Opony

Data: 2017-09-19 16:54:08
Autor: J.F.
Opony
Gdzie sie teraz opony kupuje - zamawiac u gumiarza, czy samemu gdzies przez siec ?

Mysle o Michelin CrossClimate

J.

Data: 2017-09-19 16:55:25
Autor: tck
Opony

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:59c12f91$0$5150$65785112news.neostrada.pl...
Gdzie sie teraz opony kupuje - zamawiac u gumiarza, czy samemu gdzies przez siec ?

Mysle o Michelin CrossClimate

tam gdzie taniej i/lub wygodniej

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-09-19 17:19:54
Autor: J.F.
Opony
Użytkownik "tck"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oprb4s$mdt$1@node2.news.atman.pl...
Gdzie sie teraz opony kupuje - zamawiac u gumiarza, czy samemu gdzies przez siec ?
Mysle o Michelin CrossClimate

tam gdzie taniej i/lub wygodniej

Sprawdzenie gdzie taniej to teraz ciezka robota, wiec moze ktos niedawno sprawdzil  :-)

J.

Data: 2017-09-19 17:41:46
Autor: yabba
Opony
W dniu 2017-09-19 o 17:19, J.F. pisze:
[...]

Sprawdź w kilku pierwszych linkach z wyszukiwarki. Cena będzie zależeć od modelu opony, daty zakupu i pewnie ilości na magazynie.
Kupowałem w lipcu Micheliny letnie, to najtaniej było w oponeo.

yabba

Data: 2017-09-19 17:01:12
Autor: sirapacz
Opony
W dniu 2017-09-19 o 16:54, J.F. pisze:
Gdzie sie teraz opony kupuje - zamawiac u gumiarza, czy samemu gdzies przez siec ?

Mysle o Michelin CrossClimate

zamawialem przez sieć bodajże przez allegro (ichni sklep?). gumiarz twierdził, że gumy sprzedawane są w 2 gatunkach i że te ze sklepów internetowych to drugi gatunek :> ciekawe ile w tym prawdy

Data: 2017-09-19 19:34:54
Autor: cef
Opony
W dniu 2017-09-19 o 17:01, sirapacz pisze:
[...]

Sami tam kupują.
Przy mnie gościu googlował jak chciałem coś innego niż to co miał na półce.

Data: 2017-09-20 12:47:37
Autor: sirapacz
Opony

[...]

Michelin odpowiedziało:

"        W związku z zapytaniem przesłanym do nas poprzez formularz kontaktowy z oficjalnej strony MICHELIN Polska informujemy, że nie wiadomo nam nic o takim procederze. Według oficjalnych informacji pochodzących z centrali produkcyjnych marki MICHELIN wiadomo nam, że wszystkie punkty fabryczne posiadające licencję na produkcję naszych opon wykonują je według tych samych standardów ściśle opisanych przez naszą firmę i zgodnych z europejskimi normami jakości i bezpieczeństwa. Rozprowadzanie opon z fabryk przy składaniu zamówień przez poszczególne punkty sprzedażowe następuje losowo i nie ma w tym żadnej prawidłowości faworyzującej jedne serwisy względem innych."

Data: 2017-09-20 14:00:34
Autor: cef
Opony
W dniu 2017-09-20 o 12:47, sirapacz pisze:

[...]

Pytałeś specjalnie teraz?
Bo mnie do głowy by nie przyszło, że w obrocie jest jakaś
drugogatunkowa klasa opon dla innych dystrybutorów.
Jedyne co może być, to to, że mogą mieć jakieś tańsze opony
jak są już starawe i wtedy puszczają je za pół ceny, ale wiadomo,że
to rocznik taki a taki.

Data: 2017-09-20 14:33:10
Autor: sirapacz
Opony

Pytałeś specjalnie teraz?tak

Bo mnie do głowy by nie przyszło, że w obrocie jest jakaś
drugogatunkowa klasa opon dla innych dystrybutorów.
Spójrz na przykład na sławną już chemię czy żywność, gdzie ten sam produkt z tym samym kodem EAN ma różny skład w Polsce a inny na zachodzie. Niedawno kojarzę temat spożywki i gdzieś w TV nawet było.
Jedyne co może być, to to, że mogą mieć jakieś tańsze opony
jak są już starawe i wtedy puszczają je za pół ceny, ale wiadomo,że
to rocznik taki a taki.

No gumiarz określił to tak, że jak kiedyś w PRL były opony Gat.I i Gat.II to były oznaczane (i pamiętam w istocie takie wytłoczenia a nawet mam takie opony). A teraz nie są oznaczane i jakość opony znać można tylko po kanale dostawy. Zalatywało mi to teorią spiskową, ale biorąc pod uwagę staż gumiarski i to co się dzieje w innych branżach nie skreśliłem całkowicie tej jego teorii.

Przecena starszych opon OZNACZONYCH to jasna sprawa - on teoretyzował o nieoznaczaniu różnych gatunków dokładnie tego samoego produktu.

Data: 2017-09-20 14:33:34
Autor: J.F.
Opony
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale paru producentow budowlanki to po cichu mowi "u nas nie ma problemu jakosci, Castorama kazdy bubel przyjmie".
I tak jakos te mniej udane produkty odkladaja "dla Castoramy".

Nikt Ci sie tu nie przyzna - Michelin bedzie mowil, ze wszystkie takie same, gumiarz bedzie wmawial, ze on ma lepsze opony niz inni, a jak jest naprawde to nikt nie wie :-)

Jedno jest pewne - gumiarz poleci te opony, na ktorych najwiecej zarobi :-)

J.

Data: 2017-09-21 09:34:50
Autor: Miroo
Opony
W dniu 2017-09-20 o 14:00, cef pisze:
Bo mnie do głowy by nie przyszło, że w obrocie jest jakaś
drugogatunkowa klasa opon dla innych dystrybutorów.

Kiedyś w gratisie do samochodu dostałem oponki zimowe dobrej marki "made in Great Britain". Po założeniu wróciłem z reklamacją do gumiarza bo koła "biły". Okazało się, że opony są nierówne i mają "górkę" w jednym miejscu. Jak się puściło samo koło po ziemi to podskakiwało co obrót.
Dlatego wcale nie dziwią mnie takie doniesienia.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-21 09:42:00
Autor: J.F.
Opony
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59c36ba1$0$648$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Buble w produkcji sie zdarzaja wszedzie, ale myslisz, ze w fabryce puszczaja po ziemii i odkladaja na polke "do sklepow internetowych w Polsce i Rumunii" ?

Z ciekawostek, to opony Dębica Furio widzialem "made in England", a ponoc i "made in Turkey" byly.

J.

Data: 2017-09-21 11:26:51
Autor: RadoslawF
Opony
W dniu 2017-09-21 o 09:42, J.F. pisze:

[...]

Już za poprzedniego ustroju były wersje produktu eksportowe i na kraj.
Dzisiaj duże korporacje ten sam produkt robią różnie na różne rynki.
I od zawsze było wiadomo że jak coś im nie do końca wyszło a szkoda było
zniszczyć czy utylizować to wysyłało się tam gdzie to kupią.

Z ciekawostek, to opony Dębica Furio widzialem "made in England", a ponoc i "made in Turkey" byly.

Jednak.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-25 09:33:05
Autor: Miroo
Opony
[...]

A Ty co byś zrobił prowadząc własny interes? Do śmieci wyrzucił?
Skoro są chętni kupić, to dlaczego im nie sprzedać?
I to wcale nie musi dotyczyć najwyższych szczebli zarządzania, wystarczy, że lokalny kiero/dyro chce poprawić wyniki swojego działu/fabryki.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-25 12:15:06
Autor: J.F.
Opony
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59c8b133$0$5161$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mysle, ze nie "puszczalbym po ziemii", wiec nawet nie wiedzialbym, ze jest taki bubel.
Ale moze maja inne maszynki do testowania ...
i gdybym wiedzial ze taki bubel mam, to :

Skoro są chętni kupić, to dlaczego im nie sprzedać?

Zeby potem nie narzekali ze marka XXX to buble robi.
Tak mozna robic z mniejszymi usterkami, albo jakas firemka, ktorej marka nic nie warta.

Nawiasem mowiac - widzialem jakis tor gotartowy obłożony oponami ... i to byly nowki sztuki z polskiej fabryki.
Ale kazda sumiennie przecieta z boku nozem.

I to wcale nie musi dotyczyć najwyższych szczebli zarządzania, wystarczy, że lokalny kiero/dyro chce poprawić wyniki swojego działu/fabryki.

"Castorama wszystko wezmie" :)

J.

Data: 2017-09-20 05:55:59
Autor: Pablo Eldiablo
Opony
W dniu wtorek, 19 września 2017 17:03:03 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]
> zamawialem przez sieć bodajże przez allegro (ichni sklep?). gumiarz twierdził, że gumy sprzedawane są w 2 gatunkach i że te ze sklepów internetowych to drugi gatunek :> ciekawe ile w tym prawdy

Pewnie mu się wydało, że to lepiej zabrzmi, niż 'w inetrnecie kupi pan identyczne opony, jak u mnie - tylko ja mam wyższą marżę, bo robię mniejszy obrót niż oponeo, a żyć z czegoś trzeba'.

pablo

Data: 2017-09-20 21:51:57
Autor: jerzu.xyz
Opony
On Tue, 19 Sep 2017 17:01:12 +0200, sirapacz <newsy@sircomp.pl> wrote:

gumiarz twierdził, że gumy sprzedawane są w 2 gatunkach i że te ze sklepów internetowych to drugi gatunek :> ciekawe ile w tym prawdy

Tak, jak gumiarz je kupi w internecie, to magicznie stają się
pierwszym gatunkiem ;)

Praktycznie wszystkie opony kupuję w internecie (prywatnie i do firmy)
i raczej drugim gatunkiem nie są. Trzeba tylko uważać na niektórych
sprzedawców. Zamówiłem Nokiany do firmowego auta, przyszły z 2013
roku. Nie odebrałem od kuriera.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-09-20 10:34:09
Autor: Marek
Opony
wczoraj kupilem ... najtaniej bylo w opo..neo

Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Opony