Opony MAXXIS - jakieś opinie?

Data: 2015-04-15 21:32:43
Autor: Adam
Opony MAXXIS - jakieś opinie?
W dniu 2015-04-15 o 07:37, AL pisze:

Dokładnie te:
Maxxis MA-AS 175/65R13 80 T
w cenie od 160-200pln/sztukę

Cel: samochód mamy, który rocznie przejeżdza max 3kkm  (stąd całoroczne)

Obecne opony mimo 'zdrowego' na oko bieżnika, są już twarde i mają
mikropęknięcia ze starości.

Na chwilę obecną wydaje mi się najlepszy stosunek możliwości do ceny:

http://www.testopon.com/opony_caloroczne/maxxis/ma_as/
http://www.oponeo.pl/dane-opony/maxxis-ma-as-175-65-r13-80-t#89697364_reviewslist

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Maxxis/MA-AS.htm
http://www.tyres-pneus-online.co.uk/car-tyres/maxxis/ma-as/

Jakieś uwagi od użytkowników opon chińskich MAXXIS ?

Nie używałem Maxxisa, a przynajmniej nie pamiętam.

W Auto Świecie nr 13 z 23.03.2015 jest porównanie letnich 185/60/R15. Wśród nich jest Maxxis Victra 510.

Do testu było przeznaczone 53 modele, zakwalifikowało się 36 modeli.

Nieco danych.

Podaję w kolejności: najlepszy wynik / Maxxis / najgorszy wynik spośród zakwalifikowanych:

Hamowanie na mokrym: 47,5/61,5/61,8
Ham. na suchym: 37,0/37,7/37,9

Do rundy finałowej Maxxis nie wszedł.
Zmieściły się w kolejności punktów:
Continental
Hankook
Michelin
Nexen
Vredstein
Pirelli
Dunlop
Bridgestone
Falken
Fulda
Goodyear
Kumho
Sava
Zeetex
Apollo
Yokohama
Roadstone
Uniroyal

Nie chce mi się (i szkoda mi czasu) na więcej cytowania.

Spróbuj zrewidować swoją ocenę, zważ na dobre wyniki Zeetexa i Roadstona.
Przelicz cenę opon na miesięczne "raty" i zastanów się, czy dla kilku złotych warto ryzykować czyjeś zdrowie. Opona przy podawanym przez Ciebie symbolicznym przebiegu po kilku latach nie zużyje się, tylko zestarzeje.

Oczywiście testowane opony były inne niż to, co zamierzasz kupić, ale można sobie wyrobić ogólny pogląd.

A może warto kupić jakieś Continentale lub inne lepsze, które po 10 czy 12 latach są jeszcze całkiem miękkie i nie parcieją? Może się okazać, że paradoksalnie wyjdzie to taniej, niż słaba opona kupowana na 5 czy 6 lat.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-19 19:35:06
Autor: AL
Opony MAXXIS - jakieś opinie?
On 2015-04-15 21:32, Adam wrote:
[...]

wybrałem Vredestein QUATRAC 3   175/65 R13 80T

Data: 2015-04-19 11:50:28
Autor: Marcin Kiciński
Opony MAXXIS - jakieś opinie?
W dniu niedziela, 19 kwietnia 2015 19:35:08 UTC+2 użytkownik AL napisał:

wybralem Vredestein QUATRAC 3   175/65 R13 80T

W takim razie gratuluje dobrego wyboru :)

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-04-20 10:27:22
Autor: Marek
Opony MAXXIS - jakieś opinie?
wybrałem Vredestein QUATRAC 3   175/65 R13 80T

Najlepszy wybor z mozliwych :)

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z