Opony 185/65R14 zamiast 185/60R14

Data: 2010-04-03 21:21:04
Autor: marjan
Opony 185/65R14 zamiast 185/60R14
Rafal M pisze:
Hej
Obecnie w aucie (Fiat Bravo z 1998) mam opony w rozmiarze 185/60R14
(czyli zalecane przez producenta).
Co sie stanie, jesli je wymienie na rozmiar 185/65R14?

Tak jak już Ci klm pisał - na 98% nic się nie stanie. Przy tak niewielkiej zmianie mała szansa aby coś miało obcierać. Producenci rzadko kiedy wstawiają maksymalnie duże koła jakie wchodzą w nadkola, a już szczególnie w takich autach "niskobudżetowych".

Ja w moim Punto miałem 155/70 R13, producent w lepszych modelach montował 165/65 R14 (zawieszenie i cała reszta raczej była bez zmian), a ja do siebie założyłem 175/65 R14 i widzę że jest jeszcze dość luzu (akurat ostatnio jechałem bardzo mocno załadowanym autem i wtedy patrzyłem).

Ogonie pytam, bo musze wymienic opony - zdecydowalem  sie na opony
caloroczne (auto jezdzi tylko po miescie, male przebiegi).
Do wyboru mam Debice Naviagtor i Debice Navigator2 - ta druga opona ma
znacznie lepsze opinie - tylko wlasnie jest dostepna tylko w tym
wiekszym rozmiarze - 185/65R14.

Ja po doświadczeniach z Dębicą Frigo powiedziałem sobie, że nigdy więcej dębicy, ale to tylko taki mój wewnętrzny sprzeciw ;)

--
Pozdrawiam serdecznie,                       Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz                Uniden 520 + President Indiana

Data: 2010-04-06 19:49:40
Autor: radekp@konto.pl
Opony 185/65R14 zamiast 185/60R14
Sat, 03 Apr 2010 21:21:04 +0200, w <hp84f0$bdr$1@news.agh.edu.pl>, marjan
<klero8.tk9@gmail.com> napisał(-a):

Ja w moim Punto miałem 155/70 R13, producent w lepszych modelach montował 165/65 R14 (zawieszenie i cała reszta raczej była bez zmian), a ja do siebie założyłem 175/65 R14 i widzę że jest jeszcze do¶ć luzu (akurat ostatnio jechałem bardzo mocno załadowanym autem i wtedy patrzyłem).

Kiedy¶ tak zrobiłem na tylnych kołach w Punto i musiałem wymieniać przewód
paliwowy. Jaki¶ Włoch sprytnie umie¶cił na tym przewodzie zbiorniczek jaki¶
(nie pamiętam już co to), który ładnie się przetarł i benzyna kapała na koło
:].

Data: 2010-04-06 20:07:35
Autor: marjan
radekp@konto.pl pisze:
[...]

O, to dzięki za informacje. Pamiętasz jaki dokładnie rozmiar kół miałe¶? Było bo w Punto mk1? Będę musiał w takim razie podjechać kiedy¶ na jaki¶ kanał poogl±dać, czy o nic mi to tam nie obciera..

Data: 2010-04-07 17:19:33
Autor: radekp@konto.pl
Opony 185/65R14 zamiast 185/60R14
Tue, 06 Apr 2010 20:07:35 +0200, w <hpft97$890$3@news.agh.edu.pl>, marjan
> [...]

O, to dzięki za informacje. Pamiętasz jaki dokładnie rozmiar kół miałe¶? Było bo w Punto mk1? Będę musiał w takim razie podjechać kiedy¶ na jaki¶ kanał poogl±dać, czy o nic mi to tam nie obciera..

Mk1. Rozmiaru kół nie pamiętam, na pewno było to 175, ale nie wiem czy 65 czy
70. Z czasem delikatnie przetarł się ten zbiorniczek dokładnie na samym rogu,
ale to wystarczyło do wycieku. A nie jeĽdziłem po jakich¶ wybojach, więc luzu
może Ci pozostać niewiele. Uważaj :).

Opony 185/65R14 zamiast 185/60R14