wytrzymałość niestety też nie zachwyca (dość wrażliwe ścianki boczne), ale właściwości jedne: rewelacja. Można śmiało śmigać od suchego asfaltu, poprzez mokre górskie szlaki, aż po śnieg. A do tego mają bardzo niskie opory toczenia. Generalnie powyższe typy bardzo dobre, ew. możesz dopisać nieco mocniejszego Maxxisa Ardent (~630 g, 2.25"). Ja bym wybrał coś od Schwalbe - albo sprawdzonego Nobby Nica, albo jak wolisz nowości, to Fat Alberta. -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-16 17:05:12 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Opona przód Enduro | |
On 2009-06-16, Wooyek wrote:
w związku z tym, że mój Conti Explorer 2,1 powoli się kończy szukam Wyglądają nawet fajnie. ;) - Conti Mountain King Nawet wersja "Protection"? Jak się ichni bieżnik i guma sprawdzają w warunkach różnorakich? - Nobby Nic Potwierdzam. Miałem wcześniej Tiogi Factory XC i delikatnie mówiąc nie byłem z ich przyczepności zadowolony, na mokrych kamieniach były masakryczne, na suchych tylko tak sobie. Dosiadłem przy okazji rower na Nobby Nicach i od razu wymieniłem opony - niebo a ziemia pod kątem przyczepności, mimo mniej agresywnego bieżnika. Jest wersja "Snake Skin" - daje to coś? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-16 21:55:58 | |
Autor: Krees | |
Opona przód Enduro | |
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
Mam Protection i absolutnie nie są delikatnymi szmatkami :). -- Pozdrawiam, Krees -- |
|
Data: 2009-06-16 17:46:39 | |
Autor: Solar | |
Opona przód Enduro | |
Wooyek pisze:
- Conti Mountain KingBardziej przerośnięte XC, niż enduro - ponoć się sprawdzają, ale te szmatki wymagają dużej dozy zaufania (co do wytrzymałości)... Moje MK Supersonic 2,4 jak na razie wytrzymują bez problemu. Klocki nie odpadają, gumy z przodu chyba nie złapałem w ogóle. Choć jeżdżę raczej na większym niż mniejszym ciśnieniu. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały pomniki i czyniły hołdy, żeby ludzkość zobaczyła ich wielką miłość do danego autorytetu." Adam Nowak "Raz, dwa, trzy" |
|
Data: 2009-06-16 19:10:52 | |
Autor: tu_droplet | |
Opona przód Enduro | |
mmateusz wrote:
..... - Nobby Nic z tą oponą mam na pieńku. Ma fatalne trzymanie boczne w mokrym terenie i o ile te problemy miałem raczej z tyłem to i tak opona ma zbyt delikatny bok i nie lubi wysokich ciśnień. |
|
Data: 2009-06-16 17:37:24 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Opona przód Enduro | |
On 2009-06-16, tu_droplet wrote:
mmateusz wrote: Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie ciśnienie? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-06-17 06:59:31 | |
Autor: mbut | |
Opona przód Enduro | |
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-06-16, tu_droplet wrote:no właśnie odnośnie ciśnienia jeszcze jedno pytanie: Jakie ciśnienie ładować, aby nie robić jej krzywdy? jeżdzę wyłącznie po lasach i raczej po ciężkim terenie. A za poprzednie odpowiedzi serdeczne dzięki |
|
Data: 2009-06-17 09:29:17 | |
Autor: Wooyek | |
Opona przód Enduro | |
> Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie Masz napisane na boku opony :P Konkretną wartość z zakresu wybierasz do swojej masy, terenu i agresywności jazdy. W większości przypadków lepiej jak najmniej, niż za dużo. Spadek oporów toczenia wynikający z nabicia opony jest odczuwalny co najwyżej na szosie, a w terenie skutek jest wręcz przeciwny - twarda opona mocno ogranicza przyczepność i zmniejsza płynność i komfort jazdy (5psi czasem robi wielką różnicę!), czego efektem jest wolniejsza jazda. Najlepiej samemu dobrać swoje ciśnienie metodą prób i błędów - zmniejszać ciśnienie, aż zaczniesz przebijać dętki i/lub będziesz czuł, że opona jest niestabilna w zakrętach (zawija się). Zacznij od 2atm (29psi). -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-06-17 10:25:15 | |
Autor: mbut | |
Opona przód Enduro | |
Wooyek pisze:
> Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie wielkie dzięki, ja do tej pory pompowałem stare opony Panaracer Mach do ok 3Barów pozdrawiam i dzięki kolegom za informacje |
|
Data: 2009-06-17 12:21:51 | |
Autor: tu_droplet | |
Opona przód Enduro | |
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-06-16, tu_droplet wrote: w/g strony producenta zalecano ok 2.2bar ale ja przy mojej masie > 100kg preferuję 3bar albo 3.5bar w teren. Sprawa dotyczy enduro czyli np jazdy w Gorcach a przy takim ciśnieniu mieliśmy najmniej kłopotów na kamieniach. Ta opona przy ci ciśnieniu powyżej 2.2bar bardzo kiepsko trzymała. Każdy ma swoje preferencje, razem z partnerem jeżdzimy teraz na nawet różnych Schwalbe ale nie na Noby Nic-u. Osobiście do enduro wolę Nokiany i większe z przodu np 2.3 ale mam kłopot z nabyciem. |
|
Data: 2009-06-16 21:29:01 | |
Autor: Maciek \"Sołtys\" | |
Opona przód Enduro | |
mmateusz pisze:
- jeszcze raz Explorer - przynajmniej wiem jak się zachowa identyczny jak explorer pod względem bieżnika jest Vertical - 2.3 niby ale na prawdę to porządne 2.1. mam na przodzie i tyle i jest super -- Maciek "Sołtys" Kraków |
|
Data: 2009-06-17 09:13:38 | |
Autor: | |
Opona przód Enduro | |
mmateusz <mmateuszWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał:
w związku z tym, że mój Conti Explorer 2,1 powoli się kończy szukam oponyna przód do Enduro. WTB Weirwolf. Zapodałem sobie eksperymentalnie 2,5 na przód i jestem zachwycony. Następną moją oponą też będzie Weirwolf, ale pewnie 2,3:) Polecam też Conti Vertical, ale Weirwolf moim zdaniem lepszy. -- Pozdrrawiam Maciorra -- |