Opony IRC / drut vs zwijka

Data: 2009-03-30 12:14:44
Autor: Hautameki
Opony IRC / drut vs zwijka
Ponownie rozważam przejście na "druty". Obecnie śmigam na zwijanych
"miśkach" http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/gooddisplay.php5?id=476&pos=27

Oponki są bardzo szybkie, mają niskie opory toczenia, nawet nieźle
sobie radzą w terenie. Niestety po dłuższym użytkowaniu dostrzegam
wady: słaba przyczepność w zakrętach, nie dają też rady na
rozmiękczonej ziemi przy podjazdach, słabo kopią w piachu.

Dzisiaj sprzedawca zaproponował mi opony marki IRC Mythos II, które
wg. mnie nie występują zbyt powszechnie.
http://www.sportset.pl/sklep/product_info.php?manufacturers_id=34&products_id=1082

Proszę o wasze opinie na temat tych gumek. Planuje też zakup węższych
1.95 (obecnie 2.10).
Co sądzicie o tym wyborze?

Jakie są jeszcze fajne sprawdzone gumy do jazdy 50% asfalt, 25%
szuter, 25% las
I właśnie - drut czy zwijka? :)
Budżet to okolo 150zł

Data: 2009-03-30 21:24:04
Autor: Wojtek Paszkowski
Opony IRC / drut vs zwijka

"Hautameki" <hautameki@gmail.com> wrote in message news:5381fb2a-1039-4edd-891f-78d3d4a1305ar33g2000yqn.googlegroups.com...

[...]

Jeśli szutr ma ziarnistość bardziej podlaską niż śląskobeskidzką, a te 25% lasu to niziny, to do takich proporcji już lepiej wziąć IRC Mythos Slick - zwłaszcza że XC II w rozmiarze 1.95 pewnie nie dostaniesz. Za 150zł dostaniesz komplet zwijanych. Opona szybka, lekka, w terenie daje radę (jak nie jest za mokro).
IRC Mythos XC II są dość specyficzne na niektórych podłożach (zwłaszcza frezowany asfalt, fazowana kostka itp). Ale na miękkim terenie są ok, a w błocie się specjalnie nie zakopują.

pozdr

Data: 2009-03-30 12:42:13
Autor: Hautameki
Opony IRC / drut vs zwijka
On 30 Mar, 21:24, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:
"Hautameki" <hautam...@gmail.com> wrote in message

> [...]
> szuter, 25% las

Jeśli szutr ma ziarnistość bardziej podlaską niż śląskobeskidzką, a te 25%

Jest to szuter Warmiński - bardzo luźny występujący głównie w dwóch
odmianach - drogi szutrowe przecinające lasy iglaste - bardzo
piaszczyste luźne podłoże, często kopne, a także szuter przecinający
pola - bardzo twardy pokryty małymi kamyczkami i luźnym piaskiem
(szutry Hołowczyca).
Reszta to wpominane asfalty i inne drogi leśne. Ale głównie przeważa
piach.

Data: 2009-03-31 19:08:58
Autor: Wojciech Penar
Opony IRC / drut vs zwijka
Hautameki pisze:
[...]

To ja się podepnę (jak do większości tematów oponiarskich)...

Po miesiącach wahań, na liście zostały IRC Mythos II i Schwalbe
SmartSam, jako przedstawicielki opon "górskich" dobrze toczących się
na twardej nawierzchni, ale nie semislicków.
Polazłem do sklepu napalony na te pierwsze, powiedziałem, że chcę
opony, która wytrzyma jazdę po szutrach, drogach polnych, ale
i po bezdrożach i leśnych ścieżkach + dojazdy asfaltami i ...
sprzedawca polecił najcięższą oponę do FR/DH jaką miał na półce.
Grzecznie podziękowałem i przychodzę szukać opinii tutaj :) Rzeczywiście
Mythosy II są takie delikatne (wersja zwijana, waham się między
1.95" a 2.1")? Jak się mają do nich SmartSam'y?

Jak by ktoś nie czytał moich wcześniejszych wypocin:
Szukam opony na Wzgórza Trzebnickie (na sucho twardo, na mokro
gliniaste błoto), szutry, ale i wycieczki po Beskidzie Niskim (kamienie,
żwir, błoto), do lasu (piasek), może wypady w góry Bystrzyckie i Izery.
Asfalt szacowałbym na jakieś 25-15% mojej rowerowej działalności, jednak
zwykle jeżdżę przy dobrej pogodzie - stąd zainteresowanie
przeciętnie-niskimi oporami toczenia.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-03-31 21:46:28
Autor: Wojtek Paszkowski
Opony IRC / drut vs zwijka
"Wojciech Penar" <wheart@none.pl> wrote in message news:gqtin9$jfb$1okapi.ict.pwr.wroc.pl...

Rzeczywiście
Mythosy II są takie delikatne (wersja zwijana, waham się między
1.95" a 2.1")?

opony jak opony, do specjalnie delikatnych na pewno nie należą - zwłaszcza jak na swoją wagę. Przez parę tys km miałem z nimi tylko jeden problem - po zgarnięciu 5cm gwoździa. Bieżnik zużywa się dość wolno jak na opony zwijane ~550gr.

Asfalt szacowałbym na jakieś 25-15% mojej rowerowej działalności, jednak
zwykle jeżdżę przy dobrej pogodzie - stąd zainteresowanie
przeciętnie-niskimi oporami toczenia.

moim skromnym zdaniem Mythosy to opony przede wszystkim na miękką, nie do końca suchą nawierzchnię. Ale dzięki niewielkiej wadze jeździ się na nich dość lekko. Do tego całkiem znośnie zachowują się w głębokim błocie (jak na swoją szerokość i bieżnik)

pozd

Opony IRC / drut vs zwijka