Data: 2010-11-02 13:12:52 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kó³ na zimowe | |
On 2010-11-02, Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:
1. Produkuje ktoś w ogóle zimowe opony o symetrycznym i niekierunkowym bieżniku w rozmiarze 205/55R16? Bo jedna z zimówek mi się kończy a 4 letniej używki (której i tak nie idzie kupic pojedynczo) za 180 zł nie chcę. Wymień co najmniej dwie. 3. Słyszałem teorię, że w zakładach po to oznaczaja opony, by wiedzieć gdzie montować je na następny sezon, bo podobno opona układa się do pracy na danym kole i w danym aucie i jej przełożenie np z przodu na tył spowoduje złe prowadzenie się. Wydaje mi się, że opona to nie sukienka, żeby sie układała, a tył z przodem zamienia się dla zrównoważenia zużycia, ale pytam o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej teorii fachowców od opon. Zamienia się. 4. Warto zmienić tylne tarcze hamulcowe po 7 latach i przejechaniu co najmniej 163 kkm? Nie wyglądaja na mocno zużyte, ale są trochę pordzewiałe na brzegu, gdzie nie dotyka klocek, i w ogóle na moje oko nie wyglądają solidnie. Dopóki są proste i trzymają grubość możesz nie ruszać. 5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że nie był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma to znaczenie. Jak nie jesteś pewien to wymień, ten płyn łapie wodę z powietrza - co mu szkodzi na parametry. Krzysiek Kiełczewski |
|