Opona z niższym indeksem prędkości

Data: 2016-10-31 13:07:19
Autor: Jacek
Opona z niższym indeksem prędkości
Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prędkości W, a takiej samej nie może znaleźć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędkości.
Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędkości będzie w jakiś sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalają?
Czytam takie coś;
http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiarskie-mity/?id=970
ale nie powiem, żeby mnie oświeciło.
Jacek

Data: 2016-10-31 13:53:18
Autor: Uncle Pete
On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote:
[...]

Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko różniących stopniem zużycia.

Przy okazji, może ktoś mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:

"Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu przednie koła i puszczamy przed siebie. Następnie przenosimy blokadę na tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki będzie wynik? Zdradzę, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód będzie zachowywał się mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."

Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem przez zablokowane przednie koła? Ponadto zablokowane tylne koła przyhamowują samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie działo raczej stabilizująco.

Bo tłumaczenie w artykule wydaje się dziwne: "Na przedniej osi nowoczesne samochody mają: skrętne koła, silnik, systemy wspierające trakcję (ESP), systemy wspierające hamowanie (ABS, BA), opony. Jeżeli za kierownicą siedzi użytkownik, który potrafi zrobić użytek z tego wszystkiego, to do tej listy można zapisać jeszcze człowieka. W innym przypadku bardziej jest to zagrożenie niż pozytyw. A co mamy na tylnej osi? Tylną oś i dobre opony."

Jakby na tylnej osi nie było ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwykłych hamulców.

Piotr

Data: 2016-10-31 15:20:30
Autor: Jacek
W dniu 31.10.2016 o 13:53, Uncle Pete pisze:
Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko
różniących stopniem zużycia.
Czyli, jak? Niech śmiało montuje z niższym indeksem i jeździ? Stopień zużycia będzie podobny, bo opony mają przebieg max 10 kkm.

[...]

Poeta miał na myśli chyba, że przy zablokowanych tylnych kołach łatwo o zarzucenie tyłem. Co sam potwierdzam, bo (jak były zimy ze śniegiem) spróbowałem, jak to będzie skręcić gwałtownie na śliskim i spróbować wyprowadzić. Okazało się, że nawet nie wiedziałem kiedy, jak mój tył mi wyprzedził przód ;-) Miałem wtedy z przodu opony "miód malina" a z tyłu takie bliskie zdarcia do TWI.
Jacek

Data: 2016-10-31 16:00:51
Autor: Budzik
Opona z niższym indeksem prędkości
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...

[...]

W niektorych krajach mozesz montowac rózne opony na tej samej osi.
U nas musi byc taki sam bieznik (rzeźba)
I tyle.

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2016-10-31 17:00:27
Autor: t-1
W dniu 2016-10-31 13:53, Uncle Pete pisze:

Ponadto zablokowane tylne koła
przyhamowują samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie
działo raczej stabilizująco.

Zablokowane tylne koła, jak zapewne sobie wyobrazisz,  muszą się ślizgać gdy samochód jedzie. A ślizgać się mogą w dowolnym kierunku, zazwyczaj lubią  w bok.
Koła dobrze hamują jak mają pełną przyczepność do drogi.
Podobnie trudno niewprawnemu kierowcy jeździć z tylnym napędem.
Stąd częste problemy 'młodzieży" w BMW.
Kierowcy dawniej często wozili trylinkę w kufrze, aby zwiększyć przyczepność tylnych kół.

Data: 2016-10-31 18:09:20
Autor: t-1
W dniu 2016-10-31 13:07, Jacek pisze:
[...]

Jak wiem z doświadczenia, opony o niższym indeksie prędkości są mniej dokładnie zrobione.
Indeks prędkości może więc wpływać na łatwość wyważenia opony.
Inaczej mówiąc, przy dużych szybkościach może być odczuwane trudne do zlikwidowania drżenie kierownicy.
Ale tak być nie musi, po prostu kwestia szczęścia w zakupie.

Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż dopuszczalny.

Tu znalazłem trochę informacji.
http://www.tirendo.pl/indeks-predkosci

Data: 2016-10-31 19:33:05
Autor: Marcin N
W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze:
Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż
dopuszczalny.

A jaki jest dopuszczalny indeks prędkości?
Co z tego, że samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150?

Po co mi wysoki indeks?

--
MN

Data: 2016-10-31 19:53:59
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:33:05 +0100, Marcin N napisał(a):

[...]

Teoria mówi że ten indeks nie ma być dostosowany ani do prędkości z którą
jeździsz, ani do prędkości którą rozwija samochód, a być taki (lub wyższy)
jak ten w oponach określonych w homologacji.

I potrzebny jest wyższy dostosowany do mocy, rodzaju napędu i jego
geometrii.

Data: 2016-10-31 19:55:38
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Mon, 31 Oct 2016 13:07:19 +0100, Jacek napisał(a):

[...]

Opony z różnym indeksem prędkości mogą mieć inną konstrukcję wewnątrz, inną
sztywność bocznych ścianek i inną mieszankę.

Data: 2016-11-01 02:30:45
Autor: przemek.jedrzejczak
Opona z niższym indeksem prędkości
ja rozumiem ludzi co kupuja nalewki do Monster trucka o mocy 45KM i kulaja sie nim na dzialke czy do Biedry ale jak ktos dziaduje przy takiej furze to rece opadaja ... choc to chyba popularne ostatnimi czasy znam przypadek z rocznym Mietkiem (E-Klasa) jakies 20tys ojro w kredycie i jazde przez caly rok na zimowkach bo letni komplet za drogi :-)

P.

Data: 2016-11-01 10:43:35
Autor: tck

Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:3a9d1d9a-e2e6-4680-a8c4-45216172d067googlegroups.com...
[...]

a skąd wiesz jakie volvo i za ile? za 10tys można mieć volvo awd...
z resztą na czym miało by polegać to dziadowanie? że rozwalił jedną sztukę i chce ją wymienić zamiast posklejać bok opony?

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl -- -

Data: 2016-11-01 02:48:30
Autor: przemek.jedrzejczak
Opona z niższym indeksem prędkości
-- chce ją wymienić zamiast posklejać bok opony?

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie

P.

Data: 2016-11-01 15:43:15
Autor: Jacek
W dniu 01.11.2016 o 10:48, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
Jacek

Data: 2016-11-01 08:00:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Opona z niższym indeksem prędkości
-- No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
Jacek

to jaki model dokladnie potrzeba ?

P.

Data: 2016-11-01 17:18:08
Autor: Jacek
W dniu 01.11.2016 o 16:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
Jacek

to jaki model dokladnie potrzeba ?
Temat już nieaktualny. Sąsiad kupił oponę z indeksem V zamiast W. Mam nadzieję, że nie pozna różnicy. W jest do 270 a V do 240 km/h.
Jacek

Data: 2016-11-01 18:42:11
Autor: Cavallino
W dniu 01-11-2016 o 15:43, Jacek pisze:
[...]

Pomysł, żeby jeździć z jedną oponą nową i 3 starymi jest conajmniej wątpliwy.....

Data: 2016-11-01 22:01:01
Autor: Budzik
Opona z niższym indeksem prędkości
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Albowiem?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2016-11-01 23:03:52
Autor: Cavallino
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
[...]

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych bieżników na koła tej samej osi.
Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie - np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej zużyta, już tak.
I masz bączka jak nic.

Data: 2016-11-02 00:00:51
Autor: Budzik
[...]

Nie zakłada się bo takie sa przepisy.
W takim GBR nie ma z tym problemu.

Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej zużyta, już tak.
I masz bączka jak nic.

W erze absu? E tam... --
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem"   - Charlie Chaplin

Data: 2016-11-02 16:43:40
Autor: Cavallino
W dniu 02-11-2016 o 01:00, Budzik pisze:
[...]

Jasne.
I nie wchodzi się pod samochody tylko dlatego, że przepisy zabraniają...

W takim GBR nie ma z tym problemu.

Może mają mniejsze ciągoty do "oszczędzania" w ten sposób?

A co ma abs do tego?

Data: 2016-11-02 17:00:49
Autor: Budzik
[...]

Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczym przeszkadzac nie beda - wiem bo ostatnio pare tysiecy przejechałem własnie na takim zestawie.
Jak natomiast bedziesz jechał jak Hamilton nie majac odpowiedniego samochodu lub umiejetnosci to i tak się rozwalisz.

W takim GBR nie ma z tym problemu.

Może mają mniejsze ciągoty do "oszczędzania" w ten sposób?

A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?
Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo tego, ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas...

[...]

Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to abs sobie je wyrówna. Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie gorsze. Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie słabe ale takie same...
Oczywiście najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie bedzie wyrzucał opony która ma powiedzmy 5mm bieznika.

--
Pozdrawia... Budzik
Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

Data: 2016-11-02 18:47:25
Autor: Cavallino
W dniu 02-11-2016 o 18:00, Budzik pisze:
[...]

Tak, tak, a nalewki są lepsze niż nowe gumy markowego producenta - to już słyszałem.
Tyle że jak się jednak okaże, że jest inaczej, to będzie za późno.
Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.

[...]

Powiedziałbym że społeczeństwo jako całość jest jednak mądrzejsze.
Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.
Może potrzebują czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia które ich też dopadło?

[...]

Problem w tym, że nic nie mówiłem o hamowaniu.

Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie
gorsze.

Mam dokładnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol

[...]

Zawsze można ją dorżnąć na przemian z dwiema które jeszcze zostały.

Data: 2016-11-02 17:59:38
Autor: masti
Cavallino wrote:

Ale parę miesięcy temu był Brexit,

naprawdę?

Data: 2016-11-02 19:00:49
Autor: Budzik
Opona z niższym indeksem prędkości
Użytkownik masti gone@to.hell ...

Ale parę miesięcy temu był Brexit,

naprawdę?

Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna funkcja jezyka została spełniona.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2016-11-02 19:04:02
Autor: masti
Budzik wrote:

[...]

nie, nie wie. stwierdzenie, żę był Brexit  jest bzdurą. od niewiążącego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Data: 2016-11-02 22:01:08
Autor: Budzik
[...]

Tak, wiemy, kazdy srednio rozgarniety to rozumie.

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2016-11-03 09:58:48
Autor: J.F.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nvddb2$enn$1@dont-email.me...
Budzik wrote:
[...]

Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja racji.

Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma pojsc szybko.

J.

Data: 2016-11-03 11:12:17
Autor: masti

Budzik wrote:
[...]

nowa premier jest zdecydowana tylko społeczeństwo się oddecydowuje jak
zobaczyło co go czeka
A Niemcy i Francuzi stawiają ją pod ścianą. Chcieliście to róbcie. Ale
bez pieszczot. Siekierą. I naraz okazuje się, że rząd brytyjski chciałby
jak PiS. Wyjść z UE ale zachować wszystkie przywileje i dotacje. I udaje
zdziwionego, zę tak się nie da

Data: 2016-11-03 18:39:21
Autor: Cavallino
Budzik wrote:
[...]

No chyba żeby jednak nie.
Widać nowa premier powinna rozpieprzyć ichny trybunał, żeby nie przeszkadzał w pracy fanatyków......

Data: 2016-11-02 19:00:49
Autor: Budzik
[...]

Jedyny problem jaki widze w nalewkach to to, ze jednak masz opone 2-3 lat starsza (karkas), niemniej założyłem w jednym aucie i róznicy nie widze - rzeczywiście jezdzi się super.
Ostatnio jednak nie zakładam z innego powodu - róznica w cenie zrobiła się zbyt mała w moich rozmiarach.
Ale tak jak mowie - wszystko zalezy od tego jak jezdzisz.
Jezeli pomykałbym 200 na godzine nowym autem sportowym, nastawiałbym się na szybkie, sportowe pokonywanie zakretów to pewnie tez szukałbym opony najlepszej jaka da sie kupic.
Mnie sie jednak juz tak nie spieszy... :)

Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

[...]

Ale w jakim sensie?

Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Może potrzebują czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia które ich też dopadło?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

[...]

Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów? No to wracam do tego co pisałem powyzej - trzeba jezdzic z głową.
Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez radza?
Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic.

Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz
dwie gorsze.

Mam dokładnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol

Szanuje odmienne zdanie, zwłaszcza jak jest poparte jakimis bardziej rozbudowanymi argumentami niz BO TAK!

[...]

Niemniej zawsze to jakis kompromis. Reasumujac - zamiast namietnie wierzyc w to co potrafi auta lepiej byc swiadomym...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2016-11-02 22:50:45
Autor: Cavallino
W dniu 02-11-2016 o 20:00, Budzik pisze:

Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

Czyli tym co na kołach jednej osi każą mieć takie same opony.
I tym co nalewki uważają za zło.

Powiedziałbym że społeczeństwo jako całość jest jednak mądrzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.

Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, że zdurnieli.
Aczkolwiek może jeszcze jakieś wnioski wyciągną.

Może potrzebują czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia
które ich też dopadło?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej zdurniałych, więc może zorientują się, że czas je zmienić.

Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, myślę o jeździe jako takiej, w całym jej aspekcie.

No to wracam do tego co pisałem
powyzej - trzeba jezdzic z głową.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadziałał CI kiedyś ESP w aucie?
Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy ktoś przestraszy się na tyle mocno, że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.

[...]

No jasne, bo Ty przecież poparłeś wynikami testów niesamowicie poprawne spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc masz prawo się domagać tego samego.....

Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.

Data: 2016-11-02 23:00:58
Autor: Budzik
[...]

W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...

[...]

Oczywiście.
Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.

[...]

Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie włączył mi się.
Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?

[...]

Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedziałes: nie bo nie.

Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.

Demonizujesz.
Swiadomosc, ostroznosc, umiejetnosci to sa wazne rzeczy a nie to, ze jedna opona ma inny bieznik od drugiej.

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2016-11-03 18:38:30
Autor: Cavallino
W dniu 03-11-2016 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licząc tylko na ESP, bo można się na tym przejechać.
Jakieś normy przyzwoitości jednak trzeba zachowywać.
Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja komplet opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony poniżej 100 zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu pseudooszczędności.
Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę zamiast zimówki, zwłaszcza że zimą rzadko poza miasto wyjeżdżam.

[...]

Ty podałeś argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie, gdzie tu widzisz rozbieżności w wadze argumentów?

Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to zagrożenie, Ty nie podałeś dowodów na to, że go nie ma.
Tylko zbagatelizowałeś problem, czyli zrobiłeś coś dokładnie odwrotnego do ich przedstawienia.
Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.

Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.

Demonizujesz.

Nie - takie są fakty.
Możesz nie ufać temu, kto wymyślił taki przepis, ale bez przesady, zanim nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno jest inaczej.

Data: 2016-11-03 19:00:56
Autor: Budzik
[...]

Pogubiłem sie w Twojej argumentacji.
Spróbujmy uporządkować. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze:
- dwie opony o róznym rodzaju bieznika i głębokosci bieznika po ok 8mm
- dwie opony o takim samym biezniku ale o głębokości bieznika 4mm

I drugi zestaw:
- dwie opony nowe, bieznikowane
- dwie opony 3 letnie o głebokosci bieznika 4mm?

[...]

Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów.
Ja przykładowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy tanszych ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki.

[...]

Ale napisałem dlaczego tak uwazam.
Byc moze czegos nie rozumiem, ale wytłumacz mi dlaczego 2 dobre opony o róznym biezniku beda zachowywały się gorzej niz 2 opony o takim samym biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na poziomie 4mm.

[...]

Skoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak sie włącza...

[...]

Gdyby to był przepis ktory obowiązywałby bezwzględnie wszedzie to nie miałbym wątpliwości.
ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam się zastanawiac, dlacego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.

--
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

Data: 2016-11-04 19:45:35
Autor: Cavallino
Opona z niższym indeksem prędkości
W dniu 03-11-2016 o 20:00, Budzik pisze:

Jak nie zaczniesz wycinać cytatów, to odpowiedzi na robiony przez Ciebie śmietnik nie będzie.

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywać się przez 10 ekranów, żeby odpowiedzieć Ci na dwa zdania które postanowiłeś sobie zadać w ich środku.

Chcesz odpowiedzi na pytania, to zadaj je w świeżym poście.

Data: 2016-11-05 05:00:57
Autor: Budzik
[...]

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2016-11-06 08:27:28
Autor: Cavallino
W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze:
[...]

Ale w miejscu w których wystarczyłyby dwa zdania - i tyle ma być.
Ma się mieścić na jednym ekranie.

Do poznawania całości wątku służy przeglądanie wątku, więc jego zawartość nie dość że nie musi, to jeszcze NIE MOŻE być powielana w każdym poście.

Data: 2016-11-06 09:26:55
Autor: Budzik
[...]

Wskazałem tylko ze jak zwykle przesadzasz, bo nie 10 a 2 strony, i nie dwa zdania a zdecydowanie ponad 10 :)

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2016-11-06 10:37:48
Autor: re
Opona z niższym indeksem prędkości

Użytkownik "Cavallino"

[...]

-- -
"Sieg heil"

Data: 2016-11-05 05:00:57
Autor: Budzik
[...]

Ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam się zastanawiac, dlaczego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.

--
Pozdrawia... Budzik
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2016-11-06 08:25:34
Autor: Cavallino
Opona z niższym indeksem prędkości

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi.

Data: 2016-11-06 09:26:54
Autor: Budzik
Opona z niższym indeksem prędkości
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi.

Byc moze nie zauwazyłes ale post na ktory odpowiedziałes ma pociete, jest tylko + 1 poziom cytowania...

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2016-11-06 12:54:55
Autor: Cavallino
W dniu 06-11-2016 o 10:26, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi.

Byc moze nie zauwazyłes ale post na ktory odpowiedziałes ma pociete, jest
tylko + 1 poziom cytowania...

Widocznie i tak za dużo, jeśli odnosisz się do 1 zdania, to tyle zostawiasz.

Data: 2016-11-06 13:00:52
Autor: Budzik
[...]

Powodzenia!

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2016-11-02 23:35:17
Autor: re
[...]

To przecież takie ryzyko i tak istnieje, gorsza opona tylko je przybliża, ale chyba nie mówimy o całkiem łysej a tylko nieco innej.

Data: 2016-11-03 19:28:59
Autor: mk4
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
[...]

Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieś gwarancje na przyczepność nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

--
mk4

Data: 2016-11-03 19:35:19
Autor: Cavallino
W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
[...]

Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jedną przyczynę takiej możliwości?

Jesteś kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi użyć?

http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne-kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-aucie-roznych-typow-ogumienia

cyt:

"Niebezpieczne kombinacje - dlaczego nie należy używać w jednym aucie różnych typów ogumienia?

Różne opony - nawet w tym samym rozmiarze - mogą różnić się od siebie szerokością czy obwodem. To nie są duże różnice - czasen 2-3 mm - ale to wystarczy, by bezpieczna jazda nie była możliwa. To niejedyne powody, dla których użytkowanie dwóch różnych opon na jednej osi było skrajnie niebezpieczne.
Wystarczy niewielka różnica w średnicy zewnętrznej opon założonych na jednej osi, by samochód ściągał na lewą lub prawą stronę. Ta różnica może wynikać z nierównego zużycia opon, ale też z zastosowania ogumienia różnych modeli na tej samej osi. Szczególnie duże różnice w faktycznym rozmiarze opon mają miejsce w przypadku ogumienia różnych marek.

Continental radzi: W przypadku samochodów z napędem na jedną oś dopuszczalne jest zastosowanie opon różnych marek i modeli na przedniej i tylnej osi, z zastrzeżeniem oczywiście, że na jednej osi opony muszą być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza się w przypadku samochodów ze stałym napędem na cztery koła. Jeśli obwód kół przednich i tylnych w takim aucie jest choćby minimalnie różny, dochodzi do przyspieszonego zużycia układu przeniesienia napędu, szczególnie podczas jazdy po nawierzchni o dobrej przyczepności. W przypadku aut z dołączanym napędem drugiej osi i różnych oponach z przodu i z tyłu, dołączenie napędu drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po luźnej lub śliskiej nawierzchni.

Różne opony jednak różnią się od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej odprowadzają wodę, zapewniają różną przyczepność w różnych warunkach. W przypadku gwałtownego hamowania samochodem wyposażonym w różne opony na jednej osi, układ ABS chroni nas przed utratą panowania nad autem, ograniczając siłę hamowania koła o większej przyczepności. Wydłuża się wówczas droga hamowania. Natomiast gwałtowne naciśnięcie hamulca w aucie bez ABS-u z oponami o różnej przyczepności na jednej osi powoduje gwałtowny, niekontrolowany obrót samochodu i utratę panowania nad autem! Uwaga: w przypadku dużej różnicy w zewnętrznej średnicy opon w aucie z ABS-em w każdej chwili może dojść do wyłączenia tego układu.

Jeśli chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagrożenie pojawia się, gdy koła natrafią na równomierną warstwę wody rozlanej np. na całej szerokości pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzająca wodę wyhamowuje auto, co może doprowadzić do nagłego ściągania samochodu. To niebezpieczne.

Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż pozostałe pojawia się, gdy zakładamy tzw. dojazdówkę. Takie koło najlepiej jest założyć na tylną oś. Należy traktować je jako rozwiązanie awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prędkości 80 km/h. Zaświecenie się kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ przestał działać - będzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w prawidłowym rozmiarze.

Warto wiedzieć, że nawet tak drobny - wydawałoby się - parametr, jak indeks prędkości również ma wpływ na właściwości opon. W żadnym wypadku nie należy używać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego modelu z różnymi indeksami prędkości. Opona o wyższym indeksie prędkości ma nieco inne właściwości, może być sztywniejsza, może też inaczej reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, że przyczepność opony z indeksem np. V (do 240 km/h) może być w pewnych warunkach zdecydowanie inna niż opony z indeksem T (do 190 km/h) - nawet jeśli bieżniki tych dwóch opon wygldają identycznie."

Data: 2016-11-03 20:31:40
Autor: mk4
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
[...]

Przestałem czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejdź na ziemie. Miałem cie za rozsądnego gościa a ty siejesz panikę jak jakiś kompletny ignorant.

Ogarnij się bo rzecznikiem koncernów już możesz być a jeszcze trochę to się na rzecznika rządu załapiesz.

--
mk4

Data: 2016-11-04 19:43:45
Autor: Cavallino
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
[...]

Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak się o czymś nie ma zielonego pojęcia, ale (całkowicie bezpodstawnie) wydaje Ci się że coś jest inne niż powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na posłańca wieści, że jednak wiedza powszechna jest inna niż Twoja......

Data: 2016-11-05 13:22:36
Autor: mk4
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
[...]

Bo chrzanisz jak nie inżynier. W sumie nie wiem, może nim nie jesteś.

Wnioskujesz, ze układ jezdny miałby być podatny na takie drobne zmiany. Kiedy właśnie jest projektowany tak aby był odporny. Bo po prostu takie są warunki na drodze. Nigdy nie wiadomo z czym styka się opona i jaki to coś ma współczynnik tarcia.

Az tu nagle od innego bieżnika mamy taka nieprzewidywalność że trzech metrów nie da się ujechać bez baczka. Prawdę mówiąc stosując się do przepisów ruchu - zwłaszcza prędkości to można by bez większych problemów jeździć na osławionych już na tej grupie oponach z węża ogrodowego...

Ty to wiesz, ja to wiem. Po co tak bić piane?

Wiem, ze jest to niezalecane. Ale od niezalecane do groźne czy niebezpieczne to jest jeszcze ho ho.

--
mk4

Data: 2016-11-06 08:24:44
Autor: Cavallino
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
[...]

A czemu miałbym być?

Wnioskujesz, ze układ jezdny miałby być podatny na takie drobne zmiany.

Nie ja.
Ja tylko powtarzam wiedzę powszechną, jak widzisz google nie ma problemu z jej znalezieniem.

A Ty jeszcze nie podałeś żadnego linka, który miałby jej przeczyć, ale się ciskasz.

Data: 2016-11-03 22:01:09
Autor: Budzik
Opona z niższym indeksem prędkości
UĹźytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

No juz widze jak po złapaniu kapcia z przodu robię przekładkę na drodze tak aby dojazdówke załozyć z tyłu...
Ehh... :)