Data: 2015-10-25 15:41:20 | |
Autor: PlaMa | |
Opony caĹoroczne | |
Podzielicie siÄ swoimi opiniami na temat opon caĹorocznych?
MaĹy background - chciaĹem kupiÄ komplet opon zimowych (Uniroyal MS Plus 77) do mojego aktualnego kompletu letnich (Continental Contiecocontact 3 ze stycznia 2014r.). Niestety przy okazji naprawy opony, wulkanizator przekazaĹ mi zĹÄ wiadomoĹÄ - opony pojeĹźdĹźÄ moĹźe jeszcze ze sezon. To trochÄ wszystko zmienia, jak kupiÄ teraz Uniroyale na zimÄ to za rok bÄdÄ siÄ bujaĹ z letnimi, co moĹźe byÄ lekko za ciÄĹźkie dla mojego portfela. Zastanawiam siÄ wiÄc nad kupnem caĹorocznych. Na tapetÄ wziÄ Ĺem Kleber Quadraxer. Róşnica wzglÄdem zakupu kompletu zimĂłwek to 120zĹ. Finansowo fajna rzecz, nie muszÄ kupowaÄ za rok nowego kompletĂłw letnich, nie muszÄ pĹaciÄ za wymianÄ, nie muszÄ pĹaciÄ za przechowanie. Pytanie o ekonomie uĹźytkowania i bezpieczeĹstwo. Wiecie juĹź jakie marki mniej wiÄcej mnie interesujÄ , robiÄ okoĹo 2500 km miesiÄcznie, gĹĂłwnie trasy (dojazdy do pracy obwodnicami, odwiedziny rodziny siĂłdemkÄ , takĹźe trochÄ jazdy po mieĹcie), samochĂłd do Focus 2 (195/65 R15). Czy wybĂłr caĹorocznych to dobra decyzja dla mnie? Podzielicie siÄ uwagami? |
|
Data: 2015-10-25 15:57:18 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 25.10.2015 15:41, PlaMa wrote:
Pytanie o ekonomie uĹźytkowania i bezpieczeĹstwo. Wiecie juĹź jakie marki Ja jeĹşdzÄ na Vredensteinach Quatraxach 5. GĹĂłwnie miasto, ale trochÄ tras teĹź. Nie narzekam. ZwĹaszcza w zimie. PrawdÄ mĂłwiÄ c jak nie jeĹşdzisz po kopnym Ĺniegu, to uwaĹźam, Ĺźe w zimie lepiej siÄ sprawaujÄ dobre caĹoroczne niĹź zimowe. Bo tak po prawdzie kiedy ostatnio jechaĹeĹ w kopnym Ĺniegu? Zwykle jak juĹź to bĹoto poĹniegowe lub wrÄcz w deszczu a z tym IMHO lepiej radzÄ sobie caĹoroczne. ZwĹaszcza na jesieni i wiosnÄ. Jakbym miaĹ robiÄ komplet premium to wziÄ Ĺbym caĹoroczne na jesieĹ,zimÄ i wiosnÄ oraz letnie na od maja do wrzeĹnia;) BTW - z tymi finansami to teĹź nie do koĹca tak, bo jak kupisz dwa komplety to jednak starczajÄ na dwa razy dĹuĹźej, choÄ rzeczywiĹcie odpada koszt wymiany. Z drugiej strony wiÄcej jak 6 lat na jednych gumach i tak nie wypada specjalnie jeĹşdziÄ. Kwestia czy tym wĂłzkiem jeszcze zdÄ Ĺźysz zajeĹşdziÄ oba (czytaj czy zamierzasz nim jeĹździÄ dĹuĹźej niĹź powiedzmy 6 lat, bo przy tych przebiegach to liczy siÄ wĹaĹciwie tylko starzenie mieszanki;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-25 16:31:19 | |
Autor: PlaMa | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 2015-10-25 o 15:57, Shrek pisze:
Ja jeĹşdzÄ na Vredensteinach Quatraxach 5. GĹĂłwnie miasto, ale trochÄ A w lecie? UpaĹy i zwĹaszcza na mokrym? PrawdÄ mĂłwiÄ c jak nie Nabogato :) BTW - z tymi finansami to teĹź nie do koĹca tak, bo jak kupisz dwa Nie zamierzam :) Zapewne po 3-4 latach go sprzedam. Przy przebiegu 25000-35000 rocznie to raczej ich nie zajeĹźdĹźÄ i dlatego kupno 2ch kompletĂłw opon trochÄ mnie martwi. |
|
Data: 2015-10-25 16:45:46 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 25.10.2015 16:31, PlaMa wrote:
Ja jeĹşdzÄ na Vredensteinach Quatraxach 5. GĹĂłwnie miasto, ale trochÄ W lecie chyba jednak trochÄ sĹabiej niĹź letnie - w sumie to gĹĂłwnie odczucie (byÄ moĹźe podĹwiadome) niĹź fakty, bo jednak nigdy mi przyczepnoĹci nie zabrakĹo, a lubiÄ siÄ po gĂłrskich seprentynach powygĹupiaÄ. WiÄc jeĹli jeĹździsz "cywilnie" to bez problemu powinno starczyÄ. Na autostradach zwykle 150-160, ale naprawdÄ awaryjnych hamowaĹ autostradowych na nich jeszcze (i mam nadziejÄ, Ĺźe tak zostanie) nie miaĹem, wiÄc siÄ nie wypowiem. Nie zamierzam :) Zapewne po 3-4 latach go sprzedam. Przy przebiegu To nie kombinuj, tylko bierz caĹoroczne - byle nie z niskiej pĂłĹki. Dwa komplety IMHO majÄ sens jak jest szansa, Ĺźe obywdwa zajedziesz w ciÄ gu 5-6 lat. Inaczej to ekonomicznie specjalnie sensu nie ma. Shrek. |
|
Data: 2015-10-25 17:35:17 | |
Autor: PlaMa | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 2015-10-25 o 16:45, Shrek pisze:
Nie zamierzam :) Zapewne po 3-4 latach go sprzedam. Przy przebieguTo nie kombinuj, tylko bierz caĹoroczne - byle nie z niskiej pĂłĹki. To uwaga ogĂłlna czy konkretnie do mojego wyboru? WydawaĹo mi siÄ, Ĺźe Kleber to wprawdzie taĹszy brat Michelina ale jakoĹciowo to porzÄ dna Ĺrednia pĂłĹka. Dwa Jestem pewien, Ĺźe nie zajeĹźdĹźÄ. CaĹoroczne to plus czy minus przy sprzedaĹźy auta? |
|
Data: 2015-10-25 17:45:35 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 25.10.2015 17:35, PlaMa wrote:
Nie zamierzam :) Zapewne po 3-4 latach go sprzedam. Przy przebieguTo nie kombinuj, tylko bierz caĹoroczne - byle nie z niskiej pĂłĹki. OgĂłlna. Kleber jest chyba OK, ale nie jeĹździĹem, wiÄc siÄ nie wypowiadam. Za Vredensteiny mogÄ odpowiadaÄ gĹowÄ , bo sam na nich jeĹşdzÄ;) MiaĹem raczej na myĹli, ĹźebyĹ nie braĹ Debicy czy jakiĹ chiĹczykĂłw;). Dwa Raczej nikt na to nie patrzy. Ale jakbym miaĹ siÄ zastanawiaÄ, to dla mnie plus - wskazuje, Ĺźe wĹaĹciciel robi raczej maĹe przebiegi rocznie i raczej bez sportowego zaciÄcia:) ChoÄ opony przyt sprzedaĹźy to mogÄ byÄ zupeĹnie przypadkowe. Shrek. |
|
Data: 2015-10-25 18:26:14 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 17:45:35 +0100, Shrek napisał(a):
Ogólna. Kleber jest chyba OK, ale nie jeżdziłem, więc się nie wypowiadam. Za Vredensteiny mogę odpowiadać głową, bo sam na nich jeźdzę;) Miałem raczej na myśli, żebyś nie brał Debicy czy jakiś chińczyków;). A czemu nie Debicy ? Normalne opony, tzn przyzwoite. Owszem - nie maja wiekszych rozmiarow, owszem - uwaga na dopuszczalne predkosci. J. |
|
Data: 2015-10-25 18:44:25 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 25.10.2015 18:26, J.F. wrote:
A czemu nie Debicy ? Normalne opony, tzn przyzwoite. Bo większość opinii mówi, że są dobre tylko jak są nowe. A i co do tej dobroci to też opinie są podzielone i obiegowa opinia głosi, że nawigatory sprawują się fatalnie na mokrym, więc do miasta nie nadają się wcale:P Być może to bajki, ale... Shrek. |
|
Data: 2015-10-25 18:57:29 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 18:44:25 +0100, Shrek napisał(a):
On 25.10.2015 18:26, J.F. wrote: Bajki. Wiem, bo mam :-) Co prawda oprocz bajek, jest tez etykieta energetyczna, a tam faktycznie przyczepnosc na mokrym kiepska. Poza tym - do miasta ? Co ty chcesz, setka ronda pokonywac, ze slaba przyczepnosc ? J. |
|
Data: 2015-10-25 18:02:24 | |
Autor: Dominik & Co | |
Opony caĹoroczne | |
Dnia 25.10.2015 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisaĹ/a:
Co prawda oprocz bajek, jest tez etykieta energetyczna, a tam No, to moĹźe czasem oznaczaÄ wjechaÄ albo nie wjechaÄ komuĹ w tyĹek na mokrym :-) -- Dominik & kÄ pany (via debianowy slrn) "Wszyscy chcÄ naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraÄ." (S.J. Lec) WyraĹźam wyĹÄ cznie prywatne poglÄ dy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP PiszÄ c na priv zmieĹ domenÄ na gmail. |
|
Data: 2015-10-26 00:05:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opony caĹoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 18:02:24 +0000 (UTC), Dominik & Co napisał(a):
Dnia 25.10.2015 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał/a: Ale też te różnice między topową oponą, a niby badziewiem sprowadzają się do tego że badziewiem wyhamujesz za 100km/h tam gdzie topową oponą ze 105km/h. Co oczywiście nadal może oznaczać że zabraknie komuś tych 5km/h :) Natomiast większe różnice są moim zdaniem w przewidywalności samochodu, czyli tym im łatwiej prowadzić na takiej oponie samochód w poślizgu. I tu jakoś tak wychodzi że im opona ma lepszą przyczepność tym trudniej miotanie auta opanować - w sumie niby oczywiste, bo im lepsza przyczepność tym szybsze reakcje samochodu. No i koniec końców trudno powiedzieć co daje większą szansę przeżycia... |
|
Data: 2015-10-26 06:48:29 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 26.10.2015 00:05, Tomasz Pyra wrote:
Co oczywiście nadal może oznaczać że zabraknie komuś tych 5km/h :) Ale mam wrażenie, że prędzej ci dupa wyleci na kiepskich, niż dobrych, więc jest szansa, że nie trzeba bezie uciekającej dupy opanowywać;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-26 10:17:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opony całoroczne | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 06:48:29 +0100, Shrek napisał(a):
On 26.10.2015 00:05, Tomasz Pyra wrote: Owszem, ale tak w km/h to te różnice przyczepności między oponami nie wydają się takie duże. Trochę większe są chyba jeśli chodzi o aquaplanning (takie moje wrażenia). A patrząc na to, na którym drzewie zatrzymują się samochody, to nie tyle zabrakło wprost przyczepności (bo samochody nie wypadają prosto z zakrętu na którym nie dali rady skręcić), tylko mam wrażenie że przyczypność to tam była aż za duża - auto rozbite na wewnętrznej stronie zakrętu, albo gdzieś za zakrętem po długiej szamotaninie. Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i zahamował wchodząc w zakręt - odkleiło mu tył i tego już nieopanował. Pytanie czy zdarzają się sytuacje kiedy tył odkleiłby tak czy siak, za to rybę na jakiś wysokoprofilowych bardziewiakach kierowca by ogarnął, a na dzisiejszych topowych oponach już nie dał rady? Wniosek na pewno jest jeden pewny - ESP :) |
|
Data: 2015-10-26 12:15:33 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:12yjkhj40nbb5$.1n97ahvi2z8ks$.dlg@40tude.net...
Owszem, ale tak w km/h to te różnice przyczepności między oponami nie A patrząc na to, na którym drzewie zatrzymują się samochody, to nie tyle Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i Albo z tylu mial gorsze i aquaplanning sie objawil. Pytanie czy zdarzają się sytuacje kiedy tył odkleiłby tak czy siak, za to Zdarzac to sie pewnie zdarzaja, pytanie czy czeste. Wniosek na pewno jest jeden pewny - ESP :) A nie bedzie tak, ze kierowca oduczony drobnych poslizgow bedzie jechal szybciej i tez wypadnie ? J. |
|
Data: 2015-10-26 18:05:19 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 26.10.2015 10:17, Tomasz Pyra wrote:
No i koniec końców trudno powiedzieć co daje większą szansę przeżycia... No na suchej nawierzchni w lato, to każda powinna sobie poradzić. Ale my rozmawiamy o porównaniu opocny całorocznej w zimę, która ma słabą etykietę o opinię na mokrym z klasą wyższą. A w mieście (i w większości tras), to rzadko jedziesz w śniegu. Jeśli już to raczej na mocno posolonym czyli brei czy wręcz w słonej wodzie. Tu bym się tych navigatorów obawiał. A patrząc na to, na którym drzewie zatrzymują się samochody, to nie tyle Też racja. Z tym że pierwotny uślizg dupy był jednak na zewnątrz. Gdyby wtedy przyczepności nie zabrakło nie byłoby całej akcji. Czyli prawdopodobnie prędkość była dobra, tylko kierowca spanikował i No w sumie na coś takiego to rzeczywiście opony nie pomogą, a jedynie chyba ESP. Pytanie czy zdarzają się sytuacje kiedy tył odkleiłby tak czy siak, za to Do tych samych wniosków doszliśmy;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-25 19:14:14 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 25.10.2015 18:57, J.F. wrote:
Bo większość opinii mówi, że są dobre tylko jak są nowe. A i co do tej Nie - chce się zatrzymać przed dupą poprzednika, albo ominąć przeszkodę;) Nie wiem gdzie ty jeżdzisz, ale u mnie jazda po mieście ma niewiele wspólnego z kapelusznictwem, a standardowa prędkość poza osiedlówkami to 70 (jak nie ma korka oczywiście). Jednym słowem wolę dodać te kilka stówek do opon raz na 5 lat (toż to niecała dyszka miesięcznie wychodzi) niż wjechać komuś w dupę albo co gorsza w pieszego. Wychodzę z założenia, że na hamulcach i oponach nie należy przesadnie oszczędzać, co innego na karoserii;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-25 19:59:45 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 19:14:14 +0100, Shrek napisał(a):
On 25.10.2015 18:57, J.F. wrote: To po co gadasz, ze im sie pierwszenstwo nalezy ? :-P Spokojnie, nie wjedziesz, oczywiscie zakrety w miescie bywaja ostre, kostka sliska, predkosc ostroznie, odstep zachowac trzeba, ale IMO - nie sa jakies zauwazalnie gorsze niz inne. Wychodzę z założenia, że na hamulcach i oponach nie należy przesadnie oszczędzać, co innego na karoserii;) Przychylam sie do zdania, ale IMO - nie sa zle, to zadne oszczedzanie. J. |
|
Data: 2015-10-25 21:08:09 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 25.10.2015 19:59, J.F. wrote:
Nie - chce się zatrzymać przed dupą poprzednika, albo ominąć Bo im się należy na przejściu. Spokojnie, nie wjedziesz, oczywiscie zakrety w miescie bywaja ostre, Weź pod uwagę, że nie tylko ode mnie zależy co się na drodze dzieję i nie wszystko jestem w stanie przewidzieć. Wychodzę z założenia, że na hamulcach i oponach nie należy przesadnie Każdy ma swoje zdanie. Ja tam wolę dyszkę na miesiąc dorzucić. Shrek. |
|
Data: 2015-10-25 22:11:18 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 21:08:09 +0100, Shrek napisał(a):
On 25.10.2015 19:59, J.F. wrote: Ja ci mowie - nie ustepuja innym, na ktorych jezdzilem. No moze i ustepuja, ale nie przy miejskich predkosciach. Każdy ma swoje zdanie. Ja tam wolę dyszkę na miesiąc dorzucić.Wychodzę z założenia, że na hamulcach i oponach nie należy przesadniePrzychylam sie do zdania, ale IMO - nie sa zle, to zadne oszczedzanie. Jakby byly zle, to bym dorzucil. Ale nie sa :-) P.S. dorzuc druga dyszke, bedziesz mial markowe letnie, markowe zimowki i na wymiany starczy, to chyba jeszcze lepiej :-P J. |
|
Data: 2015-10-25 22:24:34 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 25.10.2015 22:11, J.F. wrote:
Weź pod uwagę, że nie tylko ode mnie zależy co się na drodze dzieję i Ok - ty masz swoje zdanie. Ja wziąłem pod uwagę więcej opinii niż twoja. Weź pod uwagę, że ani ci na nich nie zabaraniam jeździć, ani innym. Wolny kraj. Przychylam sie do zdania, ale IMO - nie sa zle, to zadne oszczedzanie.Każdy ma swoje zdanie. Ja tam wolę dyszkę na miesiąc dorzucić. Za 600 PLN markowe letnie i 12 wymian. Chyba nie;) Chyba że wymiany stoją po 50 z darmowymi oponami do tego;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-25 22:53:02 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 22:24:34 +0100, Shrek napisał(a):
On 25.10.2015 22:11, J.F. wrote: Te opinie to mnie prawde mowiac troche dziwia. np http://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-frigo-2-195-65-r15-91-t#94186470 http://www.oponeo.pl/dane-opony/debica-navigator-2-195-65-r15-91-t#95478309 Czy to mozliwe, zeby opona uzyskala najwyzsze i najnizsze oceny jednoczesnie ? Taka roznica pomiedzy rozmiarami/samochodami/sztukami? Czy falszywe opinie ? No dobra, jak w sporcie mozemy odrzucic najnizsze i najwysze oceny ... i zostanie ~4.5 .. Weź pod uwagę, że ani ci na nich nie zabaraniam jeździć, ani innym. Wolny kraj. Ale innych namawiasz do "lepszych" :-) Przychylam sie do zdania, ale IMO - nie sa zle, to zadne oszczedzanie.Każdy ma swoje zdanie. Ja tam wolę dyszkę na miesiąc dorzucić. Dyszka na wymiane (120 zl/rok ... prawie starczy) i dyszka na lepsze opony. Dwa komplety starcza na dluzej niz jeden, wiec ceny drugiego podstawowego kompletu nie licze. J. |
|
Data: 2015-10-26 06:23:04 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 25.10.2015 22:53, J.F. wrote:
Weź pod uwagę, że ani ci na nich nie zabaraniam jeździć, ani innym. A co cisza przedwyborcza czy co? P.S. dorzuc druga dyszke, bedziesz mial markowe letnie, markowe Nie, nie - pierwsza dyszka już wydana na markowe opony. i dyszka na lepsze czyli trzecia dyszka (a i to mało bo brakuje prawie 4 dyszki:) w stosunku do jednej dyszki. Doadatkowo jak dwóch kompletów w 5-6 lat nie zajedziesz, to i tak musisz zmienić, więc drugi nie jest za darmo. Juz o tym pisałem:P Shrek. |
|
Data: 2015-10-26 10:01:58 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n0kdbl$85b$1@node2.news.atman.pl...
On 25.10.2015 22:53, J.F. wrote: P.S. dorzuc druga dyszke, bedziesz mial markowe letnie, markowe Nie, nie - pierwsza dyszka już wydana na markowe opony. Przeciez pisalem, zebys dorzucil druga - chyba dodatkowa dyszka (bo na pierwsza sie godzisz) nie stanowi problemu, jak chcesz jezdzic bezpiecznie ? Taniej to kosztuje, niz zwyzka w polisie :-) i dyszka na lepsze czyli trzecia dyszka (a i to mało bo brakuje prawie 4 dyszki:) w stosunku do jednej dyszki. dyszka co miesiac sporo kasy. Na polepszenie obu kompletow powinna starczyc, no chyba ze z odsetkami w Providencie liczysz :-) J. |
|
Data: 2015-10-26 18:12:01 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 26.10.2015 10:01, J.F. wrote:
czyli trzecia dyszka (a i to mało bo brakuje prawie 4 dyszki:) w Jakieś opony premum całoroczne 1200. Navigatory 600PLN różnica na 6 lat - 100PLN rocznie, poniżej dyszki miesięcznie. Opony premium 2 komplety 2200 (trochę tańsze niż całoroczne) czyli +1400 w stosunku do navi, wymiana 12 razy 70 PLN = 840. Razem 2240. Podzielić na 60 = +37 - więcej niż jedna dyszka dodatkowo;) Tak jak pisałem - bliżej 4 dyszek. Shrek. |
|
Data: 2015-10-27 08:07:55 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 18:12:01 +0100, Shrek napisał(a):
On 26.10.2015 10:01, J.F. wrote: W zaleznosci od rozmiaru - Navigatory raczej troche drozsze. 170-180zl. Sprawdzam teraz na oponeo.pl, rozmiar 195/65/15 Debica 197 (imo - da sie taniej) Vredestein Quatrac 3 239 zl Tylko ze ... obie opony maja klase C na mokrym ! Vredestein bardziej oszczedne - to moze sie zwroci nadwyzka :-) Opony premium 2 komplety 2200 (trochę tańsze niż całoroczne) czyli +1400 w stosunku do navi, wymiana 12 razy 70 PLN = 840. Razem 2240. Podzielić na 60 = +37 - więcej niż jedna dyszka dodatkowo;) Podzielic na 72 jesli zakladasz 6 lat. No i dwa komplety powinny wystarczyc na dluzej niz 1, chyba ze malo jezdzisz, a czesciej samochody zmieniasz. Tak jak pisałem - bliżej 4 dyszek. No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-) J. |
|
Data: 2015-10-27 09:00:21 | |
Autor: Budzik | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Tylko ze ... obie opony maja klase C na mokrym ! To dobrze czy źle? No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-) Bezpieczna jazda to dobra opona ale przede wszystkim kierowca :) |
|
Data: 2015-10-27 10:04:54 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Tue, 27 Oct 2015 09:00:21 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... Srednio. Ale istotne, ze tak samo - a skoro nie widac roznicy, to po co przeplacac :-) No - w ramach C moga byc lepsze i gorsze. No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-)Bezpieczna jazda to dobra opona ale przede wszystkim kierowca :) A pamietasz "ale urwal" ze Szczecina ? J. |
|
Data: 2015-10-27 11:00:22 | |
Autor: Budzik | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Rozumiem.Tylko ze ... obie opony maja klase C na mokrym !To dobrze czy źle? Bo jak kupowałem w tym roku opony to własnie te lepsze miały C na mokre, te gorsze E... No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-)Bezpieczna jazda to dobra opona ale przede wszystkim kierowca :) :) Tam to chyba tylko kolce by pomogły... |
|
Data: 2015-10-27 18:28:55 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 27.10.2015 10:00, Budzik wrote:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... Jak na zimówkę lub całoroczną to niby bardzo dobrze. No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-) Co nie znaczy, że nie warto czasem sprawdzić gumy i hamulce:P Shrek. |
|
Data: 2015-10-27 18:27:21 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 27.10.2015 08:07, J.F. wrote:
W zaleznosci od rozmiaru - Navigatory raczej troche drozsze. Ciekawe, że mają dramatycznie różne klasy w zależności od rozmiaru. No i że o Navigatorach znajdziesz mniej więcej połowę opinii, że na mokrym to dupa:) Vredestein bardziej oszczedne - to moze sie zwroci nadwyzka :-) Nic się nie zwróci - nie ma widocznej różnicy. Opony premium 2 komplety 2200 (trochę tańsze niż całoroczne) czyli +1400 No przecież w założeniach było, że chce jeden komplet zajeździć i sprzedać. Dwóch nie zdąży. To też było dokładnie opisane. Tak jak pisałem - bliżej 4 dyszek. Przecież ja nie sępie. Kupiłem takie jakie mnie zadowalają i mają całkiem dobre wyniki (oraz subkiektywne oceny użytkowników, w tym moją) i polecam innym. Brat sępił na Navi i nie poleca, zwłaszcza jak sobie porównał z moim autem. Ty za to proponujesz mnie namówić na coś IMHO gorszego i żebym dołożył zamiast 1 to 4 dyszki. Jak już napisałem dla mnie opony całoroczne są lepsze od zimówek (i dla większości ludzi zapewne również). Zwłaszcza, że zim już nie ma i masz najpierw okresy przejściowe, gdzie diabli wiedzą czy na letnich czy zimowych kapciach jeździć, a potem coś na kształt póżnej jesieni. W efekcie połowę kierowców pierwszy śnieg zaskakuje na letnich kapciach, a przy drugim i trzecim jadą w blocie a nie w śniegu, bo drogowcy wcześniej tony soli nasypią;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-27 19:39:59 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:27:21 +0100, Shrek napisał(a):
On 27.10.2015 08:07, J.F. wrote: Az tak bardzo dramatycznie to nie - klasy D nie ma (dla osobowych), wiec miedzy C a E moze byc jakis drobny ulamek roznicy - choc wykluczyc wiekszej nie mozna. Tylko dwa rozmiary maja F - i to te wezsze. I to jest N2 - Navigator bez numerka ma wszedzie E. Co ciekawe - sa dwie opony 165/65/r14 z rozna klasa http://www.debica.com.pl/opony/_21 czyzby poprawili sie ? No i że o Navigatorach znajdziesz mniej więcej połowę opinii, że na mokrym to dupa:) Jakbym nie mial, to moze i bym uwierzyl, ale ze mam, to takie opinie mam w d* :-) P.S. jakis obiektywny test ... ale jaki ? Vredestein bardziej oszczedne - to moze sie zwroci nadwyzka :-)Nic się nie zwróci - nie ma widocznej różnicy. Skoro zmierzyli, to widac jest mierzalna. Zauwazalna byc nie musi, ale przez te kilkadziesiat kkm moze sie uzbierac ta stowka ... Przecież ja nie sępie. Kupiłem takie jakie mnie zadowalają i mają całkiem dobre wyniki (oraz subkiektywne oceny użytkowników, w tym moją) i polecam innym. Brat sępił na Navi i nie poleca, zwłaszcza jak sobie porównał z moim autem. Ty za to proponujesz mnie namówić na coś IMHO gorszego i żebym dołożył zamiast 1 to 4 dyszki. Jak już napisałem dla mnie opony całoroczne są lepsze od zimówek (i dla większości ludzi zapewne również). Zwłaszcza, że zim już nie ma i masz najpierw okresy przejściowe, gdzie diabli wiedzą czy na letnich czy zimowych kapciach jeździć,Tak jak pisałem - bliżej 4 dyszek.No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-) No akurat przez ostatnich pare lat bylo sporo prawdziwych zim we Wroclawiu. A jeszcze mozna lubic sporty zimowe i jezdzic tam gdzie sniezno i stromo :-) J. |
|
Data: 2015-10-27 19:48:22 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 27.10.2015 19:39, J.F. wrote:
Az tak bardzo dramatycznie to nie - klasy D nie ma (dla osobowych), Coś mi się wydaje, że jak mają od F do C, to to C raczej z dolnej półki niż wyższej. Podobnie jak to że i Navi i Vredki mają C nie znaczy, że są takie same na mokrym. No i o Vredkach raczej mało opinni że są do bani spotkasz, a o Navi jednak tak pół na pół. Dodatkowo sam porównywałem (co prawda w różnych samochodach) i różnica była... delikatnie mówiąc w późno jesiennym deszczu znaczana. I to jest N2 - Navigator bez numerka ma wszedzie E. To raczej nie jest powód do dumy:) Co ciekawe - sa dwie opony 165/65/r14 z rozna klasa Pewnie podobnie jak VW w wynikach czystości spalin;) No i że o Navigatorach znajdziesz mniej więcej połowę opinii, że na mokrym to Taki syntetyczny - czyli choćby te literki. Da się podrasować i z pewnością idealny to on nie jest, ale skoro Navi bujają się od C do F... Vredestein bardziej oszczedne - to moze sie zwroci nadwyzka :-)Nic się nie zwróci - nie ma widocznej różnicy. No może. Ale na to nie liczę. Przecież ja nie sępie. Kupiłem takie jakie mnie zadowalają i mająTak jak pisałem - bliżej 4 dyszek.No to co - 4 dyszki bedzies sepil na bezpieczna jazde ? :-) A ile dni razem śnieg na ulicach leżał? A jeszcze mozna lubic sporty zimowe i jezdzic tam gdzie To wtedy napewno warto zainwestować w coś lepszego niż budżetowe Navi;) Shrek. |
|
Data: 2015-10-28 11:27:15 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Opony całoroczne | |
Tue, 27 Oct 2015 19:39:59 +0100, w <irckqfqygb2c.rma777kl8k56.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): No akurat przez ostatnich pare lat bylo sporo prawdziwych zim we To ja w innym Wrocławiu mieszkam. |
|
Data: 2015-10-28 13:59:58 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Wed, 28 Oct 2015 11:27:15 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): Chyba w jakims innym http://www.gazetawroclawska.pl/tag/atak-zimy-wroclaw.html J. |
|
Data: 2015-10-28 14:26:51 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Opony całoroczne | |
Wed, 28 Oct 2015 13:59:58 +0100, w <a63hfd4h9to4.1sp5i0f5jptw2.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): Dnia Wed, 28 Oct 2015 11:27:15 +0100, radekp@konto.pl napisał(a): Pierwszy link już wywołuje uśmiech: "W czwartek gęsty śnieg padał od godziny 8 we Wrocławiu. Na szczęście od razu topniał, bo w mieście utrzymywała się dodatnia temperatura." Taka to prawdziwa zima, że o-ja-... PS. Kilka razy zeszłej zimy byłem z Zieleńcu. Raz musiałem założyć łańcuchy. Pozostałe kursy na letnich. |
|
Data: 2015-10-28 16:03:39 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Wed, 28 Oct 2015 14:26:51 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): Moze i wywoluje, ale tamten atak to ja jeszcze pamietam i chyba nawet tu pisalem - zaczelo sypac w srode po poludniu, w srode w nocy bylo grubo sniegu i slisko jak niejednej zimy. Do rana stopnialo i kto przespal, ten mogl nawet nie zauwazyc. A kto musial jechac ... oj, caloroczne sie przydaly. Zobacz jak 1 kwietnia wygladal wtedy nie tylko we Wroclawiu - http://kontakt24.tvn24.pl/grad-wiatr-i-snieg-zima-nie-powiedziala-ostatniego-slowa,163320.html A zobacz kolejne linki - 9 luty - ulice jak lodowisko, 4 luty - lodowisko, 27 stycznia - odsniezanie Rynku, 5 stycznia - sypnelo sniegiem. 2014 byl spokoj, w 2013 zima jednak pare razy zaskoczyla wroclawskich drogowcow itp. PS. Kilka razy zeszłej zimy byłem z Zieleńcu. Raz musiałem założyć łańcuchy. No wiesz, tylko nie wiem co o tym myslec: -drogowcy dobrze sie sprawili i odsniezyli, -zima byla slaba, skoro dali rade odsniezyc, -masz letnie dobre na sniegu ... ostrzegam, nie wszystkie takie sa, -glupi jestes, skoro sie do Zielenca na letnich wybierasz :-) P.S. Tam nadal nakaz uzywania lancuchow stale stoi ? Tego to nasi poslowie nie poprawia ... J. |
|
Data: 2015-10-28 16:21:14 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Opony całoroczne | |
Wed, 28 Oct 2015 16:03:39 +0100, w
<1wno6cp9ia3dg.1imiswhzgkp53.dlg@40tude.net>, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a): A zobacz kolejne linki - 9 luty - ulice jak lodowisko, 4 luty - Kurcze, aż 5 dni zimowych. Grubo, chyba kupię sobie kolce :) > PS. Kilka razy zeszłej zimy byłem z Zieleńcu. Raz musiałem założyć łańcuchy. Nie. Po co? Wcale super nie odśnieżaja, ale na nasze zimy wystarcza. |
|
Data: 2015-10-28 20:48:30 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Wed, 28 Oct 2015 16:21:14 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
Wed, 28 Oct 2015 16:03:39 +0100, w godzina lodowiska wystarczy aby kolce chwalic, a jak kto ma pecha to i 5 minut :-) Ale spoko - jesli bylo 4 lutego i 9, to pewnie pomiedzy tez byla zima. Nie mowie ze wroclaw stolica mrozu, tylko ze zimowe zimy nam sie zdarzaja, nawet jak trwaja kilka dni :-) PS. Kilka razy zeszłej zimy byłem z Zieleńcu. Raz musiałem założyć łańcuchy. No bo jak znak stoi, to trzeba uzywac lancuchow nawet jak sniegu nie ma i nawet jak lato jest. Znaku przez 50 lat nie bylo, az sie pojawil :-) Wcale super nie odśnieżaja, ale na nasze zimy wystarcza. No coz, w Zielencu zima potrafi byc ambitna :-) A i tak odsniezaja lepiej niz w dawnych czasach. J. |
|
Data: 2015-10-28 19:10:53 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 28.10.2015 14:26, radekp@konto.pl wrote:
Chyba w jakims innym I to jeszcze było wydarzenie, że w gazetach pisali. Jakby zalegający na ulicach śnieg był zjawiskiem normalnym, to nikt by się o "ataku zimy" przy dodatniej temperaturze nie rozpisywał. W Warszawie tyo wygląda tak, że raz spadnie i za pierwszym razem jest paraliż, bo wszyscy zaskoczenia w tym część na letnich gumach (jak choćby ja dwa lata temu), a potem może z 5 razy sypnie, z tym że nigdy na jezdni ten śnieg dłużej niż kilka godzin nie leży. Ogólnie przez całą zimę, to może z jedną dobę by się uzbierało, żeby śnieg na jezdni lażał. Shrek. |
|
Data: 2015-10-26 17:29:43 | |
Autor: Cavallino | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 25.10.2015 o 22:53, J.F. pisze:
Dyszka na wymiane (120 zl/rok ... prawie starczy) i dyszka na lepsze Ale dwa stare komplety mogą okazać się gorsze we wszystkich porach roku, niż ten jeden uniwersalny, za to wymieniany dwa razy częściej. Nowe wielosezonówki (i to Navigatory) wydawały mi się zimą lepsze niż stare zimówki. Więc jednak liczyć trzeba. |
|
Data: 2015-10-27 09:55:42 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 17:29:43 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 25.10.2015 o 22:53, J.F. pisze: Bo one IMO calkiem dobre sa. Ale i te uniwersalne w pewnym momencie beda zuzyte, wiec pod tym wzgledem na jedno wychodzi. Natomiast przyczepnosc a wiek opony ... no, ponoc jest zaleznosc. J. |
|
Data: 2015-10-27 11:00:21 | |
Autor: Budzik | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Natomiast przyczepnosc a wiek opony ... no, ponoc jest zaleznosc. A konkretnie zaleznosc miedzy wiekiem a plastycznascia gumy. Czym starsza opona tym twardsza guma a tym samym mniej przyczepnosci zimą. |
|
Data: 2015-10-27 16:02:26 | |
Autor: Cavallino | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 27.10.2015 o 09:55, J.F. pisze:
Dnia Mon, 26 Oct 2015 17:29:43 +0100, Cavallino napisał(a): Nie na jedno, bo będziesz miał zużyte krócej. Czyli przez życie auta będziesz jeździł na trzech nowych kompletach, a nie tylko na starych, z wyjątkiem pierwszego roku. |
|
Data: 2015-10-27 17:10:46 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Tue, 27 Oct 2015 16:02:26 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 27.10.2015 o 09:55, J.F. pisze: Czemu zakladasz 3 uniwersalne a tylko 2 sezonowe ? A zakladajac ze "zuzyta" jest po jakims tam przebiegu czy % bieznika - to jak najbardziej na jedno wychodzi, tylko inaczej rozlozone w czasie :-) Jedyna roznica - na mocno zuzytych calorocznych mozesz lato przejechac. Ale taka oszczednosc moze sie zle skonczyc :-) J. |
|
Data: 2015-10-27 18:16:36 | |
Autor: Cavallino | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 27.10.2015 o 17:10, J.F. pisze:
Czyli przez życie auta będziesz jeździł na trzech nowych kompletach, a Bo tak to zazwyczaj wygląda. Uniwersalnych nie dojedziesz do końca, bo ze świadomością że podjechane nie będą działać zimą, wymienisz je na nowszy model. A zimówki najczęściej miałem na dwa auta.....
No ale w tym samym czasie jednak dłużej jeździsz na nowych.
Ja bym powiedział, że dokładnie odwrotnie. |
|
Data: 2015-10-27 18:25:55 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:16:36 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 27.10.2015 o 17:10, J.F. pisze: To samo dotyczy zimowek i letnich, szczegolnie jak uslyszysz "panie, tego juz nie warto zakladac" :-) A zimówki najczęściej miałem na dwa auta..... To szczescie miales, ze rozmiar pasowal. A zakladajac ze "zuzyta" jest po jakims tam przebiegu czy % bieznika -No ale w tym samym czasie jednak dłużej jeździsz na nowych. IMO dokladnie tak samo. Zakladajac ze "nowa" jest powiedzmy przez 5kkm, to dwa komplety zapewniaja nowosc przez 10kkm, niezaleznie od tego czy kupiles je naraz, czy co 3 lata. Oczywiscie mozna sobie kupic trzeci komplet ... ale mozna i czwarty, kto bogatemu zabroni :-) Jedyna roznica - na mocno zuzytych calorocznych mozesz latoJa bym powiedział, że dokładnie odwrotnie. No wiesz dopuszczalny bieznik na letnich 1.6mm, na zimowkach 4mm. Wiec jak zime przejedziesz, to nie ma potrzeby wyrzucac. J. |
|
Data: 2015-10-27 18:38:32 | |
Autor: Cavallino | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 27.10.2015 o 18:25, J.F. pisze:
Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:16:36 +0100, Cavallino napisał(a): No właśnie nie - bo całoroczne wymienisz juz wtedy, gdy jeszcze będą wyglądały całkiem znośnie.
Nie, tak kupowałem, żeby pasował na bidę na oba.
Zero zjadłeś. niezaleznie od Ale w jednym przypadku (dwóch kompletów) te 2*50 kkm wystarcza na całe życie auta u Ciebie, a w drugim wymienisz je nawet 2 razy. Więc trzykrotnie będziesz jeździł na nówkach.
Ale ja nie patrzę na opony jak polski sknyrus, kupujący używki z 4 mm, i dożynający je do 1.6 mm. 4 mm opony nie założyłbym po żadnym sezonie - lepiej je sprzedać gumiarzowi i kupić nowe, a te stare niech sobie potem sknyrusy dożynają. Wiec jak zime przejedziesz, to nie ma potrzeby wyrzucac. Ale po drugiej czy trzeciej już by trzeba. Ale szkoda, skoro nadal wyglądają tak ładnie..... |
|
Data: 2015-10-27 18:52:59 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:38:32 +0100, Cavallino napisał(a):
W dniu 27.10.2015 o 18:25, J.F. pisze: Nie wymienie. Po to jej mam, zeby nawet nie ogladac, dopiero na przegladzie zwroca uwage :-) No dobra, moze i obejrze, ale bez parcia. A jak juz wymieniam, to obejrze, albo mnie spytaja "a te stare to na zlom ?" Nie, tak kupowałem, żeby pasował na bidę na oba.A zimówki najczęściej miałem na dwa auta.....To szczescie miales, ze rozmiar pasowal. Takiej bidy, zeby cal srednicy felgi dopasowac, to nie znam :-) A zakladajac ze "zuzyta" jest po jakims tam przebiegu czy % bieznika -No ale w tym samym czasie jednak dłużej jeździsz na nowych. "Nowa" opona przez 50tys km ? Jedyna roznica - na mocno zuzytych calorocznych mozesz latoJa bym powiedział, że dokładnie odwrotnie. Gdyby 1.6mm bylo za malo, to by zapisali w ustawie 2.6mm :-) 4 mm opony nie założyłbym po żadnym sezonie - lepiej je sprzedać gumiarzowi i kupić nowe, a te stare niech sobie potem sknyrusy dożynają. To byc moze lepiej miec jednak sezonowe - zamiast 3 kompletow kupisz sobie 4 i bedziesz mial "nowe" jeszcze czesciej :-) Wiec jak zime przejedziesz, to nie ma potrzeby wyrzucac.Ale po drugiej czy trzeciej już by trzeba. No ale zima przyjdzie, bedzie snieg, bedzie potrzebna przyczepnosc, lepiej zmienic. W marcu nie mam takiego parcia :-) J. |
|
Data: 2015-10-27 19:02:20 | |
Autor: Cavallino | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 27.10.2015 o 18:52, J.F. pisze:
Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:38:32 +0100, Cavallino napisał(a): To wymienisz auto, gdy już jest skasujesz. IMO dokladnie tak samo. Zakladajac ze "nowa" jest powiedzmy przez Nie - czas życia opony. 2*50 =100 Po takim przebiegu sprzedaje się auto, a nie zmienia opony. Czyli w przypadku dwóch kompletów - sprzedajesz z tymi które kupiłeś z autem. Ale ja nie patrzę na opony jak polski sknyrus, kupujący używki z 4 mm, i I pewnie dlatego taki wybór używek z Niemiec z bieżnikiem większym niż 1.6 mm..... To byc moze lepiej miec jednak sezonowe - zamiast 3 kompletow kupisz Ano nie - zwłąszcza zimówki nie zużywają się tak szybko. A o nie głównie chodzi.
Dokładnie. A uniwersalne dorżniesz latem w dwa, góra trzy sezony i przed zimą założysz nowe bez żalu. |
|
Data: 2015-10-26 16:11:51 | |
Autor: Marek | |
Opony caĹoroczne | |
Co prawda oprocz bajek, jest tez etykieta energetyczna, a tam Potwierdzam. Wystarczy mocniej przyhamowac na mkrym i jedziesz jak po lodzie. TO akurat dotyczy letnich passio. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2015-10-25 20:58:29 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Opony całoroczne | |
On Sun, 25 Oct 2015 18:44:25 +0100, Shrek wrote:
On 25.10.2015 18:26, J.F. wrote: MiaĹem nawigatory i nie polecam nikomu. Jako nowe faktycznie ok, ale po dwĂłch latach na mokrym i bĹociepoĹniegowym jeĹşdziĹo siÄÂ jak na lodzie. Masakra, nigdy czegoĹÂ takiego nie miaĹem :( Tomek |
|
Data: 2015-10-25 23:56:46 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 20:58:29 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
On Sun, 25 Oct 2015 18:44:25 +0100, Shrek wrote: No nie wiem, moje chyba starsze, blota posniegowego dawno nie bylo, ale na mokrym sobie radza calkiem dobrze. J. |
|
Data: 2015-10-26 17:30:45 | |
Autor: Cavallino | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 25.10.2015 o 23:56, J.F. pisze:
Dnia Sun, 25 Oct 2015 20:58:29 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a): Navigator a Navigator II to grubo nie to samo. Jeden z nich to starszy model Vectora. |
|
Data: 2015-10-27 07:56:55 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Opony całoroczne | |
On Mon, 26 Oct 2015 17:30:45 +0100, Cavallino wrote:
No nie wiem, moje chyba starsze, blota posniegowego dawno nie bylo, ale W sumie racja, ja miaĹem navigatory 2. Nie wiem czy to lepiej czy gorzej, ale w kaĹźdym razie byĹy fatalne, nigdy wiÄcej :) Tomek |
|
Data: 2015-10-27 09:52:24 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Tue, 27 Oct 2015 07:56:55 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
On Mon, 26 Oct 2015 17:30:45 +0100, Cavallino wrote: Mialem i jedne i drugie i oba byly calkiem dobre. J. |
|
Data: 2015-10-25 18:22:17 | |
Autor: PiteR | |
Opony całoroczne | |
na ** p.m.s ** PlaMa pisze tak:
W dniu 2015-10-25 o 16:45, Shrek pisze: Miałem letnie i wydaje mi się że były śliskie na mokrym. Sprawdź to jakoś. Może na początek kup tylko dwie. Ja już nie kupię Klebera nigdy. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |
|
Data: 2015-10-25 19:54:03 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA53EBAE2BE0B1PanElektroniklocalhost.net...
na ** p.m.s ** PlaMa pisze tak: Moje trzymały nieźle, ale zdechły poprzez wybrzuszenie. Też nie kupię. -- Yogi(n) |
|
Data: 2015-10-25 19:52:55 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Opony caĹoroczne | |
UĹźytkownik "PlaMa" <mariush.p@wupe.pel> napisaĹ w wiadomoĹci news:562d04c6$0$651$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-10-25 o 16:45, Shrek pisze: Kleber to wprawdzie taĹszy brat Michelina ale jakoĹciowo to porzÄ dna Ĺrednia pĂłĹka. Klebery miaĹem raz (ale letnie) i bardzo szybko pojawiaĹy siÄ buĹy na bocznych Ĺciankach. ByĹo to chyba w 1997 r, wiÄc moĹźe siÄ poprawiĹo, ale mnie zraziĹo do firmy. Bardzo Ĺadnie trzymaĹy siÄ na mokrym i zuĹźywaĹy siÄ powoli, ale nie dotrwaĹy nawet do przebiegu rzÄdu 20 tys, bo sĹabe boki zmusiĹy mnie do wymiany. Auto wczeĹniej przejchaĹo na goodyerach 110 tys, styl jazdy ten sam, dziury i krawÄĹźniki omijam, ciĹnienia pilnujÄ, ale po prostu nie wytrzymaĹy. Na ich obronÄ dodam, Ĺźe profil byĹ doĹÄ niski (jesli dobrze pamiÄtam, to 45). -- Yogi(n) |
|
Data: 2015-10-25 17:05:55 | |
Autor: P.B. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 16:31:19 +0100, PlaMa napisał(a):
W dniu 2015-10-25 o 15:57, Shrek pisze: Ja połowę poprzedniego i całe tegoroczne lato przejeździłem na zimówkach. Jeździ się jak najbardziej normalnie. I w upały, i w ulewę, i 500 kilometrów autostradą z jedną przerwą na siku. Przejechałem tak Focusem już 50 tys. kilometrów i żyję. Bieżnika też jakoś dramatycznie nie ubyło, ale pomału rozglądam się za nowymi oponami, bo na zimę to już tego bieżnika może być mało. Gdybym nie wiedział, to nigdy bym się nie domyślił latem, że jeżdżę na zimówkach. W drugim aucie mam całoroczne Uniroyale AllSeason i jeździ się super. Jedyne całoroczne, których nie polecam, to stare Dębica Navigator: http://www.oponeo.pl/model-opony/debica-navigator?gclid=CK7f0Nf-3cgCFVG6GwodeG0HUw O ile na śniegu i suchym dawały radę, to na mokrym ślizgały się okropnie. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2015-10-27 09:45:05 | |
Autor: Miroo | |
Opony całoroczne | |
W dniu 2015-10-25 o 17:05, P.B. pisze:
Ja połowę poprzedniego i całe tegoroczne lato przejeździłem na zimówkach. Ale jakbyś kogoś rozjechał/stuknął to grono rzeczoznawców uznałoby, że to na pewno wina opon zimowych, czyli Twoja. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-11-04 08:22:26 | |
Autor: P.B. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Tue, 27 Oct 2015 09:45:05 +0100, Miroo napisał(a):
W dniu 2015-10-25 o 17:05, P.B. pisze: Naprawdę? Podasz przykład? -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2015-11-03 22:17:04 | |
Autor: PlaMa | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 2015-10-25 o 15:57, Shrek pisze:
Ja jeĹşdzÄ na Vredensteinach Quatraxach 5. GĹĂłwnie miasto, ale trochÄ No widzisz, byĹem pewien KleberĂłw ale w pracy koledzy poopowiadali mi trochÄ o swoich przygodach z tÄ markÄ (tylko, Ĺźe zimĂłwki) i wybiorÄ jednak chyba Vredenstein Quatrax, tylko Ĺźe model 3 (niezĹe recenzje i znoĹna cena). Jeszcze powertujÄ neta i zamawiam, bo poranne temperatury nie zachÄcajÄ do jazdy na letnich. |
|
Data: 2015-11-03 22:28:13 | |
Autor: Shrek | |
Opony caĹoroczne | |
On 03.11.2015 22:17, PlaMa wrote:
W dniu 2015-10-25 o 15:57, Shrek pisze: Nie mam porĂłwnania do 3 a i recenzji maĹo. Na 5 oko majÄ lepszÄ literkÄ na mokrym OIDP i moĹźna(byĹo?) je wyhaczyÄ w cenie 3.No i zaleta, Ĺźe nie trzebyĹo siÄ zastanawiaÄ nad datÄ produkcji, bo zaczeli je produkowaÄ na kilka tygodni zanim zakupiĹem;) Shrek. |
|
Data: 2015-11-04 10:43:12 | |
Autor: ddddddddd | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 2015-11-03 o 22:17, PlaMa pisze:
juĹź pisaĹem swojÄ opiniÄ o nich Jeszcze powertujÄ neta i zamawiam, bo poranne temperatury nie zachÄcajÄ do jazdy na letnich. nie trzymajÄ siÄ twoje letnie? MiaĹem róşne opony (choÄ raczej zawsze z wyĹźszej pĂłĹki) i niska temperatura im nie przeszkadzaĹa, ale moĹźe jak widzÄ Ĺźe przyczepnoĹÄ niepewna to i wolniej jeĹźdĹźÄ... -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2015-10-25 15:57:52 | |
Autor: ddddddddd | |
Opony caĹoroczne | |
W dniu 2015-10-25 o 15:41, PlaMa pisze:
ja kupiĹem w tym roku Quattrac 3 do dwĂłch aut. Na razie jestem zadowolony, ale nie wiem jak bÄdÄ siÄ sprawowaÄ na Ĺniegu. Na suchym piszczÄ na zakrÄtach, na mokrym trzymajÄ siÄ doĹÄ dobrze. Przy ciĹnieniu 2,1 w Kangoo 14" auto pĹywaĹo po drodze, teraz nabiĹem 2,9 i jest raczej ok. -- Pozdrawiam Ĺukasz |
|
Data: 2015-10-25 16:00:20 | |
Autor: J.F. | |
Opony caĹoroczne | |
Dnia Sun, 25 Oct 2015 15:41:20 +0100, PlaMa napisał(a):
Podzielicie się swoimi opiniami na temat opon całorocznych? Mam Debice Navigator. Jak byly nowe (~pol roku) to IMO swietnie sobie radzily na sniegu. Potem juz nie mam zdania - bylo gorzej, ale w plaskim miescie, po gorach juz nie jezdzilem. Moze bylo wiecej lodu niz sniegu, moze sie zuzyly. Maja kiepski wynik z etykiety na mokrym, ale prawde mowiac nie zauwazylem tego na drodze. Z tym ze ja na deszczu profilaktycznie zwalniam (a i tak jade szybciej niz inni ... o ile moge ich wyprzedzic) Goodyear Vector mialy dobre oceny w ADAC i spokojnie z zimowkami konkurowaly. Z tym ze gumiarz mnie uswiadomil - za nadwyzke na komplecie spokojnie na kilka wymian starczy. Teraz ceny sie zmienily. No i czekaja Michelin CrossClimate - reklamuja je bardzo, mam ochote sprawdzic ... J. |
|
Data: 2015-10-25 17:56:03 | |
Autor: Dominik & Co | |
Opony caĹoroczne | |
Dnia 25.10.2015 PlaMa <mariush.p@wupe.pel> napisaĹ/a:
Zastanawiam siÄ wiÄc nad kupnem caĹorocznych. Na tapetÄ wziÄ Ĺem Kleber Quadraxer. UjeĹźdĹźam takowe od trzech lat, sprawujÄ siÄ OK (Peugeot 406 break). Z perspektywy czasu uwaĹźam, Ĺźe byĹa to bardzo dobra decyzja - zarĂłwno o przejĹciu na caĹoroczne, jak i co do marki. UdaĹo mi siÄ je upolowaÄ w cenie NawigatorĂłw. -- Dominik & kÄ pany (via debianowy slrn) "Wszyscy chcÄ naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabraÄ." (S.J. Lec) WyraĹźam wyĹÄ cznie prywatne poglÄ dy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP PiszÄ c na priv zmieĹ domenÄ na gmail. |
|
Data: 2015-10-25 22:00:29 | |
Autor: Budzik | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik PlaMa mariush.p@wupe.pel ...
Podzielicie się swoimi opiniami na temat opon całorocznych?Skoro jezdzisz tak duzo ze masz opony na 2 sezony to ja bym sie nie zastanawiał i jednak osobno lato osobno zima. Bo zakładam, ze te km robisz jednak równiez poza miastem...? No chyba, ze to wszystko w miescie i masz noge ciezką, lubisz ruszac z piskiem opon etc. Całoroczne sa całkiem ok, ale zawsze beda troche gorsze zima, byc moze równiez troche szybciej zuzywajace sie latem. |
|
Data: 2015-10-26 00:37:19 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Opony całoroczne | |
W dniu niedziela, 25 pazdziernika 2015 23:00:31 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:
> > Caloroczne sa calkiem ok, ale zawsze beda troche gorsze zima, byc moze > rowniez troche szybciej zuzywajace sie latem. Caloroczne maja jednak dodatkowa zalete - nigdy nie zaskoczy cie pogoda :) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2015-10-26 18:00:36 | |
Autor: Budzik | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik Marcin Kiciński mmkicinski@gmail.com ...
W dniu niedziela, 25 pazdziernika 2015 23:00:31 UTC+1 uzytkownikNa szczescie tam gdzie ja mieszkam raczej nie zdarza sie tak, ze we wrzesniu pada snieg. :) |
|
Data: 2015-10-27 07:52:13 | |
Autor: J.F. | |
Opony całoroczne | |
Dnia Mon, 26 Oct 2015 18:00:36 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik Marcin Kiciński mmkicinski@gmail.com ... A zimowki juz zalozylesz ? A kiedy sciagniesz ? Bo snieg w pazdzierniku czy kwietniu to sie jednak zdarza. J. |
|
Data: 2015-10-27 08:00:42 | |
Autor: Budzik | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
W tym roku założyłem na przełomie wrzesnia i października.Caloroczne maja jednak dodatkowa zalete - nigdy nie zaskoczy cieNa szczescie tam gdzie ja mieszkam raczej nie zdarza sie tak, ze we wrzesniu pada snieg. :) Kiedy sciagne? Po ostatnich przymrozkach ;-P |
|
Data: 2015-10-27 02:13:09 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Opony całoroczne | |
W dniu wtorek, 27 pazdziernika 2015 09:00:44 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:
> > > W tym roku zalozylem na przelomie wrzesnia i pazdziernika. > Kiedy sciagne? Po ostatnich przymrozkach ;-P Ja zawsze zakladalem zimowki pod koniec pazdziernika, i zazwyczaj bylo ok, ale mialem sytuacje, gdy wczesniej spadl snieg. Wiosna tez sie kiedys zalatwilem: zalozylm letnie na poczatku marca, bo temperatury byly regularnie powyzej 20 stopni, a 2 tygodnie pozniej spadl sneig i to calkiem sporo :) Ale od 2 lat sie tym juz nie musze przejmowac, Vredki daja rade :) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2015-10-27 10:46:15 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Opony całoroczne | |
Tue, 27 Oct 2015 02:13:09 -0700 (PDT), w
<47b98a5f-916e-4a9a-9d32-ccafe85d597c@googlegroups.com>, Marcin Kiciński <mmkicinski@gmail.com> napisał(-a): Ja zawsze zakladalem zimowki pod koniec pazdziernika, i zazwyczaj bylo Ja pamiętam śnieżną majówkę kilka lat temu, która uziemiła mnie w domu :) |
|
Data: 2015-10-27 11:00:22 | |
Autor: Budzik | |
Opony całoroczne | |
Użytkownik Marcin Kiciński mmkicinski@gmail.com ...
> W tym roku zalozylem na przelomie wrzesnia i pazdziernika.Ale wiesz - jak zimówki załózysz za wczesnie to nic sie nie stanie. Najwyzej jak przyjda jakies upały w pażdzierniku :) to sie troche bardziej zuzyja. Natomiast w druga strone jak masz letnia opone i nagle robi sie zimno to juz gorzej bo opona twarda i przyczepnosci mało. Nie przesadzajmy - przy 20 stopniach tez mozna jezdzic na zimówkach, zwłaszcza, ze pewnie w tym marcu wieczorem i rano temperatury były jednak duzo nizsze. Reasumujac - marzec to za wczesnie aby zmieniac na letnie. Raczej kwiecien i to pewnie druga polowa. |
|
Data: 2015-10-27 05:32:01 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Opony całoroczne | |
W dniu wtorek, 27 pazdziernika 2015 12:00:36 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:
> Uzytkownik Marcin Kicinski mmkicinski@gmail.com ... > > Ale wiesz - jak zimowki zalozysz za wczesnie to nic sie nie stanie. > Najwyzej jak przyjda jakies upaly w pazdzierniku :) to sie troche bardziej > zuzyja. No ale czasem roznica w zachowaniu opon jest ogromna. Mnie np. draznilo, gdy w bardzo cieple dni zimowki piszczaly przy ruszaniu, hamowaniu i prawie na kazdym zakrecie. Mialem wrazenie ze jezdze jak wariat, a na letnich przy takim samym stylu jazdy, dodatkowych efektow dzwiekowych nie bylo, wiec poprawial sie moj komfort psychiczny i poczucie bezpieczenstwa :) Pozdrawiam MK |
|