Opony asymetryczne niekierunkowe

Data: 2010-04-07 16:35:26
Autor: visitor123
Opony asymetryczne niekierunkowe
Fabrycznie mam w autku zamontowane takie opony jak w temacie (są to Kumho Ecsta KH11 rozmiar 195/50R15, jeśli to ma znaczenie). Wg. producenta są to opony letnie asymetryczne, sam się natomiast domyślam, że niekierunkowe bo:
a) wszystkie są jednakowe
b) tylko na jednej bocznej stronie jest napis OUTSIDE bez strzałki kierunku rotacji.
Niestety, jeżeli zamontuję je tak jak fabryka kazała, czyli strona OUTSIDE jest zawsze na zewnątrz koła, to lamelki znajdujące się na brzegu opon z prawej stronie auta są skierowane tak, że podczas jazdy odprowadzają wodę na zewnątrz opony. Natomiast lamelki na oponach zamontowanych po lewej stronie auta są ustawione na odwrót, tak, że podczas jazdy zgarniają wodę DO ŚRODKA OPONY...
Wkurza mnie to maksymalnie bo niby jest wszystko zgodnie z zaleceniami producenta ale równocześnie jest kompletnie pozbawione sensu i teoretycznie nie ma prawa działać, powodując ciągły aquaplaning lewej strony auta... Czy mógłby mnie ktoś oświecić, dlaczego na jednych oponach (symetrycznych kierunkowych, jak Goodyear Eagle F1, Uniroyal Rallye 680 albo nawet zimowych Ultragrip 7) prawidłowy kierunek ułożenia lamelek w stosunku do kierunku jazdy ma kluczowe znaczenie dla odprowadzania wody a na innych (czyli właśnie asymetrycznych niekierunkowych (jak w.w. Ecsta KH 11, i wiele wiele innych) nie ma znaczenia??? I jak w ogóle te asymetryczne niekierunkowe opony działają???

--

Opony asymetryczne niekierunkowe