Opony ca³oroczne

Data: 2015-10-25 22:00:29
Autor: Budzik
Opony ca³oroczne
U¿ytkownik PlaMa mariush.p@wupe.pel ...

Podzielicie siê swoimi opiniami na temat opon ca³orocznych?

Ma³y background - chcia³em kupiæ komplet opon zimowych (Uniroyal MS
Plus 77) do mojego aktualnego kompletu letnich (Continental
Contiecocontact 3 ze stycznia 2014r.). Niestety przy okazji naprawy
opony, wulkanizator przekaza³ mi z³± wiadomo¶æ - opony poje¿d¿± mo¿e
jeszcze ze sezon. To trochê wszystko zmienia, jak kupiê teraz Uniroyale na zimê to za
rok bêdê siê buja³ z letnimi, co mo¿e byæ lekko za ciê¿kie dla mojego
portfela. Zastanawiam siê wiêc nad kupnem ca³orocznych. Na tapetê wzi±³em Kleber
Quadraxer.

Ró¿nica wzglêdem zakupu kompletu zimówek to 120z³. Finansowo fajna rzecz, nie muszê kupowaæ za rok nowego kompletów letnich, nie muszê p³aciæ za wymianê, nie muszê p³aciæ za przechowanie.

Pytanie o ekonomie u¿ytkowania i bezpieczeñstwo. Wiecie ju¿ jakie
marki mniej wiêcej mnie interesuj±, robiê oko³o 2500 km miesiêcznie,
g³ównie trasy (dojazdy do pracy obwodnicami, odwiedziny rodziny
siódemk±, tak¿e trochê jazdy po mie¶cie), samochód do Focus 2 (195/65
R15). Czy wybór ca³orocznych to dobra decyzja dla mnie? Podzielicie siê
uwagami?
Skoro jezdzisz tak duzo ze masz opony na 2 sezony to ja bym sie nie zastanawia³ i jednak osobno lato osobno zima.
Bo zak³adam, ze te km robisz jednak równiez poza miastem...?
No chyba, ze to wszystko w miescie i masz noge ciezk±, lubisz ruszac z piskiem opon etc.

Ca³oroczne sa ca³kiem ok, ale zawsze beda troche gorsze zima, byc moze równiez troche szybciej zuzywajace sie latem.

Data: 2015-10-26 00:37:19
Autor: Marcin Kiciñski
Opony ca³oroczne
W dniu niedziela, 25 pazdziernika 2015 23:00:31 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:
> [...]

 Caloroczne maja jednak dodatkowa zalete - nigdy nie zaskoczy cie pogoda :)

 Pozdrawiam
 MK

Data: 2015-10-26 18:00:36
Autor: Budzik
Opony ca³oroczne
U¿ytkownik Marcin Kiciñski mmkicinski@gmail.com ...

> [...]
> moze rowniez troche szybciej zuzywajace sie latem.

 Caloroczne maja jednak dodatkowa zalete - nigdy nie zaskoczy cie
Na szczescie tam gdzie ja mieszkam raczej nie zdarza sie tak, ze we wrzesniu pada snieg. :)

Data: 2015-10-27 07:52:13
Autor: J.F.
Opony ca³oroczne
Dnia Mon, 26 Oct 2015 18:00:36 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):
[...]

A zimowki juz zalozylesz ? A kiedy sciagniesz ?

Bo snieg w pazdzierniku czy kwietniu to sie jednak zdarza.

J.

Data: 2015-10-27 08:00:42
Autor: Budzik
Opony ca³oroczne
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

W tym roku za³o¿y³em na prze³omie wrzesnia i pa¼dziernika.
Kiedy sciagne? Po ostatnich przymrozkach ;-P

Data: 2015-10-27 02:13:09
Autor: Marcin Kiciñski
Opony ca³oroczne
W dniu wtorek, 27 pazdziernika 2015 09:00:44 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:
> Kiedy sciagne? Po ostatnich przymrozkach ;-P

 Ja zawsze zakladalem zimowki pod koniec pazdziernika, i zazwyczaj bylo
 ok, ale mialem sytuacje, gdy wczesniej spadl snieg. Wiosna tez sie  kiedys zalatwilem: zalozylm letnie na poczatku marca, bo temperatury
 byly regularnie powyzej 20 stopni, a 2 tygodnie pozniej spadl sneig
 i to calkiem sporo :)

 Ale od 2 lat sie tym juz nie musze przejmowac, Vredki daja rade :)

 Pozdrawiam
 MK

Data: 2015-10-27 10:46:15
Autor: radekp@konto.pl
Opony ca³oroczne
Tue, 27 Oct 2015 02:13:09 -0700 (PDT), w
<47b98a5f-916e-4a9a-9d32-ccafe85d597c@googlegroups.com>, Marcin Kiciñski
<mmkicinski@gmail.com> napisa³(-a):

[...]

Ja pamiêtam ¶nie¿n± majówkê kilka lat temu, która uziemi³a mnie w domu :)

Data: 2015-10-27 11:00:22
Autor: Budzik
Opony ca³oroczne
> [...]

 spadl sneig i to calkiem sporo :)

 Ale od 2 lat sie tym juz nie musze przejmowac, Vredki daja rade :)

Ale wiesz - jak zimówki za³ózysz za wczesnie to nic sie nie stanie.
Najwyzej jak przyjda jakies upa³y w pa¿dzierniku :) to sie troche bardziej zuzyja.
Natomiast w druga strone jak masz letnia opone i nagle robi sie zimno to juz gorzej bo opona twarda i przyczepnosci ma³o.
Nie przesadzajmy - przy 20 stopniach tez mozna jezdzic na zimówkach, zw³aszcza, ze pewnie w tym marcu wieczorem i rano temperatury by³y jednak duzo nizsze.
Reasumujac - marzec to za wczesnie aby zmieniac na letnie. Raczej kwiecien i to pewnie druga polowa.

Data: 2015-10-27 05:32:01
Autor: Marcin Kiciñski
Opony ca³oroczne
W dniu wtorek, 27 pazdziernika 2015 12:00:36 UTC+1 uzytkownik Budzik napisal:
> Uzytkownik Marcin Kicinski mmkicinski@gmail.com ...
> Najwyzej jak przyjda jakies upaly w pazdzierniku :) to sie troche bardziej > zuzyja.

 No ale czasem roznica w zachowaniu opon jest ogromna. Mnie np. draznilo,
 gdy w bardzo cieple dni zimowki piszczaly przy ruszaniu, hamowaniu i  prawie na kazdym zakrecie. Mialem wrazenie ze jezdze jak wariat, a
 na letnich przy takim samym stylu jazdy, dodatkowych efektow dzwiekowych  nie bylo, wiec poprawial sie moj komfort psychiczny i poczucie  bezpieczenstwa :)

 Pozdrawiam
 MK

Opony ca³oroczne