Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Opony asymetryczne... lewa i prawa?

Opony asymetryczne... lewa i prawa?

Data: 2019-08-05 13:18:48
Autor: Gienek Nowacki
Opony asymetryczne... lewa i prawa?
Witam,

Tak się zastanawiam, czy przy oponach asymetrycznych istnieją tak jak buty - opony lewe i prawe? Bo jeśli oponę zamontować na drugą stronę, to rowki, które są ukośnie będą z drugiej strony w innym kierunku.... Więc jak to jest?

Pozdrawiam,
Gienek

Data: 2019-08-05 13:40:16
Autor: J.F.
Opony asymetryczne... lewa i prawa?
Użytkownik "Gienek Nowacki"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qi93aq$33gs8$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Tak się zastanawiam, czy przy oponach asymetrycznych istnieją tak jak buty - opony lewe i prawe? Bo jeśli oponę zamontować na drugą stronę, to rowki, które są ukośnie będą z drugiej strony w innym kierunku.... Więc jak to jest?

Sa lewe i prawe, ale to w modelach ktore sa asymetryczne i kierunkowe.
Czyli musza sie obracac w okreslona strone i nie mozna obrocic "na druga strone".

A tymi skosnymi rowkami to sie producenci jakos nie przejmuja.
Widac nie ma znaczenia ... albo klient i tak nie zauwazy.

Dotyczy tez opon "symetrycznych" - malo takich ze skosnymi rowkami, ale tez sie producenci nie przejmuja, i skosy po obu stronach samochodu sa niesymetryczne.

J.

Data: 2019-08-05 06:14:24
Autor: WS
Opony asymetryczne... lewa i prawa?
On Monday, August 5, 2019 at 1:42:57 PM UTC+2, J.F. wrote:
 
A tymi skosnymi rowkami to sie producenci jakos nie przejmuja.
Widac nie ma znaczenia ... albo klient i tak nie zauwazy.

bo w sumie sami nie wiedza jak jest lepiej ;)

kiedys na forum moto szukalismy jak montowac opone, bo miala kilka strzalek pokazujacych kierunek obrotu, tylko jedne w jedna inne w druga ;)

Wytlumaczenie znalazlo sie na angielskiej strone (link juz nie dziala), ale zostala jego zawartosc na forum (sorry za ang., ale na polskiej stronie nie bylo o tym sladu...)

"ContiRoad Attack Direction?
The orientation of the ContiRoad Attack front has recently been revised. Conti Germany responded to feed-back from the UK and other markets about maximising the already incredible durability of the original front tread pattern. After the launch of the ContiSport Attack test riders commented on the fact that the reversed tread direction gave much more uniform wear across the tyres section and so the ContiRoad Attack front pattern was switched in late October 2006 to take advantage of this better wear characteristic. Some confusion exists because some European plants outside of Germany have a tread mould with small arrows at the edge of the tread near the sidewall, these arrows should be ignored. These moulds are being replaced. ContiRoad attack customers may be offered the same tyre with apparently two different directions of rotation. The tread pattern on both tyres is fine. Riders should be aware that all relevant and legally required information regarding speed rating and direction of rotation is moulded into the side-wall of the tyre, not the tread, so be sure your tyre is fitted in accordance with the directional arrow on the sidewall regardless of which way the pattern runs."

Data: 2019-08-05 16:40:15
Autor: J.F.
Opony asymetryczne... lewa i prawa?
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e12d00a2-6d30-403c-bfb2-f39c1680c42f@googlegroups.com...
On Monday, August 5, 2019 at 1:42:57 PM UTC+2, J.F. wrote:
A tymi skosnymi rowkami to sie producenci jakos nie przejmuja.
Widac nie ma znaczenia ... albo klient i tak nie zauwazy.

bo w sumie sami nie wiedza jak jest lepiej ;)

W tym przypadku to obroty sa symetryczne, tylko ciekaw jestem czy np auta nie znosi.

kiedys na forum moto szukalismy jak montowac opone, bo miala kilka strzalek pokazujacych kierunek obrotu, tylko jedne w jedna inne w druga ;)
Wytlumaczenie znalazlo sie na angielskiej strone (link juz nie dziala), ale zostala jego zawartosc na forum (sorry za ang., ale na polskiej stronie nie bylo o tym sladu...)

"ContiRoad Attack Direction?
The orientation of the ContiRoad Attack front has recently been revised. Conti Germany responded to feed-back from the UK and other markets about maximising the already incredible durability of the original front tread pattern. After the launch of the ContiSport Attack test riders commented on the fact that the reversed tread direction gave much more uniform wear across the tyres section and so the ContiRoad Attack front pattern was switched in late October 2006 to take advantage of this better wear characteristic. Some confusion exists because some European plants outside of Germany have a tread mould with small arrows at the edge of the tread near the sidewall, these arrows should be ignored. These moulds are being replaced. ContiRoad attack customers may be offered the same tyre with apparently two different directions of rotation. The tread pattern on both tyres is fine. Riders should be aware that all relevant and legally required information regarding speed rating and direction of rotation is moulded into the side-wall of the tyre, not the tread, so be sure your tyre is fitted in accordance with the directional arrow on the sidewall regardless of which way the pattern runs."

Ciekawe.
Czyli robia bieznik taki, zeby mial dobre wlasciwosci przy prawidlowym kierunku, a potem odwracaja :-)

Czy nawet na tym Zachodzie oszczedzaja i za pare km wiecej klienci sa sklonni zaryzykowac zyciem, bo jak kiedys przyczepnosci zabraknie ...

A moze w motocyklach to jakos inaczej jest ?

J.

Data: 2019-08-06 00:40:16
Autor: LordBluzg(R)
Opony asymetryczne... lewa i prawa?
W dniu 2019-08-05 o 16:40, J.F. pisze:

Czy nawet na tym Zachodzie oszczedzaja i za pare km wiecej klienci sa sklonni zaryzykowac zyciem, bo jak kiedys przyczepnosci zabraknie ...

A moze w motocyklach to jakos inaczej jest ?

Z koszem?


--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Opony asymetryczne... lewa i prawa?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona