Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opona z niższym indeksem prędkości

Opona z niższym indeksem prędkości

Data: 2016-10-31 13:53:18
Autor: Uncle Pete
Opona z niższym indeksem prędkości
On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote:
Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prędkości W, a takiej samej nie może
znaleźć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędkości.
Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędkości będzie w jakiś
sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalają?
Czytam takie coś;
http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiarskie-mity/?id=970
ale nie powiem, żeby mnie oświeciło.
Jacek

Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko różniących stopniem zużycia.

Przy okazji, może ktoś mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:

"Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu przednie koła i puszczamy przed siebie. Następnie przenosimy blokadę na tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki będzie wynik? Zdradzę, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód będzie zachowywał się mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."

Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem przez zablokowane przednie koła? Ponadto zablokowane tylne koła przyhamowują samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie działo raczej stabilizująco.


Bo tłumaczenie w artykule wydaje się dziwne: "Na przedniej osi nowoczesne samochody mają: skrętne koła, silnik, systemy wspierające trakcję (ESP), systemy wspierające hamowanie (ABS, BA), opony. Jeżeli za kierownicą siedzi użytkownik, który potrafi zrobić użytek z tego wszystkiego, to do tej listy można zapisać jeszcze człowieka. W innym przypadku bardziej jest to zagrożenie niż pozytyw. A co mamy na tylnej osi? Tylną oś i dobre opony."

Jakby na tylnej osi nie było ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwykłych hamulców.

Piotr

Data: 2016-10-31 15:20:30
Autor: Jacek
Opona z niższym indeksem prędkości
W dniu 31.10.2016 o 13:53, Uncle Pete pisze:
Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko
różniących stopniem zużycia.
Czyli, jak? Niech śmiało montuje z niższym indeksem i jeździ? Stopień zużycia będzie podobny, bo opony mają przebieg max 10 kkm.

Przy okazji, może ktoś mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:

"Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu
przednie koła i puszczamy przed siebie. Następnie przenosimy blokadę na
tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki będzie wynik?
Zdradzę, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód będzie zachowywał
się mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."
Poeta miał na myśli chyba, że przy zablokowanych tylnych kołach łatwo o zarzucenie tyłem. Co sam potwierdzam, bo (jak były zimy ze śniegiem) spróbowałem, jak to będzie skręcić gwałtownie na śliskim i spróbować wyprowadzić. Okazało się, że nawet nie wiedziałem kiedy, jak mój tył mi wyprzedził przód ;-) Miałem wtedy z przodu opony "miód malina" a z tyłu takie bliskie zdarcia do TWI.
Jacek

Data: 2016-10-31 16:00:51
Autor: Budzik
Opona z niższym indeksem prędkości
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...

Bardziej bym obawiał założenia na jedną oś różnych opon, chociażby tylko
różniących stopniem zużycia.
Czyli, jak? Niech śmiało montuje z niższym indeksem i jeździ? Stopień zużycia będzie podobny, bo opony mają przebieg max 10 kkm.

W niektorych krajach mozesz montowac rózne opony na tej samej osi.
U nas musi byc taki sam bieznik (rzeźba)
I tyle.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

Data: 2016-10-31 17:00:27
Autor: t-1
Opona z niższym indeksem prędkości
W dniu 2016-10-31 13:53, Uncle Pete pisze:

Ponadto zablokowane tylne koła
przyhamowują samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie
działo raczej stabilizująco.

Zablokowane tylne koła, jak zapewne sobie wyobrazisz,  muszą się ślizgać gdy samochód jedzie. A ślizgać się mogą w dowolnym kierunku, zazwyczaj lubią  w bok.
Koła dobrze hamują jak mają pełną przyczepność do drogi.
Podobnie trudno niewprawnemu kierowcy jeździć z tylnym napędem.
Stąd częste problemy 'młodzieży" w BMW.
Kierowcy dawniej często wozili trylinkę w kufrze, aby zwiększyć przyczepność tylnych kół.

Opona z niższym indeksem prędkości

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona