Opony całoroczne - proszę użytkowników o opi nię.

Data: 2009-10-15 10:09:18
Autor: Pete
Opony całoroczne - proszę użytkowników o opi nię.
" e^x/dx" <dummywst.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:hb7bjo$nbg$1inews.gazeta.pl...
Zastanawiam się czy nie kupić dobrych opon całorocznych.
Jakie macie doświadczenia?

Moje doswiadczenia sa raczej zle.   Nie znalazlem jeszcze opony ktora sprawuje sie dobrze w kazdych warunkach.

Przyklad 1:
Nokian WR (w europie sa uznawane za zimowe, ale na wielu stronach Nokian klasyfikuje je jako caloroczne)
+ dobrze sie sprawuje na sniegu
- latem robi sie zbyt miekka i lubi sobie popiszczec, ale do kapeluszniczego turlnia sie moze byc

Przyklad 2:
Bridgestone RE960 A/S
+ dobrze sie sprawuje latem, na mokrej i suchej nawierzchni
- na sniegu i blocie jest do dupy - DSC pracuje praktycznie non-stop przy ruszaniu, skrecaniu, etc.

Jesli sporo jezdzisz zima, to z doswiadczenia polecam jednak dwa komplety opon.

Pozdr.
Pete

Data: 2009-10-16 08:22:22
Autor: M@rek
Opony całoroczne - proszęużytkowników o opinię.

Jesli sporo jezdzisz zima, to z doswiadczenia polecam jednak dwa komplety opon.

  Zaszdniczo zgadzam sie ale istotne to gdzie jezdzisz i jakim samochodem.
  Roznica w warunkach zima miedzy powiedzmy Szczecinem a Rzeszowem jest
bardzo duza :):). Mam w domu 2 samochody, w duzym, ktorym jezdze dalej,
czesto w gory mam 2 kpl felg do malego, glownie na miasto wielosezonowe.
  Prawda jest taka ze zimowki w warunkach ok 0 sa gorsze od uniwersalnych
czy nawet letnich. Oponiarze testow porownawczych opon zimowych, letnich i uniwersalnych w takich warunkach raczej nie robia, przynajmniej ja nigdzie sie na nie nie natknalem. Jak ktos zna to chetnie sie zapoznam.

Data: 2009-10-16 08:10:17
Autor: Pete
Opony całoroczne - proszęużytkowników o opin ię.

"M@rek "
 Prawda jest taka ze zimowki w warunkach ok 0 sa gorsze od uniwersalnych
czy nawet letnich.

Rozumiem, ze mowa o suchej nawierzchni?  Mysle, ze to tez w duzej mierze zalezy od konkretnych opon.  Mialem kilka kompletow letnich/sportowych, ktore w temperaturze 0 robily sie juz tak twarde, ze ich przyczepnosc nawet na suchej nawierzchni porownalbym do przyczepnosci niejednych zimowek czy uniwersalnych.

Oponiarze testow porownawczych opon zimowych, letnich i
uniwersalnych w takich warunkach raczej nie robia, przynajmniej ja nigdzie sie
na nie nie natknalem. Jak ktos zna to chetnie sie zapoznam.

Tu jest porownanie na lodzie. :)

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=116

Pozdr.
Pete

Data: 2009-10-16 15:27:48
Autor: e^x/dx
Opony całoroczne - proszęużytkowników o opinię.

Tu jest porownanie na lodzie. :)

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=116

Pozdr.
Pete

Dzięki za link.
Zgoda - testy obiektywne: te same warunki ale tylko jeden brand.
Póba powinna być większa i zrobiona na oponach ze średnimi parametrami
dla każdego typu opon. Kiepskie zimówki także się zdarzają.

Pozdrawiam,
e^x/dx

Data: 2009-10-23 19:32:00
Autor: Tomasz Pyra
Pete pisze:

"M@rek "
[...]

Zeszłej zimy ścigałem się na lotnisku w Borsku.
Temperatura była chyba gdzieś około -10C, a sama płyta lotniska nawet pokryta jakąś taką cieniutką szadzią czy czymś, w każdym razie nie był o czysty asfalt.

Nadal slicki rządziły, za nimi letnie, a zimówki najgorzej.
I to opony wyraźnie niedogrzane, bo sposób organizacji zawodów wymagał odstania w kolejce przed startem, więc nie było mowy o podgrzaniu gumy.

Opony całoroczne - proszę użytkowników o opi nię.