Data: 2012-03-16 22:45:29 | |
Autor: Mumin | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
Nie chodzi mi o zmianÄ z zimĂłwek na letnie :), tylko o wysokoĹÄ bieĹźnika przy jakiej letnie opony kwalifikujÄ
siÄ do wymiany. Jest jakaĹ przyjÄta reguĹa?
-- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2012-03-16 22:15:48 | |
Autor: to | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
begin Mumin
Nie chodzi mi o zmianÄ z zimĂłwek na letnie :), tylko o wysokoĹÄ bieĹźnika Ja zmieniam jak druty wyĹaĹźÄ . -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-17 16:44:54 | |
Autor: DoQ | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 16-03-2012 23:15, to pisze:
Ja zmieniam jak druty wyłażą. Ja zmieniam dopiero jak druty przebiją dętkę. Ale bogatemu wolno... -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-03-17 17:37:33 | |
Autor: megrims | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
W dniu 2012-03-16 23:15, to pisze:
begin Mumin W E60 zmieniam, jak skrzynia biegĂłw zaczyna wariowaÄ. |
|
Data: 2012-03-17 17:20:29 | |
Autor: to | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
begin megrims
W E60 zmieniam, jak skrzynia biegĂłw zaczyna wariowaÄ. TeĹź dobra metoda! -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-17 18:11:29 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 2012-03-17 17:37, megrims pisze:
W dniu 2012-03-16 23:15, to pisze: Czyli co? Pytam o czas i przebieg. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2012-03-17 18:37:04 | |
Autor: Irokez | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
UĹźytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jk2eka$l0n$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2012-03-16 23:15, to pisze: A ja jak wentyl puka mi w lewÄ stopÄ. -- Irokez |
|
Data: 2012-03-17 20:06:23 | |
Autor: DoQ | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 17-03-2012 17:37, megrims pisze:
W E60 zmieniam, jak skrzynia biegów zaczyna wariować. Czyli co, marcuje ? -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-03-17 21:12:37 | |
Autor: megrims | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 2012-03-17 20:06, DoQ pisze:
W dniu 17-03-2012 17:37, megrims pisze: Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to jakiś tam sterownik dostaje inne odczyty obrotów kół. ASB uważa wtedy, że auto jest w trakcie pokonywania zakrętu i przekłada biegi zdecydowanie wyżej. Nie można tego objawu nie zauważyć. No ten typ tak ma. I ja wtedy zmieniam opony. A jak przy okazji zmian tyłów jak specjalista od ogumienia stwierdzi, że przód trzeba by również wymienić, bo się skończył, albo skończy <5000 km to zmieniam przód również. Jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby przód się wcześniej skończył niż tył. |
|
Data: 2012-03-17 21:16:29 | |
Autor: DoQ | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 17-03-2012 21:12, megrims pisze:
Wyjaśniam: Jak są zdarte opony na tylnej osi, to No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma coś takiego. -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-03-18 00:59:07 | |
Autor: megrims | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 2012-03-17 21:16, DoQ pisze:
W dniu 17-03-2012 21:12, megrims pisze: nie ma. |
|
Data: 2012-03-18 09:18:30 | |
Autor: DoQ | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 18-03-2012 00:59, megrims pisze:
No dobra, a nie masz jakiegoś guziczka kalibrującego? Seat ma cośnie ma. No dobra, wiem że skrzynie potrafią świrować przy różnych rozmiarach opon - ale nie sądziłem że wychwyci różnicę między dobra a zużyta;) -- Pozdr. Grzymosław |
|
Data: 2012-03-18 11:02:31 | |
Autor: megrims | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 2012-03-18 09:18, DoQ pisze:
W dniu 18-03-2012 00:59, megrims pisze: w sumie to takie zachowanie auta jako wskaźnik zużytej opony to nie jest złe. :) |
|
Data: 2012-03-17 23:30:29 | |
Autor: to | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
begin megrims
ASB uwaĹźa wtedy, Ĺźe auto jest w trakcie pokonywania zakrÄtu i przekĹada Jakbym czytaĹ MichaĹa, tylko auto lepsze. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-16 22:58:09 | |
Autor: Grejon | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 2012-03-16 22:45, Mumin pisze:
Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika Starcie klocków do znacznika w rowkach. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2012-03-17 00:36:01 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
On Fri, 16 Mar 2012 22:45:29 +0100, Mumin wrote:
Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta reguła? Pytanie do jakiej prędkości jesteś gotów zwalniać przed głęboką wodą (koleiny, kałuże)... Bo tak poniżej 3-4mm bieżnika (zależy jeszcze co to za opona, jaka szeroka, jaki samochód itd.) zaczyna się już wyraźnie gorsza odporność na taki głęboki aquaplanning. Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika. |
|
Data: 2012-03-17 01:03:44 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
Dnia 16.03.2012 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:
Pytanie do jakiej prędkości jesteś gotów zwalniać przed głęboką wodą Tak z ciekawości: a jak to wygląda na luźnych nawierzchniach typu szuter? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-17 19:01:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
On Sat, 17 Mar 2012 01:03:44 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
Dnia 16.03.2012 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a: Na luźnych bieżnik jest bardzo istotny od samego początku. Dokłądnie tak samo jak zimą na śniegu. Jakieś błotko czy coś to nawet jak się uda na nowej letniej przejechać, to na takiej która ma nawet 5-6mm bieżnika już będzie dużo trudniej. To co pisałem poprzednio dotyczy asfaltu. |
|
Data: 2012-03-17 01:06:26 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
Tomasz Pyra napisał(a):
Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.Nie do końca. Czasami zjeżdża się z utwardzonej drogi by dojechać do jeziorka, lasu miedzy polami itp. Trafimy nawet na lekko śliskie błotko po wiosennym deszczyku i bez bieżnika stoimy :) -- Krzysiek |
|
Data: 2012-03-17 00:39:18 | |
Autor: kogutek | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
Tomasz Pyra napisał(a):Jak jeżdżę tylko po mieście, nie zjeżdżam z utwardzonych dróg to też muszę wymieniać jak mi zostało 5 milimetrów bieżnika? I muszę pierdolić się z wymianą na zimowe? Raptem w Łodzi były tej zimy ze cztery dni żeby się przydały. Spokojnie je opękałem na oponach na których prawie nie ma bieżnika. Na okoliczność śniegu na podwórku nabyłem łopatę do węgla. Dwa razy jej użyłem. Taki jeden co niedawno kupił nowy samochód i ma na jego punkcie pierdolca, co skutkowało zbędną dla niego wymianą opon na zimowe, też jej użył bo nie mógł wyjechać. On jeździ tylko po mieście i chyba mniej niż ja. To po co mu były te zimówki. Chyba tylko po to żeby jego żona w starym palcie chodziła. -- |
|
Data: 2012-03-17 08:02:35 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
kogutek napisał(a):
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):Nie. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-03-17 13:43:44 | |
Autor: to | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
begin kogutek
Jak jeĹźdĹźÄ tylko po mieĹcie, nie zjeĹźdĹźam z utwardzonych drĂłg to teĹź To chyba masz jakieĹ opony z kibla, bo ogĂłlna zasada jest taka -- im chujowsze letnie, tym lepsze na Ĺniegu. Na szerokich, sportowych gumach nigdzie byĹ po Ĺniegu nie pojechaĹ, najwyĹźej do rowu albo w latarniÄ. A jak ktoĹ nie chce zmieniaÄ, to niech sobie kupi caĹoroczne, a nie jeĹşdzi zimÄ na letnich i stwarza zagroĹźenie albo wkurwia innych jazdÄ 30 km/h. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2012-03-17 00:46:15 | |
Autor: kogutek | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
Mumin <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisał(a):
Nie chodzi mi o zmianÄ z zimĂłwek na letnie :), tylko o wysokoĹÄ bieĹźnika przy jakiej letnie opony kwalifikujÄ siÄ do wymiany. Jest jakaĹ przyjÄta reguĹa?Przyjętą regułą jest taki stan opon że jak Cie niebieski do przypadkowej kontroli zatrzyma to nie zabierze dowodu. Oczywiście od tej reguły są odstępstwa. Chociażby takie że jak będziesz jeździł do rodziny po kartofle raz na kwartał. I zdarzy się że będzie padał deszcz. To dasz radę przez sto kilometrów zamiast jechać dziewięćdziesiąt pojechać siedemdziesiąt. Znam takich co by nie potrafili. -- |
|
Data: 2012-03-17 02:20:05 | |
Autor: BartekK | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
W dniu 2012-03-16 22:45, Mumin pisze:
Nie chodzi mi o zmianÄ z zimĂłwek na letnie :), tylko o wysokoĹÄ bieĹźnikaReguĹa jest taka, Ĺźe musi byÄ wiÄcej niĹź do znacznika na oponie. Dla letnich to jakieĹ 3mm przewaĹźnie. Tylko powstaje problem, jak opona zuĹźyta niesymetrycznie na caĹej powierzchni - z bokĂłw Ĺysa, a na Ĺrodku bieĹźnik zostaĹ i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i czy ci zabierze za to dowĂłd. Praktyka niestety jest teĹź taka, Ĺźe im szersza opona, a bieĹźnik sĹabszy - tym szybciej na nawet niewielkiej iloĹci wody jedziesz jak po lodzie. JeĹli masz jakieĹ szerokie opony w stosunku do "typowych dla tego auta" - to nawet schodzenie do tych 3mm jest juĹź ryzykowne. Ja np. mam na lato 19" 255/30 Pirelli Pzero nero - i obecnie zeszĹy juĹź poniĹźej 4mm, niby 1mm do znacznika wiÄc moĹźna jechaÄ, a wystarczy deszcz i ĹlizgajÄ siÄ radoĹnie. W tych samych warunkach (10minut wczeĹniej, to samo miejsce, deszcz ten sam) na zimĂłwkach 225/40 - 10x lepsza przyczepnoĹÄ. Po prostu zbyt niski nacisk na mm^2 na szerokich pirrelli w stosunku do sĹabych juĹź moĹźliwoĹci odprowadzenia wody pĹytkimi rowkami. Na suchym czystym asfalcie w sporcie to na slickach goĹych bez bieĹźnika siÄ jeĹşdzi, i przyczepnoĹÄ jest, ale w warunkach drogowych zawsze trzeba liczyÄ Ĺźe moĹźe byÄ deszcz, kaĹuĹźa, trochÄ bĹota nawiezie traktor z pola albo wywrotka z budowy... i nim zauwaĹźysz dlaczego, to juĹź lecisz tyĹem do przodu na niepozornym zakrÄcie, ktĂłry przecieĹź codziennie przejeĹźdĹźaĹeĹ z prÄdkoĹciÄ naddzwiÄkowÄ ... -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-03-17 21:01:35 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
Dnia 17.03.2012 BartekK <sibi@drut.org> napisał/a:
Reguła jest taka, że musi być więcej niż do znacznika na oponie. Dla letnich to jakieś 3mm przeważnie. Tylko powstaje problem, jak opona zużyta niesymetrycznie na całej powierzchni - z boków łysa, a na środku bieżnik został i znacznika nie dochodzi? Kwestia tego, na kogo trafisz i czy ci zabierze za to dowód. To trzeba się nauczyć utrzymywać właściwe ciśnienie w oponach. [ciach reszta, też tak uważam] Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-18 22:35:49 | |
Autor: BartekK | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
W dniu 2012-03-17 21:01, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 17.03.2012 BartekK<sibi@drut.org> napisaĹ/a:CiĹnienie to jedno, a niesymetryczne zuĹźywanie bieĹźnika w autach ktĂłre maja "dziwne kÄ ty" to drugie. SÄ takie auta, fabrycznie majÄ takÄ geometriÄ zawieszenia, i nic na to nie poradzisz Ĺźe nierĂłwno zjadajÄ opony. PrzykĹad - wiele BMW, MercedesĂłw, Opel Omega majÄ ce /-- -\ ... oraz np Maluch ktĂłry ma lekkie \-- -/ albo ciÄĹźarĂłwki Tatra, w ktĂłry plusy zmieniajÄ siÄ w minusy, zaleĹźnie od zaĹadowania. -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-03-18 22:49:20 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
Dnia 18.03.2012 BartekK <sibi@drut.org> napisał/a:
W dniu 2012-03-17 21:01, Krzysiek Kielczewski pisze: I one ścierają opony z obu boków czy z jednego? albo ciężarówki Tatra, w który plusy zmieniają się w minusy, zależnie od załadowania. Litości, NTG. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-19 16:56:48 | |
Autor: BartekK | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
W dniu 2012-03-18 22:49, Krzysiek Kielczewski pisze:
ĹcinajÄ oczywiĹcie z jednej strony (od wewnÄ trz lub od zewnÄ trz), a w celu przedĹuĹźenia Ĺźycia oponie niektĂłrzy je co jakiĹ czas "przestawiajÄ " lewe na prawe, by teraz zjechaĹy siÄ po przeciwnej stronie. Po kilku zmianach efekt jest taki, Ĺźe sÄ zjechane mocniej z zewnÄ trz i wewnÄ trz, niĹź na Ĺrodku.To trzeba siÄ nauczyÄ utrzymywaÄ wĹaĹciwe ciĹnienie w oponach. -- | BartĹomiej KuĹşniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-03-17 15:24:22 | |
Autor: Bydlę | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
On 2012-03-16 22:45:29 +0100, Mumin <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> said:
Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta reguła? W takim jednym rozporządzeniu napisali tak: § 11. 1.Pojazd samochodowy powinien być wyposażony: 10) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodu osobowego oraz autobusu, samochodu ciężarowego i specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi kołami na osi tylnej i motocykla - wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon), sztywność fartuchów zaś powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie, (...) 6.Pojazd nie może być wyposażony(...): (...) 4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3... Pozycję 10 zostawiłem, byś docenił prostotę zapisu o bieżniku w oponach. :-) -- Bydlę |
|
Data: 2012-03-18 15:24:28 | |
Autor: Agent | |
Opony - kiedy zmieniaÄ? | |
UĹźytkownik "Mumin" <mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:jk0c9o$rn7$1news.vectranet.pl... Nie chodzi mi o zmianÄ z zimĂłwek na letnie :), tylko o wysokoĹÄ bieĹźnika przy jakiej letnie opony kwalifikujÄ siÄ do wymiany. Jest jakaĹ przyjÄta reguĹa? Opona ma wskaĹşnik zuĹźycia tzn miejsce o maĹej powierzchni (jak póŠpaznokcia) wystajÄ ce z np rowka opony. Jak wysokoĹÄ opony siÄ zrĂłwna z tym wskaĹşnikiem to jest to graniczne zuĹźycie |
|
Data: 2012-03-18 16:03:14 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Opony - kiedy zmieniać? | |
W dniu 2012-03-18 15:24, Agent pisze:
Czyli taka opona "do wymiany zgodnie ze znacznikem" ma bieżnik na jakieś 1-1,6mm. Do realnej wymiany była zatem już dawno, bo przy naszych drogach zwyczajnie jest niebezpieczna. Mam na myśli koleiny i stojącą w nich wodę. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|