Opony - 2 pytanka.

Data: 2014-03-06 12:19:44
Autor: johnny
Opony - 2 pytanka.
Witam

Jestem na etapie poszukiwania przedniej oponki dla mojej laluni. Oglądałem, porównywałem i już miałem kupić Pirelli Diablo Strada, gdy zerknąłem jeszcze na jakiś test opon. No i stało tam, że niejaka Bridgestone S20 wygrała w cuglach ów ranking i same ochy, achy, jaka to wspaniała sztuka. Już miałem wcisnąć "Kup teraz", by zakupić owe cudo, gdy pomyślałem sobie - a zapytaj pierw mądre głowy, czy warto przepłacać ponad 200zeta czy to tylko markieting panie?! W sumie jeźdzę ostrożnie, by nie powiedzieć cipowato, więc może te gorsze (?) w zupełności by wystarczyły. No, ale z drugiej strony może warto dorzucić grosza i mieć coś lepszawszego?

Drugie pytanko jest takie. Otóż gdy wpisywałem rozmiar opony w sklepach internetowych to wyskakiwały fotki na których były 2 opony. Dwie różne opony pod tym samym rozmiarem np tutaj http://www.topgumy.pl/product-pol-375-Metzeler-Z6-120-70ZR17-58W-TL-.html Często było zaznaczone "przód" lub "tył". Azaliż moje pytanie brzmi czy sam rozmiar opony nie jest w zupełności wystarczający? Co z tym "przodem" i "tyłem" przy tym samym rozmiarze? Osochozipanie?

Pozdrawiam Johnny

Data: 2014-03-06 11:23:56
Autor: AZ
Opony - 2 pytanka.
On 2014-03-06, johnny <johnny@plusnet.pl> wrote:

[...]

Zjezdzilem juz troche Diablo Strad, super opony (jezeli chodzi o relacje
cena-jakosc), jak nie zamierzasz przycierac asfaltu lokciami to mozesz
smialo brac (co nie znaczy, ze nie da sie na nich przytrzec lokcia).
Z Bridgestoneami mialem tylko raz stycznosc, to byly legendarne BT020 -
nigdy wiecej.

[...]

Sam rozmiar opony jest wystarczajacy. Pewnie sa jakies opony gdzie nie
jest to regula ale w tym wypadku nie znajdziesz takich opon.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-06 04:38:19
Autor: Prawy
Opony - 2 pytanka.
Sam rozmiar opony jest wystarczajacy. Pewnie sa jakies opony gdzie nie
jest to regula ale w tym wypadku nie znajdziesz takich opon.

Mo¿liwe jednak czasem ty³y maj± przeciw-bie¿nik jak przody, i na odwrót(tak jak u mnie). Wiec patrz±c w przód widzisz naciecia odwrotnie jak np ma traktor - naciecia prowadz± jakby w ty³. D³ugo nad tym sêpi³em i doszed³em do przekonania ze tak ma byæ. Bo rowki to nie nalewki.

Data: 2014-03-06 12:41:21
Autor: AZ
Opony - 2 pytanka.
On 2014-03-06, Prawy <rightbent523@gmail.com> wrote:
Sam rozmiar opony jest wystarczajacy. Pewnie sa jakies opony gdzie nie
jest to regula ale w tym wypadku nie znajdziesz takich opon.

Możliwe jednak czasem tyły mają przeciw-bieżnik jak przody, i na odwrót(tak jak u mnie). Wiec patrząc w przód widzisz naciecia odwrotnie jak np ma traktor - naciecia prowadzą jakby w tył. Długo nad tym sępiłem i doszedłem do przekonania ze tak ma być. Bo rowki to nie nalewki.

To podaj motur i rozmiar tych opon.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-09 08:16:39
Autor: Piotr Rezmer
Opony - 2 pytanka.
johnny pisze:

[...]

A co z układem osnowy/zbrojenia w oponie? Opona przednia jest ukierunkowana na hamowanie a tylna na przyśpieszanie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-03-12 15:10:10
Autor: pk
Opony - 2 pytanka.
W dniu niedziela, 9 marca 2014 08:16:39 UTC+1 u¿ytkownik Piotr Rezmer napisa³:
johnny pisze:

> http://www.topgumy.pl/product-pol-375-Metzeler-Z6-120-70ZR17-58W-TL-.html Czêsto

> by³o zaznaczone "przód" lub "ty³". Azali¿ moje pytanie brzmi czy sam

> rozmiar opony nie jest w zupe³no¶ci wystarczaj±cy? Co z tym "przodem" i

> "ty³em" przy tym samym rozmiarze? Osochozipanie?

A co z uk³adem osnowy/zbrojenia w oponie? Opona przednia jest ukierunkowana na hamowanie a tylna na przy¶pieszanie.

-- pozdrawiam

Piotr

XLR250&bmw_f650_dakar

Bie¿nik inny na przód i ty³ to rozumiem, ba nawet profil bym zrozumia³, ale z kierunkowa charakterystyka opony to jako¶ sceptycznie bym podchodzi³.

KJ

Data: 2014-03-13 22:51:08
Autor: Piotr Rezmer
Opony - 2 pytanka.
pk@benefitit.pl pisze:

Bie¿nik inny na przód i ty³ to rozumiem, ba nawet profil bym zrozumia³, ale z kierunkowa charakterystyka opony to jako¶ sceptycznie bym podchodzi³.

Tutaj kilka s³ów nt. ró¿nic:

http://www.motorcycletiresmaniac.com/front-vs-rear-motorcycle-tires.html

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar