Opony - kiedy zmieniać?

Data: 2012-03-17 00:36:01
Autor: Tomasz Pyra
Opony - kiedy zmieniać?
On Fri, 16 Mar 2012 22:45:29 +0100, Mumin wrote:

Nie chodzi mi o zmianę z zimówek na letnie :), tylko o wysokość bieżnika przy jakiej letnie opony kwalifikują się do wymiany. Jest jakaś przyjęta reguła?

Pytanie do jakiej prędkości jesteś gotów zwalniać przed głęboką wodą
(koleiny, kałuże)...

Bo tak poniżej 3-4mm bieżnika (zależy jeszcze co to za opona, jaka szeroka,
jaki samochód itd.) zaczyna się już wyraźnie gorsza odporność na taki
głęboki aquaplanning.

Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.

Data: 2012-03-17 01:03:44
Autor: Krzysiek Kielczewski
Opony - kiedy zmieniać?
Dnia 16.03.2012 Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał/a:

[...]

Tak z ciekawości: a jak to wygląda na luźnych nawierzchniach typu
szuter?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-17 19:01:22
Autor: Tomasz Pyra
Opony - kiedy zmieniać?
On Sat, 17 Mar 2012 01:03:44 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

Na luźnych bieżnik jest bardzo istotny od samego początku.
Dokłądnie tak samo jak zimą na śniegu.

Jakieś błotko czy coś to nawet jak się uda na nowej letniej przejechać, to
na takiej która ma nawet 5-6mm bieżnika już będzie dużo trudniej.

To co pisałem poprzednio dotyczy asfaltu.

Data: 2012-03-17 01:06:26
Autor: Krzysztof 45
Opony - kiedy zmieniać?
Tomasz Pyra napisał(a):
Reszta parametrów w zasadzie bez zmian praktycznie do zera bieżnika.
Nie do końca. Czasami zjeżdża się z utwardzonej drogi by dojechać do jeziorka, lasu miedzy polami itp. Trafimy nawet na lekko śliskie błotko po wiosennym deszczyku i bez bieżnika stoimy :)
--
Krzysiek

Data: 2012-03-17 00:39:18
Autor: kogutek
Opony - kiedy zmieniać?
Krzysztof 45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(a):
Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
Nie do końca. Czasami zjeżdża się z utwardzonej drogi by dojechać do jeziorka, lasu miedzy polami itp. Trafimy nawet na lekko śliskie błotko po wiosennym deszczyku i bez bieżnik
Jak jeżdżę tylko po mieście, nie zjeżdżam z utwardzonych dróg to też muszę
wymieniać jak mi zostało 5 milimetrów bieżnika? I muszę pierdolić się z
wymianą na zimowe?  Raptem w Łodzi były tej zimy ze cztery dni żeby się
przydały. Spokojnie je opękałem na oponach na których prawie nie ma bieżnika.
Na okoliczność śniegu na podwórku nabyłem łopatę do węgla. Dwa razy jej
użyłem. Taki jeden co niedawno kupił nowy samochód i ma na jego punkcie
pierdolca, co skutkowało zbędną dla niego wymianą opon na zimowe, też jej użył
bo nie mógł wyjechać. On jeździ tylko po mieście i chyba mniej niż ja. To po
co mu były te zimówki. Chyba tylko po to żeby jego żona w starym palcie chodziła. --

Data: 2012-03-17 13:43:44
Autor: to
Opony - kiedy zmieniać?
begin kogutek
[...]
nie ma bieĹźnika.

To chyba masz jakieś opony z kibla, bo ogólna zasada jest taka -- im chujowsze letnie, tym lepsze na śniegu. Na szerokich, sportowych gumach nigdzie byś po śniegu nie pojechał, najwyżej do rowu albo w latarnię.

A jak ktoś nie chce zmieniać, to niech sobie kupi całoroczne, a nie jeździ zimą na letnich i stwarza zagrożenie albo wkurwia innych jazdą 30 km/h.

Opony - kiedy zmieniać?