Opony do treka 28"

Data: 2010-08-10 10:39:29
Autor: Pawel Ratajczak
Opony do treka 28"
Witajcie,

Ostatnio było troszkę różnych tematów o oponach, był nawet mój post, ale
jakoĹ› chyba umknÄ…Ĺ‚ w gÄ…szczu innych.

Mi teĹĽ siÄ™ szykuje wymiana opon, bo sÄ… juĹĽ troszkÄ™ zajechane.
Aktualnie jeĹĽdĹĽÄ™ na Continental Double Fighter:
http://tiny.pl/h7pr6 (700C x 35 jeśli dobrze pamiętam).
Ostatnio zacząłem jeździć bliżej ciśnienia 4ATM i w krótkim
okresie 2 kapcie. Po ostatnim tylna opona została zakwalifikowana do w
miarÄ™ szybkiej wymiany.

BTW czy to norma ĹĽe po okoĹ‚o 2000km  opona jest totalnie zajechana, czy
może to tylko domena semi-slicków a może właśnie tych konkretnych?

Jak co może jakieś koledzy polecą jakieś opony głównie na miasto
(głownie DDR, ulice i troszkę chodnika, sporo krawężników ) i lekki
teren biorąc pod uwagę zwiększoną odporność na przebicia.

Dodam, że z aktualnych opon jestem zadowolony choć ma dwa zastrzeżenia:
- zachowanie na mokrej nawierzchni
- wydaje mi siÄ™ szybkie zuĹĽycie

Z góry dziękuję za wszelkie info.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-08-10 10:53:53
Autor: md
Opony do treka 28"
On 10 Sie, 10:39, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:
Jak co może jakie¶ koledzy polec± jakie¶ opony głównie na miasto
(głownie DDR, ulice i troszkę chodnika, sporo krawężników ) i lekki
teren bior±c pod uwagę zwiększon± odporno¶ć na przebicia.

Trzeci sezon jeżdżę na Vittoria Adventure Touring, jakie¶ 12 tys. km,
głównie po mie¶cie - asfalt i kostka Bauma, zero przebić
Niedługo będ± do wymiany. http://tiny.pl/h7l27
Do kupienia także w Decathlonie.

Powodzenia
MD

Data: 2010-08-10 11:22:15
Autor: MadMan
Opony do treka 28"
Dnia Tue, 10 Aug 2010 10:39:29 +0200, Pawel Ratajczak napisał(a):

BTW czy to norma że po około 2000km  opona jest totalnie zajechana, czy
może to tylko domena semi-slicków a może wła¶nie tych konkretnych?

Tych konkretnych raczej. Na przykład slicki takie jak Marathon Supreme
wytrzymuj± kilkana¶cie tysięcy kilometrów bez problemu. Maxxis Overdrive
- ma kilka tysięcy, dziury sporadyczne (ostatnio jedna, drug± załatwiłem
na wkręcie ale to się nie liczy). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-10 11:46:44
Autor: Yogi\(n\)
Opony do treka 28"
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:rff4iwiqbtp9.dlgrower.power.pl...
[...]

Ale sa  i mniej wytrzymałe - fabrycznie montowane kellys (softline co¶ tam) zajechałem przy ok. 700 km.

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-10 11:51:51
Autor: Pawel Ratajczak
Opony do treka 28"
W dniu 2010-08-10 11:22, MadMan pisze:
Na przykład slicki takie jak Marathon Supreme
wytrzymuj± kilkana¶cie tysięcy kilometrów bez problemu

Wygl±daj± super cena również super ... droga.
Jak takie opony zachowuj± się na mokrym przy jeĽdzie około 30km/h no i
najważniejsze jak w lekkim terenie?

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-08-10 05:23:04
Autor: tadek
Opony do treka 28"
On 10 Sie, 11:51, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:
> [...]

Wygl±daj± super cena również super ... droga.
Jak takie opony zachowuj± się na mokrym przy jeĽdzie około 30km/h no i

Ľle się jeĽdzi po piachu. Po błocie nie próbowałem ale podejrzewam że
też Ľle. Po szutrze dobrze o asfalcie nie wspomnę

Data: 2010-08-10 15:34:43
Autor: Jan Srzednicki
Opony do treka 28"
On 2010-08-10, tadek wrote:
On 10 Sie, 11:51, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:
W dniu 2010-08-10 11:22, MadMan pisze:

> Na przykład slicki takie jak Marathon Supreme
> wytrzymują kilkanaście tysięcy kilometrów bez problemu

WyglÄ…dajÄ… super cena rĂłwnieĹĽ super ... droga.
Jak takie opony zachowują się na mokrym przy jeździe około 30km/h no i
najwaĹĽniejsze jak w lekkim terenie?

źle się jeździ po piachu. Po błocie nie próbowałem ale podejrzewam że
teĹĽ Ĺşle. Po szutrze dobrze o asfalcie nie wspomnÄ™

Po błocie fatalnie - jako napędowa jeszcze cokolwiek łapie, ale
przyczepność boczna nie istnieje. Był to główny powód, dla którego
zamieniłem je na Conti TopContact, z których po ~5000km jestem bardzo
zadowolony. Niestety za tanie to one teĹĽ nie sÄ…. :S

Data: 2010-08-10 19:51:30
Autor:
Opony do treka 28
Jakby co mam do sprzedania jedn±(!) szt. Continental TopContact 700c po dobrej cenie (za 50% sklepowej, Ľle mi się klikneło 1 szt. zamiast 2 szt póĽniej więcej juz nie mieli to kupiłem 2xSupreme).

-- -- -

Byl to glowny powod, dla ktorego zamienilem je na Conti TopContact, z
ktorych po ~5000km jestem bardzo zadowolony.
Niestety za tanie to one tez nie sa.

Data: 2010-08-10 12:34:04
Autor: MadMan
Opony do treka 28"
Dnia Tue, 10 Aug 2010 11:51:51 +0200, Pawel Ratajczak napisał(a):

Wygl±daj± super cena również super ... droga.
Jak takie opony zachowuj± się na mokrym przy jeĽdzie około 30km/h no i
najważniejsze jak w lekkim terenie?

Przy jeĽdzie jak każda opona, jedzie :) Przyczepno¶ć dobra. Zastrzeżenie
- używam praktycznie tylko jako opona przednia, niemniej hamuję wła¶nie
t± opon±. Lekki teren nie jest większym problemem, oczywi¶cie nie będzie to tak
dobre jak semislick czy opona stricte terenowa, ale z Kralovej Holi
zjechałem te 500m w pionie i 6km w poziomie po niezbyt przyjemnym
szutrze i żyję. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-10 13:16:03
Autor: 666
Opony do treka 28"
Mam 50c i dopiero przy zjazdach / wjazdach po mokrym błocku nie ci±gn±.
Krótki piach z rozpędu przejad± (w długim się zakopi±, nie ukręcisz).
Ogólnie wrażenie bdb, tylko nie na ¶liskie błoto

Drogie opony trzeba kupować zim± z Niemiec ;-)

-- -- -

Jak takie opony zachowuj± się na mokrym przy jeĽdzie około 30km/h no i najważniejsze jak w lekkim terenie?

Data: 2010-08-10 12:06:37
Autor: bans
Opony do treka 28"
W dniu 2010-08-10 10:39, Pawel Ratajczak pisze:

Jak co moşe jakie� koledzy polec� jakie� opony g�ównie na miasto
(g�ownie DDR, ulice i troszk� chodnika, sporo kraw�şników ) i lekki
teren bior�c pod uwag� zwi�kszon� odporno�� na przebicia.

Jeśli mieszkasz w okolicach Tychów to mam do opchnięcia dwie mało używane (może z 200km) Maxxis Overdrive, 40 albo 42, mylą mi się te oznaczenia (1,6 cala, no!)

Za 70zł sprzedam obie, szkoda, żeby lezały bezużytecznie.

--
bans

Data: 2010-08-10 12:16:57
Autor: Pawel Ratajczak
Opony do treka 28"
W dniu 2010-08-10 12:06, bans pisze:
Jeśli mieszkasz w okolicach Tychów to mam do opchnięcia dwie mało
uĹĽywane (moĹĽe z 200km) Maxxis Overdrive, 40 albo 42, mylÄ… mi siÄ™ te
oznaczenia (1,6 cala, no!)

Niestety Poznań a i mam wrażenie że bardziej jak 38 wolę nie poszerzać
opony bo zacznie wystawać za błotniki.
Ale dzięki za info.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-08-10 12:36:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Opony do treka 28"
Pawel Ratajczak bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skre¶lić):
Jak co może jakie¶ koledzy polec± jakie¶ opony głównie na miasto
(głownie DDR, ulice i troszkę chodnika, sporo krawężników ) i lekki
teren bior±c pod uwagę zwiększon± odporno¶ć na przebicia.

IMO Schwalbe Marathon. Mam od... Hm... Raptem 2000 czy 2500km, ale jest
super. Muszę kupić drog± tak±, bo na tyle jeĽdzi Marathon XR.
Marathony maj± różne szeroko¶ci, bodaj od 1'', nie miałem problemów z
po¶lizgami na mokrym betonie, czy akcji tego typu.

--
Pozdrowienia,                            | Próżno¶ repliki się spodziewał
Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci±         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-10 15:15:07
Autor: out
Opony do treka 28"
Pawel Ratajczak pisze:
>CIACH!

Maxxis Overdrive Protect; zrobiłem na komplecie ponad 3000km, kolejna 1500 już ma - nieprzebijalne bo mają wkładkę kevlarową.
Minusem jest bardzo kiepska przyczepność w piasku.

Data: 2010-08-10 15:24:12
Autor: MadMan
Opony do treka 28"
Dnia Tue, 10 Aug 2010 15:15:07 +0200, out napisał(a):

Maxxis Overdrive Protect; zrobiłem na komplecie ponad 3000km, kolejna 1500 już ma - nieprzebijalne bo maj± wkładkę kevlarow±

Gównoprawda, ja przebiłem obie :) Jedn± wkrętem, ale z boku, nie na
wkładce (wlazł tam gdzie się ta wkładka kończy, wylazł bokiem). Drug±
jakim¶ małym drucikiem, przelazł przez wkładkę, no ale ta opona już ma
sporo kilometrów (strzelam że koło 6000, zużycie bieżnika znaczne - ten
Maxxis ¶ciera się dosyć intensywnie). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-10 16:05:21
Autor: Pawel Ratajczak
Opony do treka 28"
W dniu 2010-08-10 15:24, MadMan pisze:
[...]

Oponki całkiem całkiem i cena atrakcyjna.

Kurcze widzę, że muszę oblookać dokładnie obręcze i błotniki czy 700x40c
też przypasi, bo jak już pisałem mam wrażenie, że powyżej 38c może być
problem.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-08-10 16:34:48
Autor: MadMan
Opony do treka 28"
Dnia Tue, 10 Aug 2010 16:05:21 +0200, Pawel Ratajczak napisał(a):

Oponki całkiem całkiem i cena atrakcyjna.

W zasadzie potwierdzam. A jak poszukasz to może znajdziesz węższe niż
40/42 - sam widziałem wersję 35 czy 38, ale niestety nie w sklepie tylko
na czyim¶ rowerze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-10 20:12:12
Autor: mt
Opony do treka 28"
MadMan pisze:
[...]

No teoretycznie ta opona występuje w rozmiarze 38, ale jak z dostępno¶ci± u nas to nie wiem.

--
marcin

Data: 2010-08-11 10:59:40
Autor: out
Opony do treka 28"
MadMan pisze:

[...]
Ja tam po złomowisku nie jeżdżę, a i nawet taki lekki bieżnik się przydaje (czyt. 6000km (sic!)), bo dobrze odprowadza wodę.
Warto zauważyć, że nawet snake'a łatwo złapać, ale to na każdej 700.

Data: 2010-08-11 11:04:25
Autor: MadMan
Opony do treka 28"
Dnia Wed, 11 Aug 2010 10:59:40 +0200, out napisał(a):

Ja tam po złomowisku nie jeżdżę

Ja też nie. Prawdopodobnie na głównej drodze w toto wjechałem. Pech i tyle, nie przewidzisz. Polacy to ¶mieciarze niestety. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-13 20:07:01
Autor: Fabian
Opony do treka 28"
W dniu 11.08.2010 10:59, out pisze:
Warto zauważyć, że nawet snake'a łatwo złapać, ale to na każdej 700.

Co¶ oszukujesz. Dlaczego niby? Ja problemy mam tylko na oponach 700x23,
które można pompować max 8 atm. Z pozostałymi 0 problemów.

Fabian.

Data: 2010-08-10 21:38:08
Autor: krzysiek
Opony do treka 28"
On Tue, 10 Aug 2010 10:39:29 +0200, Pawel Ratajczak wrote:

Jak co może jakieś koledzy polecą jakieś opony głównie na miasto
(głownie DDR, ulice i troszkę chodnika, sporo krawężników ) i lekki
teren biorąc pod uwagę zwiększoną odporność na przebicia.

Od 3 sezonow mam Schwalbe Land Cruiser 1.6", najpierw na tyle potem przełozona na przód (na tył poszedł Marathon)
Ok 11 tys km w tym 2 wyprawy z sakwami, już widać w 2 miejscach opaske antyprzebiciową, ale opona do konca roku wytrzyma :)
Jak do tej pory ani jednej dziury, dobre trzymanie w zakrętach i w lekkim terenie a na asfalcie cicha i dość szybka.
Jak dla mnie opona ma świetny stosunek jakość/cena.
Poprzednio miałem na przodzie Terra Cruiser, ale dość krótko - totalna pomyłka - slizgała się w zakrętach, kopała w piachu i łapała dziurę za dziurą...

--
Krzysiek

Data: 2010-08-11 03:51:14
Autor: Piotr M
Opony do treka 28"
Dnia 10-08-2010 o 23:38:08 krzysiek <xnerag@cbpmgn.barg.cy.rot13.invalid>  napisał(a):

Od 3 sezonow mam Schwalbe Land Cruiser 1.6", najpierw na tyle potem
przełozona na przód (na tył poszedł Marathon)

Przymierzem się do zakupu Land Cruiser, planuje kupić 2 szt na przód i  tył. A dlaczego na tył dałe¶ Marathon? Bo może i jak tak zrobię.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-11 06:56:03
Autor: krzysiek
Opony do treka 28"
On Wed, 11 Aug 2010 03:51:14 +0200, Piotr M wrote:

[...]

tył. A dlaczego na tył dałeś Marathon? Bo może i jak tak zrobię.

Z ciekawości :)
Jak wywaliłem poprzdnią przednią oponę, to musiałem coś dokupić.
Padło na Marathona, bo "kultowy" a wcześniej nie miałem z nim do czynienia.
Marathon jest troche bardziej pancerny tak na oko, więc jak kupiłem to poszedl na bardziej obciążone koło (sakwy)

Kolejna opona na przód (pewnie dopiero na wiosnę, bo ta co mam jeszcze troche pożyje) to będzie Marathon Cross 1.5 (już lezy w garażu i czeka), ale to też z ciekawości, bo z Land Cruisera jestem bardzo zadowolony.

--
Krzysiek

Data: 2010-08-12 21:52:30
Autor: Metys
Opony do treka 28"
[...]

Podobnie mam z przodu Land Cruiser a z tylu Marathon XR. Wcześniej z tylu
tez mialem LC ale czesto lapalem pany a z Marathonem mam spokoj:)

pzdr.

Data: 2010-08-12 22:55:21
Autor: Piotr M
Opony do treka 28"
Dnia 12-08-2010 o 21:52:30 Metys <metys@nospam.gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Podobnie mam z przodu Land Cruiser a z tylu Marathon XR. Wcze¶niej z tylu
tez mialem LC ale czesto lapalem pany a z Marathonem mam spokoj:)

Co łapałe¶?

To mam już na przodzie i na tyle :) Ale ¶wietnie "klej±" się podczas  jazdy, można wyginać się i czuć cały czas styk  Ale pewnie tylko z  pocz±tku co? Bo s± kapitalne, cichutkie i naprawdę maj± mały opór na  asfalcie i cena 39zł też extra. Kupiłem 700 x 40c, tylko że bez paska  odblaskowego, ale z paskiem to raz że 50zł, to jeszcze nie było, a ja  chciałem JUŻ :) A ponad 10zł dokładać na ten pasek, no może warto..

A napis <-FRONT REAR-> to się czyta jak jest u góry (nie do góry nogami),  nie? Kurcze, a zapomniałem i na tyle mam odwrotnie.. Zmieniać?

Oponki extra :)

Data: 2010-08-14 20:37:22
Autor: Metys
Opony do treka 28"
Podobnie mam z przodu Land Cruiser a z tylu Marathon XR. Wcze¶niej z tylu
tez mialem LC ale czesto lapalem pany a z Marathonem mam spokoj:)

Co łapałe¶?

pana - przebita opona w gwarze ¶l±skiej.

pzdr.

Data: 2010-08-12 11:08:26
Autor: Piotr M
Opony do treka 28"
A co s±dzicie o firmie Kellys?

np Softline 700x38C..
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/2686/Kellys.Softline/

np Camp 700x38C..
http://www.bikekatalog.pl/2010/komponenty/235/Kellys.Camp/

Data: 2010-08-13 14:21:19
Autor: Yogi\(n\)
Opony do treka 28"
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomo¶ci news:op.vhbiccmk13q3bqpiotr-komputer...
A co s±dzicie o firmie Kellys?

np Softline 700x38C..
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/2686/Kellys.Softline/

Bardzo dobre - nieĽle trzymaj± na zakrętach, mokrej nawierzchni itd. ale s± wyj±tkowo nietrwałe. Co¶ jak zimówki w lecie na samochodzie - jeĽdzi się nieĽle, ale hamuje ostrożnie, żeby nie zedrzeć gumy do osnowy ;-)
U mnie wytrzymały mniej więcej 700 km

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-15 16:48:17
Autor: Jan Srzednicki
Opony do treka 28"
On 2010-08-13, Yogi(n) wrote:
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vhbiccmk13q3bqpiotr-komputer...
A co sÄ…dzicie o firmie Kellys?

np Softline 700x38C..
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponenty/2686/Kellys.Softline/

Bardzo dobre - nieźle trzymają na zakrętach, mokrej nawierzchni itd. ale są wyjątkowo nietrwałe. Coś jak zimówki w lecie na samochodzie - jeździ się nieźle, ale hamuje ostrożnie, żeby nie zedrzeć gumy do osnowy ;-)
U mnie wytrzymały mniej więcej 700 km

To ciekawe co piszesz, bo jak dla mnie trzymanie się na zakrętach tych
opon było fatalne. Trwałości nie zbadałem, bo pozbyłem się ich po 30km.

Opony do treka 28"