Opona przód Enduro

Data: 2009-06-16 15:21:49
Autor: mmateusz
Opona przód Enduro
witam,
w związku z tym, że mój Conti Explorer 2,1 powoli się kończy szukam opony na
przód do Enduro. Z Explorera byłem zadowolony, ale wolałbym coś szerszego.
Polecane są Nobby Nice, ale wolałbym coś tańszego.
Tak pobieżnie z przeglądu rynku:
- Schwalbe FAT ALBERT Front 26x2,25
- Conti Mountain King
- Conti Speed King - ale chyba za mały bieżnik.
- Nobby Nic
- jeszcze raz Explorer - przynajmniej wiem jak się zachowa

mk.

Data: 2009-06-16 16:00:57
Autor: mbut
Opona przód Enduro
mmateusz pisze:
[...]

no właśnie zakupiłem taką oponkę po raz pierwszy Continental-Explorer ProTecion  26x2,1
mógłbyś mi opisać coś na ten temat, jak Ci się sprawowała. Jeźdzę na maratony i rajdy-teren leśny. Bardzo rzadko po szosie.
pozdrawiam

Data: 2009-06-16 16:17:41
Autor: mmateusz
Opona przód Enduro
no właśnie zakupiłem taką oponkę po raz pierwszy Continental-Explorer ProTecion  26x2,1
mógłbyś mi opisać coś na ten temat, jak Ci się sprawowała. Jeźdzę na maratony i rajdy-teren leśny. Bardzo rzadko po szosie.

oponka b. uniwersalna - na błocie i kamieniach radzi sobie b. dobrze.
słabo sobie radzi tylko na luźnym i sypkim - wtedy popuszcza.
no i luźne kamienie wielkości pięści - czuć, że jest do tego za mała.
wada, to że łapią dużo gum, ale to raczej moje uwielbienie do jazdy na niskim
ciśnieniu, bo większość to snejki :)

--
mk

Data: 2009-06-16 16:04:54
Autor: Legut
Opona przód Enduro
mmateusz pisze:
[...]

MOże Tioga Factory DH 2,1F?  Mam je już drugi sezon i spisują się świetnie.

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-06-16 16:35:00
Autor: Wooyek
Opona przód Enduro
[...]

Nowe Fat Alberty to jest właśnie prawdziwe enduro. Opona dość świeża, więc trudno o sensowne opinie, ale pierwsze relacje użytkowników bardzo pozytywne :)

- Conti Mountain King

Bardziej przerośnięte XC, niż enduro - ponoć się sprawdzają, ale te szmatki wymagają dużej dozy zaufania (co do wytrzymałości)...

- Conti Speed King - ale chyba za mały bieżnik.

Do polskiego enduro to bym się nie skusił (w PL zawsze gdzieś zalega jakieś błoto), zwłaszcza na przód.

- Nobby Nic

Mój typ i mój wybór. Wytrzymałość niestety też nie zachwyca (dość wrażliwe ścianki boczne), ale właściwości jedne: rewelacja. Można śmiało śmigać od suchego asfaltu, poprzez mokre górskie szlaki, aż po śnieg. A do tego mają bardzo niskie opory toczenia.

Generalnie powyższe typy bardzo dobre, ew. możesz dopisać nieco mocniejszego Maxxisa Ardent (~630 g, 2.25"). Ja bym wybrał coś od Schwalbe - albo sprawdzonego Nobby Nica, albo jak wolisz nowości, to Fat Alberta.

Data: 2009-06-16 17:05:12
Autor: Jan Srzednicki
Opona przód Enduro
On 2009-06-16, Wooyek wrote:
[...]

Wyglądają nawet fajnie. ;)

- Conti Mountain King

Bardziej przerośnięte XC, niż enduro - ponoć się sprawdzają, ale te szmatki wymagają dużej dozy zaufania (co do wytrzymałości)...

Nawet wersja "Protection"? Jak się ichni bieżnik i guma sprawdzają w
warunkach różnorakich?

[...]

Potwierdzam. Miałem wcześniej Tiogi Factory XC i delikatnie mówiąc nie
byłem z ich przyczepności zadowolony, na mokrych kamieniach były
masakryczne, na suchych tylko tak sobie. Dosiadłem przy okazji rower na
Nobby Nicach i od razu wymieniłem opony - niebo a ziemia pod kątem
przyczepności, mimo mniej agresywnego bieżnika.

Jest wersja "Snake Skin" - daje to coś?

Data: 2009-06-16 21:55:58
Autor: Krees
Opona przód Enduro
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):

> [...]

Nawet wersja "Protection"? Jak się ichni bieżnik i guma sprawdzają w

Mam Protection i absolutnie nie są delikatnymi szmatkami :).

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-06-16 17:46:39
Autor: Solar
Opona przód Enduro
Wooyek pisze:

- Conti Mountain King
Bardziej przerośnięte XC, niż enduro - ponoć się sprawdzają, ale te szmatki wymagają dużej dozy zaufania (co do wytrzymałości)...

Moje MK Supersonic 2,4 jak na razie wytrzymują bez problemu. Klocki nie odpadają, gumy z przodu chyba nie złapałem w ogóle. Choć jeżdżę raczej na większym niż mniejszym ciśnieniu.

"Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały pomniki i czyniły hołdy, żeby ludzkość zobaczyła ich wielką miłość do danego autorytetu."
                                         Adam Nowak "Raz, dwa, trzy"

Data: 2009-06-16 19:10:52
Autor: tu_droplet
Opona przód Enduro
mmateusz wrote:
- Nobby Nic

z tą oponą mam na pieńku. Ma fatalne trzymanie boczne w mokrym terenie i o ile te problemy miałem raczej z tyłem to i tak opona ma zbyt delikatny bok i nie lubi wysokich ciśnień.

Data: 2009-06-16 17:37:24
Autor: Jan Srzednicki
Opona przód Enduro
On 2009-06-16, tu_droplet wrote:
mmateusz wrote:
- Nobby Nic

z tą oponą mam na pieńku. Ma fatalne trzymanie boczne w mokrym terenie i o ile te problemy miałem raczej z tyłem to i tak opona ma zbyt delikatny bok i nie lubi wysokich ciśnień.

Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie ciśnienie?

Data: 2009-06-17 06:59:31
Autor: mbut
Opona przód Enduro
On 2009-06-16, tu_droplet wrote:
mmateusz wrote:
[...]

no właśnie odnośnie ciśnienia jeszcze jedno pytanie:
Jakie ciśnienie ładować, aby nie robić jej krzywdy? jeżdzę wyłącznie po lasach i raczej po ciężkim terenie.
A za poprzednie odpowiedzi serdeczne dzięki

Data: 2009-06-17 09:29:17
Autor: Wooyek
Opona przód Enduro
> [...]
no właśnie odnośnie ciśnienia jeszcze jedno pytanie:
Jakie ciśnienie ładować, aby nie robić jej krzywdy? jeżdzę wyłącznie

Masz napisane na boku opony :P Konkretną wartość z zakresu wybierasz do swojej masy, terenu i agresywności jazdy. W większości przypadków lepiej jak najmniej, niż za dużo.

Spadek oporów toczenia wynikający z nabicia opony jest odczuwalny co najwyżej na szosie, a w terenie skutek jest wręcz przeciwny - twarda opona mocno ogranicza przyczepność i zmniejsza płynność i komfort jazdy (5psi czasem robi wielką różnicę!), czego efektem jest wolniejsza jazda.

Najlepiej samemu dobrać swoje ciśnienie metodą prób i błędów - zmniejszać ciśnienie, aż zaczniesz przebijać dętki i/lub będziesz czuł, że opona jest niestabilna w zakrętach (zawija się). Zacznij od 2atm (29psi).

Data: 2009-06-17 10:25:15
Autor: mbut
Opona przód Enduro
Wooyek pisze:
> [...]

Najlepiej samemu dobrać swoje ciśnienie metodą prób i błędów - zmniejszać ciśnienie, aż zaczniesz przebijać dętki i/lub będziesz czuł, że opona jest niestabilna w zakrętach (zawija się). Zacznij od 2atm (29psi).

wielkie dzięki, ja do tej pory pompowałem stare opony Panaracer Mach do ok 3Barów
pozdrawiam i dzięki kolegom za informacje

Data: 2009-06-17 12:21:51
Autor: tu_droplet
Opona przód Enduro
On 2009-06-16, tu_droplet wrote:
mmateusz wrote:
[...]

w/g strony producenta zalecano ok 2.2bar ale ja przy mojej masie > 100kg preferuję 3bar albo 3.5bar w teren. Sprawa dotyczy enduro czyli np jazdy w Gorcach a przy takim ciśnieniu mieliśmy najmniej kłopotów na kamieniach. Ta opona przy ci ciśnieniu powyżej 2.2bar bardzo kiepsko trzymała. Każdy ma swoje preferencje, razem z partnerem jeżdzimy teraz na nawet różnych Schwalbe ale nie na Noby Nic-u. Osobiście do enduro wolę Nokiany i większe z przodu np 2.3 ale mam kłopot z nabyciem.

Data: 2009-06-16 21:29:01
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Opona przód Enduro
mmateusz pisze:
- jeszcze raz Explorer - przynajmniej wiem jak się zachowa

mk.

identyczny jak explorer pod względem bieżnika jest Vertical - 2.3 niby ale na prawdę to porządne 2.1.
mam na przodzie i tyle i jest super
--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-06-17 09:13:38
Autor:
Opona przód Enduro
mmateusz <mmateuszWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał:
w związku z tym, że mój Conti Explorer 2,1 powoli się kończy szukam opony
na
przód do Enduro.

WTB Weirwolf. Zapodałem sobie eksperymentalnie 2,5 na przód i jestem zachwycony. Następną moją oponą też będzie Weirwolf, ale pewnie 2,3:)

Polecam też Conti Vertical, ale Weirwolf moim zdaniem lepszy.

--   Pozdrrawiam
Maciorra

--

Opona przód Enduro