Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opony

Opony

Data: 2013-04-12 11:19:50
Autor: Jacek
Opony
W dniu 2013-04-12 11:12, mz pisze:
    Witam
Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
Dziękuje

Google wyłączyli?

Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.):

5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG, dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy.

6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.

7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę;
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.

W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm.

Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem:

tej samej marki,
tego samego rozmiaru,
tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren),
tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne,
z tym samym kodem prędkości,
z tym samym indeksem obciążenia.

Data: 2013-04-14 00:30:15
Autor: Ryszard G.
Opony


Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5167d1b3$0$1263$65785112@news.neostrada.pl...

W dniu 2013-04-12 11:12, mz pisze:
    Witam
Czy mógłby mi ktoś pomóc i podać, który artykuł i z jakiej ustawy mówi o
tym, iż na tej samej osi potrzebne są opony o takim samym bieżniku ?
Dziękuje

Google wyłączyli?

Zgodnie z przepisami § 11 ust. 5-7 rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych
pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. Nr
32, poz. 262 z późn. zm.):

5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności
dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości
pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni
dla danej opony i obciążenia pojazdu.

5a. Dla opon oznakowanych jako śniegowe, zgodnie z dyrektywą 92/23/EWG,
dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości
pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości
równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o
maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna
dla kierowcy.

6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło
zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie
koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia
pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.

7. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na
kołach jednej osi, z zastrzeżeniem pkt 3;
2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi,
jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej
osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem;
3) w opony różnej konstrukcji na osiach składowych;
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w
odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości
rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3;
5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich
osnowę;
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami
przeciwślizgowymi.

W myśl § 23 ust. 4 pkt 3 cytowanego wyżej rozporządzenia autobus
powinien być wyposażony w opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej
3 mm.

Powyższe wymagania odnośnie konstrukcji opon montowanych na jednej osi
oznaczają m.in., że opony powinny być zarazem:

tej samej marki,
tego samego rozmiaru,
tej samej kategorii użytkowania ( np. droga, śnieg, wszelki teren),
tej samej konstrukcji: radialne lub diagonalne,
z tym samym kodem prędkości,
z tym samym indeksem obciążenia.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?

R.G.

Data: 2013-04-13 22:38:56
Autor: masti
Opony
Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 00:30:15 +0200 osobnik zwany Ryszard G.
napisał:

Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?

źle kombinujesz i było to powyżej podane:
6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło
zapasowe, o parametrach odmiennych niĹź parametry stosowanego normalnie
koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia
pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.



--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2013-04-14 00:50:30
Autor: J.F.
Opony
Dnia Sat, 13 Apr 2013 22:38:56 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 00:30:15 +0200 osobnik zwany Ryszard G.
Tak se kombinuję to jazda na kole dojazdowym jest nielegalna?

źle kombinujesz i było to powyżej podane:
6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło
zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie
koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia
pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu.


podkreslam - fabrycznego.

J.

Opony

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona