Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Opona przód Enduro

Opona przód Enduro

Data: 2009-06-16 19:10:52
Autor: tu_droplet
Opona przód Enduro
mmateusz wrote:
.....
- Nobby Nic

z tą oponą mam na pieńku. Ma fatalne trzymanie boczne w mokrym terenie i o ile te problemy miałem raczej z tyłem to i tak opona ma zbyt delikatny bok i nie lubi wysokich ciśnień.

Data: 2009-06-16 17:37:24
Autor: Jan Srzednicki
Opona przód Enduro
On 2009-06-16, tu_droplet wrote:
mmateusz wrote:
....
- Nobby Nic

z tą oponą mam na pieńku. Ma fatalne trzymanie boczne w mokrym terenie i o ile te problemy miałem raczej z tyłem to i tak opona ma zbyt delikatny bok i nie lubi wysokich ciśnień.

Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie ciśnienie?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2009-06-17 06:59:31
Autor: mbut
Opona przód Enduro
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-06-16, tu_droplet wrote:
mmateusz wrote:
....
- Nobby Nic
z tą oponą mam na pieńku. Ma fatalne trzymanie boczne w mokrym terenie i o ile te problemy miałem raczej z tyłem to i tak opona ma zbyt delikatny bok i nie lubi wysokich ciśnień.

Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie ciśnienie?

no właśnie odnośnie ciśnienia jeszcze jedno pytanie:
Jakie ciśnienie ładować, aby nie robić jej krzywdy? jeżdzę wyłącznie po lasach i raczej po ciężkim terenie.
A za poprzednie odpowiedzi serdeczne dzięki

Data: 2009-06-17 09:29:17
Autor: Wooyek
Opona przód Enduro
> Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie
> ciśnienie?
no właśnie odnośnie ciśnienia jeszcze jedno pytanie:
Jakie ciśnienie ładować, aby nie robić jej krzywdy? jeżdzę wyłącznie
po lasach i raczej po ciężkim terenie.

Masz napisane na boku opony :P Konkretną wartość z zakresu wybierasz do swojej masy, terenu i agresywności jazdy. W większości przypadków lepiej jak najmniej, niż za dużo.

Spadek oporów toczenia wynikający z nabicia opony jest odczuwalny co najwyżej na szosie, a w terenie skutek jest wręcz przeciwny - twarda opona mocno ogranicza przyczepność i zmniejsza płynność i komfort jazdy (5psi czasem robi wielką różnicę!), czego efektem jest wolniejsza jazda.

Najlepiej samemu dobrać swoje ciśnienie metodą prób i błędów - zmniejszać ciśnienie, aż zaczniesz przebijać dętki i/lub będziesz czuł, że opona jest niestabilna w zakrętach (zawija się). Zacznij od 2atm (29psi).
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

Data: 2009-06-17 10:25:15
Autor: mbut
Opona przód Enduro
Wooyek pisze:
> Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie
> ciśnienie?
no właśnie odnośnie ciśnienia jeszcze jedno pytanie:
Jakie ciśnienie ładować, aby nie robić jej krzywdy? jeżdzę wyłącznie
po lasach i raczej po ciężkim terenie.

Masz napisane na boku opony :P Konkretną wartość z zakresu wybierasz do swojej masy, terenu i agresywności jazdy. W większości przypadków lepiej jak najmniej, niż za dużo.

Spadek oporów toczenia wynikający z nabicia opony jest odczuwalny co najwyżej na szosie, a w terenie skutek jest wręcz przeciwny - twarda opona mocno ogranicza przyczepność i zmniejsza płynność i komfort jazdy (5psi czasem robi wielką różnicę!), czego efektem jest wolniejsza jazda.

Najlepiej samemu dobrać swoje ciśnienie metodą prób i błędów - zmniejszać ciśnienie, aż zaczniesz przebijać dętki i/lub będziesz czuł, że opona jest niestabilna w zakrętach (zawija się). Zacznij od 2atm (29psi).

wielkie dzięki, ja do tej pory pompowałem stare opony Panaracer Mach do ok 3Barów
pozdrawiam i dzięki kolegom za informacje

Data: 2009-06-17 12:21:51
Autor: tu_droplet
Opona przód Enduro
Jan Srzednicki wrote:
On 2009-06-16, tu_droplet wrote:
mmateusz wrote:
....
- Nobby Nic
z tą oponą mam na pieńku. Ma fatalne trzymanie boczne w mokrym terenie i o ile te problemy miałem raczej z tyłem to i tak opona ma zbyt delikatny bok i nie lubi wysokich ciśnień.

Dlaczego jej robisz krzywdę i chcesz pakować do niej wysokie ciśnienie?


w/g strony producenta zalecano ok 2.2bar ale ja przy mojej masie > 100kg preferuję 3bar albo 3.5bar w teren. Sprawa dotyczy enduro czyli np jazdy w Gorcach a przy takim ciśnieniu mieliśmy najmniej kłopotów na kamieniach. Ta opona przy ci ciśnieniu powyżej 2.2bar bardzo kiepsko trzymała. Każdy ma swoje preferencje, razem z partnerem jeżdzimy teraz na nawet różnych Schwalbe ale nie na Noby Nic-u. Osobiście do enduro wolę Nokiany i większe z przodu np 2.3 ale mam kłopot z nabyciem.

Opona przód Enduro

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona