Opony IRC, pytań kilka, luźna rozmowa

Data: 2009-07-16 04:58:07
Autor: Hautameki
Opony IRC, pytań kilka, luźna rozmowa
Witka!

Na dniach planuje zakup nowych opon. Padło na firmę IRC, mają
najlepszy stosunek ceny do jakości  i konkretnne modele. Konkurencja
już pogubiła się w niezliczonych odmianach i kosmicznych
technologiach .. brakuje jeszcze opon, które potrafią podcierać dupę
podczas jazdy ;-)

Obecnie jeżdżę na zwijanych Michelin XC Hard Terrain. Fajne oponki,
bardzo szybkie. Niestety mają gówniane trzymanie boczne w zakrętach.
No i cena porażająca-120zł za uśmiechającego się ludzika.

Wracając do IRC.
Waham się pomiędzy dwoma modelami:
- Mythos XC Slick -> http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=2570
- Mythos XC II       -> http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=2569&fname=IRC&mname=Mythos
XC II

Jeżdżę sporo po asfalcie, ubitych szutrowych i leśnych ścieżkach.
Błoto i trudne warunki atmosferyczne odpadają. Jedyne poważne
utrudnienie to piach ... no właśnie. Moje obecne oponki radziły sobie
w nim kiepsko. Przez ten piach waham się pomiędzy bieżnikiem bardziej
agresywnym - chciałbym spróbować Mythos XC II. Tylko czy nie będą mnie
ograniczały na asfalcie?

Co sądzicie, która z wyżej wymienionych opon będzie najbardziej
uniwersalna - szybka na asfalcie, dobrze radząca sobie w piachu? Ja
już mniej więcej jestem na 80% za XC Slick.

Data: 2009-07-16 14:13:50
Autor: Wojtek Paszkowski

"Hautameki" <hautameki@gmail.com> wrote in message news:4868ba89-796a-4ca4-b7b5-aae9ea1481ecg31g2000yqc.googlegroups.com...

Obecnie jeżdżę na zwijanych Michelin XC Hard Terrain. Fajne oponki,
bardzo szybkie. Niestety mają gówniane trzymanie boczne w zakrętach.

no bez jaj... to genialne oponki

[...]

jeździłem sporo na XC Slick i na XC II. Jeśli błoto i trudne warunki odpadają, to zapomnij o XC II - bo w takich właśnie warunkach się przydają. Na twardym są takie sobie (po cholerę wtedy klocki?), a na kostce czy sfrezowanym asfalcie rower prowadzi się bardzo dziwnie. Za to na błotku czy śniegu są ok, trzymają całkiem nieźle i nie zapychają zbytnio wideł.

XC Slick są fajne na asfalt czy twardą nawierzchnię i dają radę w głębokim błocie, ale na piach są ciut przywąskie, a na śliskim błocie trzymają słabo.

pozdr

Data: 2009-07-16 14:15:09
Autor: kml
Użytkownik "Hautameki" <hautameki@gmail.com> napisał w wiadomości news:4868ba89-796a-4ca4-b7b5-aae9ea1481ecg31g2000yqc.googlegroups.com...

Co sądzicie, która z wyżej wymienionych opon będzie najbardziej
uniwersalna - szybka na asfalcie, dobrze radząca sobie w piachu? Ja
już mniej więcej jestem na 80% za XC Slick.
-- -

Z takimi wymaganiami to tylko discount era. Żadna WĄSKA opona nie będzie dobrze jeździć po piachu a żaden zbyt łysawy slick nie bedzie dobrze trzymać w zakręcie no i żadna agresywna, prawdziwa, opona MTB nie będzie się lekko toczyć na asfalcie.

Mam takie slicki, które zadziwiająco dobrze jeżdzą po lesie i bardzo lekko się toczą. Nie wiem czy można je kupić solo ale rzuć okiem do mnie na stronę i będziesz wiedział o czym mówię. Od razu wyjaśnie: dla mnie toczą się zbyt lekko - pisałem już o tym :)

Jeżeli chcesz walczyć w kwestii budżetowej to polecam CST, które są naprawde TANIE i całkiem dobre opony.

kml
Last update 07/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Opony IRC, pytań kilka, luźna rozmowa