Opony bezdętkowe do dęntkowych obręczy?

Data: 2011-05-09 10:28:59
Autor: Agata
Opony bezdętkowe do dęntkowych obręczy?
Witam

Czy można założyć opony bezdętkowe do dętkowych obręczy zakładaj±c w ¶rodku
normalnie dętki?

Chodzi o to że większo¶ć opon zwijanych jest bezdętkowych a mam dętkowe obręcze.

Data: 2011-05-09 11:15:50
Autor: Ryszard Mikke
Agata <bikerka1988@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Mozna, tylko trzeba wlozyc detki :D

A powazniej - obrecz do bezdetkowej opony musi byc szczelna i wyposazona w
zawor. Zawor mozna dokupic i zainstalowac, natomiast szczelnosci nikt Ci nie
zagwarantuje.

rmikke

Data: 2011-05-09 15:52:05
Autor: Jacek
Opony bezdętkowe do dęntkowych obręczy?

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iq8id5$ab8$1inews.gazeta.pl...
[...]

u mnie gwarantuje ja mleczko

pozdrawiam
Jacek

Data: 2011-05-09 14:00:00
Autor: Ryszard Mikke
Jacek <jac_ekNospaaam@Nospaamprometeusze.pl> napisał(a):

> [...]

> zawor. Zawor mozna dokupic i zainstalowac, natomiast szczelnosci nikt Ci > nie

Znaczy ten glut do uszczelniania?

No, moze, moze. Ciekawe, czy u mnie by zagwarantowal, jak pod plastikowym
paskiem mam wielkie oczko nad kazda szprycha...

rmikke

Data: 2011-05-09 16:45:52
Autor: Tomasz Minkiewicz
Opony bezdętkowe do dęntkowy ch obręczy?
On Mon, 9 May 2011 14:00:00 +0000 (UTC)
"Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

Jacek <jac_ekNospaaam@Nospaamprometeusze.pl> napisał(a): > > Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości > news:iq8id5$ab8$1inews.gazeta.pl...

Znaczy ten glut do uszczelniania?

No, moze, moze. Ciekawe, czy u mnie by zagwarantowal, jak pod plastikowym
paskiem mam wielkie oczko nad kazda szprycha...

A to zestawy konwersyjne nie przychodzÄ… z takÄ… dodatkowÄ… opaskÄ… gumowÄ…?
Bo jak się kiedyś przelotnie interesowałem, to miałem wrażenie, że
wręcz z tego się głównie składają.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-10 07:09:24
Autor: Ryszard Mikke
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisał(a):
> [...]

i > > news:iq8id5$ab8$1inews.gazeta.pl...
> paskiem mam wielkie oczko nad kazda szprycha...

A to zestawy konwersyjne nie przychodzÄ&#65533; z takÄ&#65533; dodatkowÄ&#65533; opaskÄ&#65533; gumowÄ&#65533;?
Bo jak siÄ&#65533; kiedyĹ&#65533; przelotnie interesowaĹ&#65533;em, to miaĹ&#65533;em wraĹĽenie, ĹĽe
wrÄ&#65533;cz z tego siÄ&#65533; gĹ&#65533;Ăłwnie skĹ&#65533;adajÄ&#65533;.

Mozliwe, ze przychodza, wlasnie sie dowiedzialem o istnieniu zestawow
konwersyjnych.

rmikke

Data: 2011-05-09 12:41:03
Autor: Arek Bukalski
Opony bezdętkowe do dęntkowych obręczy?

Użytkownik "Agata" <bikerka1988@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iq8flb$e2$1inews.gazeta.pl...
Witam

Czy można założyć opony bezdętkowe do dętkowych obręczy zakładaj±c w ¶rodku
normalnie dętki?

można kiedy¶ tak jeĽdziłem, ale to trochę bez sensu bo taka opona jest dużo cięższa od normalnej i ciężej sie j± zakłada i zdejmuje przy ewentualnej naprawie,

Chodzi o to że większo¶ć opon zwijanych jest bezdętkowych a mam dętkowe obręcze.

e tam :) bez przesady jest dużo opon zwijanych które s± normalnymi dętkowymi, zazwyczaj dętkowe maj± swoje odpowiedniki w bezdętkowych :) więc bez problemu co¶ znajdziesz.
pozdrawiam Arek

Data: 2011-05-09 10:48:56
Autor: Agata
Opony bezdętkowe do dęntkowych obręczy?

e tam :) bez przesady jest dużo opon zwijanych które s± normalnymi dętkowymi, zazwyczaj dętkowe maj± swoje odpowiedniki w bezdętkowych :) więc bez problemu co¶ znajdziesz.

Chodzi o to że bezdętkowe mogę mieć w lepszej cenie w konkretnym przypadku :)

Data: 2011-05-10 13:17:20
Autor: ArekM
W dniu 2011-05-09 12:28, Agata pisze:
Witam

Czy można założyć opony bezdętkowe do dętkowych obręczy zakładaj±c w ¶rodku
normalnie dętki?

Założyc można. ... ale może to byc trudne :)

Opona UST jest troche "cia¶niejsza" - trudniej sie j± zaklada na felge UST niz opone zwykł±. Felga UST ma wokół taki rowek, w ktory wkladasz juz założon± czę¶ć opony i dzieki temu końcówka jako¶ jeszcze wchodzi (nie można używac łyżek).

Przyznam sie ze nie wyobrażam sobie naci±gnięcia opony UST na zwykł± felge :)

Ale jak juz sie uda to mozna tak jezdzic. Jak łapiesz gume w trasie, a jezdzisz na UST to wkladasz dętke w taka opone i jedziesz dalej :)

--
PozdrawiAM!

Data: 2011-05-10 22:53:37
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-10, ArekM wrote:
W dniu 2011-05-09 12:28, Agata pisze:
Witam

Czy można założyć opony bezdętkowe do dętkowych obręczy zakładając w środku
normalnie dętki?

Założyc można. ... ale może to byc trudne :)

Opona UST jest troche "ciaśniejsza" - trudniej sie ją zaklada na felge UST niz opone zwykłą. Felga UST ma wokół taki rowek, w ktory wkladasz juz założoną część opony i dzieki temu końcówka jakoś jeszcze wchodzi (nie można używac łyżek).

Przyznam sie ze nie wyobrażam sobie naciągnięcia opony UST na zwykłą felge :)

Ale ten. Mavic ma dedykowane obręcze, ale DT ma tylko zestaw do
"ubezdętkowienia". To jak działają/nie działają bezdętkowe opony na
obręczach DT?

Data: 2011-05-10 23:53:34
Autor: rzymo
Opony bezdętkowe do dęntkowych obręczy?
On 11 Maj, 00:53, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
Ale ten. Mavic ma dedykowane obręcze, ale DT ma tylko zestaw do
"ubezdętkowienia". To jak działaj±/nie działaj± bezdętkowe opony na
obręczach DT?

Prawie każd± obręcz da się przerobić na "bezdętkowca". Ł±cznie miałem
(nie)przyjemno¶ć jeĽdzić na trzech 'systemach' uszczelniaj±cych:
- żółta plastikowa opaska na kołach Mavic CrossLand,
- zestaw do konwersji (NoTubes),
- ta¶ma izolacyjna + przecięta dętka 24",
wersja nr 3 oczywi¶cie najtańsza i nawet działaj±ca.

Nie byłem zadowolony jedynie z uszczelnionej zwykłej opony, przy
jeĽdzie z niskim ci¶nieniem rzędu 1-1,5atm (potrafiła się rozszczelnić
na zakręcie). Z oponami UST czy tubeless ready takich problemów nie
było, mogłem jeĽdzić i poniżej 1atm. Nigdy nie straciłem ci¶nienia w
oponach - może to brak defektów, a może po prostu mleczko zawsze
zadziałało.
Wróciłem do dętek po przej¶ciu na opony Race King 2.2". Nie wiem czy
to kwestia cienkich i ogólnie słabych ¶cianek bocznych, ale wrażenie w
czasie jazdy takie, jakby było w nich za mało powietrza. Co ciekawe
taki efekt utrzymywał się nawet przy zastosowaniu zbliżonego ci¶nienia
jak w systemie z dętk±.

Opony bezdętkowe do dęntkowych obręczy?