Opony

Data: 2012-10-15 14:57:04
Autor: Budzik
Opony
Jakie polecacie sklepy z oponami?
Szukam trochę niestandardowych 195-175/75/R14 C i łudzę się :) że może w necie znajdę coś tanszego niz 300zł za oponę.

--
Pozdrawia... Budzik
"Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."

Data: 2012-10-15 18:33:49
Autor: J.F
Opony
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Jakie polecacie sklepy z oponami?

Jak kazdy zacznie polecac, to osiwiejesz z nadmiaru :-)

Szukam trochę niestandardowych 195-175/75/R14 C i łudzę się :) że może w
necie znajdę coś tanszego niz 300zł za oponę.

C co to jest - ciezarowy ? Widac profesjonalna opona musi kosztowac ?

a pierwsze jak rozumiec ? miedzy 175 a 195 ?
Bo wydaje mi sie ze jak zrezygnujesz z tego 75, to bedzie w miare typowy rozmiar.

J.

Data: 2012-10-16 19:57:41
Autor: Budzik
Opony
Osobnik posiadający mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

tak, to jest opona wzmocniona, ale C to tylko opcja, nie musi mieć tego oznaczenia.
Profesjonalna? Znaczy bardziej profesjonalna niż jaka? :)

a pierwsze jak rozumiec ? miedzy 175 a 195 ?

To znaczy że może byc 175 lub 185 lub 195 (bo innych rozmiarów pomiedzy chyba się nie spotyka???)

Bo wydaje mi sie ze jak zrezygnujesz z tego 75, to bedzie w miare typowy rozmiar.

Ale tego rozmiaru to akurat nie chciałbym zmieniać :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2012-10-17 00:20:10
Autor: J.F.
Opony
Dnia Tue, 16 Oct 2012 19:57:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

To znaczy przeznaczona dla klientow, ktorzy dzieki niej pieniadze zarabiaja
:-)

Bo wydaje mi sie ze jak zrezygnujesz z tego 75, to bedzie w miare typowy rozmiar.

Ale tego rozmiaru to akurat nie chciałbym zmieniać :)

5% w jedna czy w druga strone ... nie zauwazysz, albo dobierz szerokosc :-)

J.

Data: 2012-10-17 08:57:41
Autor: Budzik
Opony

To znaczy przeznaczona dla klientow, ktorzy dzieki niej pieniadze
zarabiaja :-)

ano własnie :)
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Data: 2012-10-15 21:38:59
Autor: Iksiński
Opony

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:15102012.048021D0budzik61.poznan.pl...
Jakie polecacie sklepy z oponami?
Szukam trochę niestandardowych 195-175/75/R14 C i łudzę się :) że może w
necie znajdę coś tanszego niz 300zł za oponę.

Zdecyduj się najpierw jaką oponę chcesz kupić, bo 195/75/r14 to nie jest to samo co 175/75/r14.

Jeżeli przyjąć, że potrzebujesz 185/75/r14 (wyciągnąłem średnią ;-) to najbliższymi zamiennikami będą 175/80/r14 lub 195/70/r14.

W rozmiarze 175/80/r14 jest już całkiem spory wybór, w tym od ok. 200zł za chińczyki...

Ja opon szukam głównie na allegro i ceneo w opcji z odbiorem osobistym w Warszawie. Kontrolnie sprawdzam największe sklepy internetowe (oponeo, netcar), ale od ok. 3 lat nie były w stanie pobić lokalnych ofert.

Data: 2012-10-16 19:57:46
Autor: Budzik
Opony
Osobnik posiadający mail grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

podobno pasują obie (tak mi mówi faktyczny pytający)

Jeżeli przyjąć, że potrzebujesz 185/75/r14 (wyciągnąłem średnią ;-) to
najbliższymi zamiennikami będą 175/80/r14 lub 195/70/r14.

hmm, to już dla mnie tajemna wiedza... :)
Jest jakaś tabelka odpowiedników/zamienników

W rozmiarze 175/80/r14 jest już całkiem spory wybór, w tym od ok.
200zł za chińczyki...

dzięki, zaraz popatrzę.

[...]
dzięki za podpowiedzi.

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2012-10-16 13:23:18
Autor: pablo eldiablo
Opony
W dniu wtorek, 16 października 2012 21:58:06 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> [...]

> najbliższymi zamiennikami będą 175/80/r14 lub 195/70/r14.

> hmm, to już dla mnie tajemna wiedza... :)

Jest jakaś tabelka odpowiedników/zamienników

bo podstawowa kwestia, która Ci umknęła, to oznaczenie profilu opony - to nie jest stała wartość, to '75' oznacza, że profil stanowi 75% szerokości. Więc opona o wymiarze 175/75R14 będzie zarówno węższa, jak i o mniejszym obwodzie od 195/75R14.

Poszukaj w sieci kalulatorów rozmiarów opon, sprawdź właściwy rozmiar opon podany w homologacji swojego auta i dobierz odpowiedni zamiennik nie różniący sie zbytnio ani szerokością, ani obwodem od wzorca.

Pozdr,
pablo

Data: 2012-10-16 21:57:38
Autor: Budzik
Opony
Użytkownik pablo eldiablo funky@people.pl ...

[...]

no i wszystko jasne.
Z tego co wiem, referencyjna dla mnie byłaby 195/75R14

Ide szukać przelicznika.

Data: 2012-10-17 11:36:16
Autor: Iksiński
Opony

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:16102012.645E3AF9budzik61.poznan.pl...

podobno pasują obie (tak mi mówi faktyczny pytający)

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/195/75r14/

Opony