Data: 2013-04-12 11:12:48 | |
Autor: mz | |
Opony | |
Witam
Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ? Dziękuje |
|
Data: 2013-04-12 09:17:14 | |
Autor: AZ | |
Opony | |
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On 2013-04-12, mz <22051976wytnij@wp.pl> wrote: Witam RozporzÄ dzenie w sprawie warunkĂłw technicznych pojazdĂłw oraz zakresu ich niezbÄdnego wyposaĹźenia Dz.U. z 2003 nr 32 poz. 262 ⢠Brzmienie od 19 stycznia 2013 7. Pojazd nie moĹźe byÄ wyposaĹźony, z zastrzeĹźeniem ust. 5: 1) w opony róşnej konstrukcji, w tym o róşnej rzeĹşbie bieĹźnika, na koĹach jednej osi, z zastrzeĹźeniem pkt 3; -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-04-12 11:19:50 | |
Autor: Jacek | |
Opony | |
W dniu 2013-04-12 11:12, mz pisze:
Witam Google wyłączyli? Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.): 5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu. 5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG, dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy. 6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu. 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3; 5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm. Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem: tej samej marki, tego samego rozmiaru, tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren), tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne, z tym samym kodem prędkości, z tym samym indeksem obciążenia. |
|
Data: 2013-04-14 00:30:15 | |
Autor: Ryszard G. | |
Opony | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5167d1b3$0$1263$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2013-04-12 11:12, mz pisze: Witam Google wyłączyli? Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.): 5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu. 5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG, dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy. 6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu. 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; 2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne, b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3; 5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm. Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem: tej samej marki, tego samego rozmiaru, tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren), tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne, z tym samym kodem prędkości, z tym samym indeksem obciążenia. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna? R.G. |
|
Data: 2013-04-13 22:38:56 | |
Autor: masti | |
Opony | |
Dnia piÄknego Sun, 14 Apr 2013 00:30:15 +0200 osobnik zwany Ryszard G.
napisaĹ: Tak se kombinujÄ to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?Ĺşle kombinujesz i byĹo to powyĹźej podane: 6. Dopuszcza siÄ w celu krĂłtkotrwaĹego uĹźycia wyposaĹźenie pojazdu w koĹo zapasowe, o parametrach odmiennych niĹź parametry stosowanego normalnie koĹa jezdnego, o ile koĹo takie wchodzi w skĹad fabrycznego wyposaĹźenia pojazdu - na warunkach okreĹlonych przez wytwĂłrniÄ pojazdu. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2013-04-14 00:50:30 | |
Autor: J.F. | |
Opony | |
Dnia Sat, 13 Apr 2013 22:38:56 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 00:30:15 +0200 osobnik zwany Ryszard G. podkreslam - fabrycznego. J. |
|
Data: 2013-04-12 12:08:01 | |
Autor: Janek Wlodak | |
Opony | |
"mz" <22051976wytnij@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:5167d00d$0$26694$65785112news.neostrada.pl... Witam§11 ust. 7 Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem p. 3; 2. w przypadku pojazdu samochodowego dwóch osiach z kołami pojedynczymi: a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne; b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem; 3. w opony różnej konstrukcji na osiach składowych; 4. w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm; 5. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę; 6. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi. |
|
Data: 2013-04-12 12:22:30 | |
Autor: Janek Wlodak | |
Opony | |
"mz" <22051976wytnij@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:5167d00d$0$26694$65785112news.neostrada.pl... Witamkonkretnie to tak: Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. z 2003 nr 32 poz. 262 o Brzmienie od 19 stycznia 2013 7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5: 1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3; |
|
Data: 2013-04-13 06:59:48 | |
Autor: Heinz Kalter | |
Opony | |
"mz" <22051976wytnij@wp.pl> wrote in message news:5167d00d$0$26694$65785112news.neostrada.pl... Witamzłość na policjantów że dowód zabrali? ;-) |
|
Data: 2013-04-14 01:00:48 | |
Autor: z | |
Opony | |
W dniu 2013-04-13 06:59, Heinz Kalter pisze:
złość na policjantów że dowód zabrali? ;-) Ojatam ojtam. A może po prostu ubezpieczyciel chce zapłacić za jedną rozwaloną oponę na pozimowej dziurze i to w dodatku potrącając amortyzację. :-) Standardzik wśród towarzystw oszustowych. Znaczy ubezpieczeniowych :-) z |
|
Data: 2013-04-15 07:05:15 | |
Autor: mz | |
Opony | |
Użytkownik "z" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kkco2v$od6$1@news.task.gda.pl... W dniu 2013-04-13 06:59, Heinz Kalter pisze: złość na policjantów że dowód zabrali? ;-) Ojatam ojtam. A może po prostu ubezpieczyciel chce zapłacić za jedną rozwaloną oponę na pozimowej dziurze i to w dodatku potrącając amortyzację. :-) Standardzik wśród towarzystw oszustowych. Znaczy ubezpieczeniowych :-) Dokładnie. Rozwalona opona. |
|