Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa?

Data: 2010-12-04 12:35:53
Autor: J.F.
Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa?
On Fri, 3 Dec 2010 10:22:31 -0600,  Pszemol wrote:
Innymi słowy - zmiana opon z gładkich, trasowych na ¶nieżno-błotne
M+S ile będzie kosztować % spalania? Czy to s± różnice istotne
czy zaniedbywalne jakie¶ pojedyncze procenty?

Spytaj ADAC. Oni oceniaja opony takze pod wzgledem oporow .. ale jak
dokladnie to jest ciekawe pytanie.

Kupiłem wła¶nie nowe opony wielosezonowe a że byłem
w nastroju "¶nieżycowym" to wybrałem typ opon M+S i teraz się
zastanawiam jak mnie to uderzy na dłuższ± metę po kieszeni gdy
będę jeĽdził na tych oponach nawet w lecie po autostradach :-)

Nawet miedzy oponami letnimi ADAC ocenia roznice.

J.

Data: 2010-12-04 07:58:31
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ao9kf6l07vjff58lc56jlv4bkf6j5ags8f4ax.com...
[...]

Gdzie s± te raporty?

Data: 2010-12-04 16:06:17
Autor: J.F.
Opony - jaki majš udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa?
On Sat, 4 Dec 2010 07:58:31 -0600,  Pszemol wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Nawet miedzy oponami letnimi ADAC ocenia roznice.
Gdzie s± te raporty?

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

Interesuje cie przedostatnia rubryka -  Kraftstoffverbrauch (zyzucie
paliwa), przy czym punktacja tam jest niemiecka - im wyzsza liczba tym
gorzej.  Tylko nie pisza jak to oceniaja :-(

Czasem uzywane Rollwiederstand - opory toczenia.

A tu jeszcze drobiazg:
http://www.adac.de/_mm/pdf/Breit_oder_schmal_23603.pdf

Znow bez konkretow - ale im szersza opona tym wiekszy opor.

J.

Data: 2010-12-04 09:25:26
Autor: Pszemol
Opony - jaki maj? udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:kqlkf61ssrdt2782e0afpbhf2q9bpmhrst4ax.com...
[...]

Dzięki - przestudiuję sobie w wolnej chwili...

Opony - jaki mają udział/wpływ na ekonomię spalania paliwa?