Opony bezdetkowe

Data: 2009-04-11 09:36:47
Autor: Sergiusz Rozanski
Opony bezdetkowe
Dnia 11.04.2009 Marynarz <salaboss@interia.pl> napisał/a:
Witam

Takie pytanie mnie nurtuje - podsłuchałem kiedyś rozmowe dwóch "znafcóf" którzy zgodnie twierdzili że jeżeli się zdejmie opone bezdętkową i założy to nie da się jej napompować zwykłą pomką tylko trzeba mieć kompresor. Czy to prawda ?? Cóż sam nigdy nie zdejmowałem zawsze się do oponiarza jeździ. A co w przypadku jeśli tylko spuszcze powietrze do zera i będe chciał koło napompować pomką ??

Po założeniu musisz mieć przyleganie między krawędzią opony i felgi, pompką
tego nie zrobisz. Zamiast kompresora możesz użyć czegoś co da w miarę spore
ciśnienie we wnętrzu opony, kiedyś widziałem jak wlali do opony cos co
się szybko spala i produkuje gaz i to wystarczyło do założenia.
Możesz też uszczelnić krawędzie (np 2 dętkami :) Podnieść ciśnienie w
dętkach (potrzebujesz z każdej strony jedną), później pompka wystarczy aby
krawędzie wskoczyły na rant felgi i teraz musisz wyrwać dętkę (może się
popsuć).

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-11 11:31:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Opony bezdetkowe
Sergiusz Rozanski wydusił z siebie te słowy:

[...]

a co jest najprostrzym sposobem?
Bierzesz jakąś linke i kijek. Linką oplatasz opone po obwodzie, zakręcasz kijkiem. Kręcisz kijkiem tak, zeby linka sie zaciskała.
Opona na srodku po obwodzie będzie sie uginać a tym samym brzegi opony przylegające do felgi będą sie wyginać na zewnątrz i przy odrobinie pomysłowości i kilku puknięc w opone opona uszczelni sie na tyle, ze da sie wytworzyć w srodku cisnienie, ktore już zrobi reszte.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-04-11 09:44:07
Autor: Sergiusz Rozanski
Opony bezdetkowe
Dnia 11.04.2009 Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> napisał/a:
[...]

Z 31" MudTerrain też tak zrobię? :) w sumie wyciągarką chyba się da :)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-04-11 16:35:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
Opony bezdetkowe
[...]

już widze jak pompujesz ja ręczną pompką ..

Data: 2009-04-12 14:45:47
Autor: lublex
Opony bezdetkowe

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał

Z 31" MudTerrain też tak zrobię? :) w sumie wyciągarką chyba się da :)

już widze jak pompujesz ja ręczną pompką ..

Są ręczne i ręczne. Ciekawe zaś ile "kompresorków" made in tesco przypada na jedno pompowanie?

pozdr
lublex

Data: 2009-04-12 18:15:37
Autor: Kuba \(aka cita\)
Opony bezdetkowe
lublex wydusił z siebie te słowy:

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał

Z 31" MudTerrain też tak zrobię? :) w sumie wyciągarką chyba się da
:)

już widze jak pompujesz ja ręczną pompką ..

Są ręczne i ręczne. Ciekawe zaś ile "kompresorków" made in tesco
przypada na jedno pompowanie?

hehe :D
Nie używam takich kompresorkow .. wiec nie wiem :D

Data: 2009-04-13 13:03:37
Autor: Kocureq
Opony bezdetkowe
lublex pisze:

Są ręczne i ręczne. Ciekawe zaś ile "kompresorków" made in tesco przypada na jedno pompowanie?

Znajomemu powietrze schodzi z koła, to wozi ze sobą kompresorek made for tesco i dopompowuje rano :) Jak do tej pory kompresorek się dobrze trzyma.

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-04-11 12:00:28
Autor: bartekk
Opony bezdetkowe
"Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> wrote in message news:slrngu0ok7.var.write-only-with-spfdns.media-lab.com.pl...
ciśnienie we wnętrzu opony, kiedyś widziałem jak wlali do opony cos co
się szybko spala i produkuje gaz i to wystarczyło do założenia.

http://www.youtube.com/watch?v=vLtBojvDEyc

Opony bezdetkowe